تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 11:38
کد خبر : 53942

ارزهای دیجیتالی باز هم ریختند

ارزهای دیجیتالی باز هم ریختند

ارزش ارزهای مهم دیجیتالی باز هم ریزش کردند و بهای‌ بیت‌کوین تا ۳۱,۱۷۵ دلار هم سقوط کرد که با اندکی رشد به ناحیه ۳۱,۶۰۰ دلار رسید. اعمال محدودیت‌ها بر فعالیت صرافی باینانس که بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی در جهان محسوب می‌شود کماکان ادامه دارد و در تازه‌ترین اقدام، قانون‌گذاران ایتالیایی اعلام کرده‌اند این صرافی هیچ

ارزش ارزهای مهم دیجیتالی باز هم ریزش کردند و بهای‌ بیت‌کوین تا ۳۱,۱۷۵ دلار هم سقوط کرد که با اندکی رشد به ناحیه ۳۱,۶۰۰ دلار رسید. اعمال محدودیت‌ها بر فعالیت صرافی باینانس که بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتالی در جهان محسوب می‌شود کماکان ادامه دارد و در تازه‌ترین اقدام، قانون‌گذاران ایتالیایی اعلام کرده‌اند این صرافی هیچ گونه مجوزی برای فعالیت در این کشور ندارد و عواقب استفاده از این صرافی به عهده کاربران خواهد بود. علاوه بر ایتالیا، گزارشاتی از احتمال اتخاذ ممنوعیت‌های مشابه توسط فرانسه روی فعالیت‌های این صرافی نیز منتشر شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل  ،  بانک‌های مرکزی در جهان به دنبال تسریع در صدور ارزهای دیجیتالی خود هستند. در منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا از ورود یورو دیجیتالی به فاز آزمایشی اولیه خبر داده است. بانک مرکزی امارات هم اعلام کرد که تا پنج سال آینده از نخستین ارز دیجیتالی رسمی این کشور رونمایی خواهد شد. پیش از این نیز این کشور یک پروژه مشترک پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتالی را با عربستان تعریف کرده بود. مدیر بخش ارزهای دیجیتالی در موسسه آوانتی تراست معتقد است بانک مرکزی امریکا بررسی اعمال محدودیت روی تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی را آغاز کرده است. به گفته کتلین لانگ، فدرال رزرو مستقیما بیت‌کوین و اتریوم را هدف نخواهد گرفت بلکه ورود و خروج دلار به صرافی‌ها یا بسترهای انتقال رمزارزها را محدود خواهد کرد. پیش از این نیز بانک مرکزی و دولت چین کلیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتالی را ممنوع اعلام کردند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۳۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. در حال حاضر ۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار‌ بیت‌کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

     نشانه نزولی شدن بازاربا کاهش حجم تراکنش‌های‌ بیت‌کوین

نهنگ‌های بیت‌کوین در تاریخ ۱۵ جولای (۲۴ تیر) ۱۴,۵۵۰ واحد از این ارز دیجیتال را به صرافی بایننس انتقال داده‌اند. ارزش بیت‌کوین‌های منتقل‌شده به این صرافی بیش از ۴۵۶ میلیون دلار بوده است. در همین حال، کی یونگ جو، مدیرعامل کریپتو کوآنت، اعلام کرد فشار فروش بیت‌کوین افزایش یافته است. این مساله شاید به افت قیمت این ارز دیجیتال منجر شود. بهای‌ بیت‌کوین پس از آن تا ۳۱,۱۷۵ دلار سقوط کرد. تحلیل اخیر جیمز بنت، مدیرعامل شرکت بایت‌تری، تصویری ترکیبی را از آنچه که احتمالاً در انتظار‌ بیت‌کوین است به نمایش گذاشته است. بر اساس تحلیل بنت، سقوط شدید قیمت از مقاومت ۳۴,۰۰۰ دلاری می‌تواند هشداری برای خریداران و فروشندگان باشد، ضمن اینکه سطح ۳۰,۰۰۰ تا ۳۲,۰۰۰ دلار همچنان به عنوان حمایتی برای قیمت عمل می‌کند. به گفته بنت، قیمت بیت‌کوین پس از کاهش حجم سفارش‌های فروش ماینرها، در سطح ۳۴,۰۰۰ دلار تثبیت شد. او با این حال هشدار داد که معیارهای مختلفی نشان از کاهش فعالیت‌های درون‌شبکه‌ای دارند. این یعنی بیت‌کوین همچنان در منطقه‌ای بی‌طرف است؛ موضوعی که سبب کاهش تمایل بازیگران اصلی برای سرمایه‌گذاری در بازار می‌شود. حجم تراکنش‌های هفتگی‌ بیت‌کوین از ماه آوریل (فروردین) به‌شدت کاهش یافته و از اوج ۲.۵۷ میلیون بیت کوینی خود در ۹ ژانویه (۲۰ دی) به نزدیکی ۱.۴۸ میلیون‌ بیت‌کوین رسیده است. در نتیجه سقوط اخیر قیمت و حجم تراکنش‌های بیت کوین، ارزش کل تراکنش‌های شبکه بیت کوین، به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) در ۲۳.۶ میلیارد دلار رسیده است. بنت در رابطه با کاهش حجم فعالیت‌های درون‌شبکه‌ای‌ بیت‌کوین گفته است: «بعید به نظر می‌رسد که بیت‌کوین روند صعودی جدیدی را تجربه کند و حتی ممکن است یک حرکت نزولی را آغاز کند.»

    کاهش تقاضای برای ارزهای دیجیتال از سوی سرمایه‌گذاران بلندمدت

در عین حال، لری فینک، مدیرعامل شرکت بلک راک می‌گوید که اخیراً تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال به‌شدت کاهش یافته است. او گفته است سرمایه‌گذاران بلندمدت و اشخاص بازنشسته علاقه چندانی به ارزهای دیجیتال ندارند. مدیرعامل شرکت بلک راک که در زمینه مدیریت دارایی فعالیت می‌کند و به‌طور غیرمستقیم هم سرمایه‌گذاری‌هایی در‌ بیت‌کوین دارد، معتقد است که با کاهش عمده تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران برای خرید ارزهای دیجیتال مواجه هستیم. فینک روز چهارشنبه با حضور در برنامه اسکواک باکس شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که بلک راک اخیراً شاهد کاهش پرس‌و‌جوها و سوالات سرمایه‌گذاران در ارتباط با ارزهای دیجیتال بوده و این موضوع نشان‌دهنده افت شدید تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است. فینک همچنین خاطرنشان کرد که به‌طور مشخص سرمایه‌گذاران بلندمدت و اشخاص بازنشسته در حال حاضر علاقه کمتری به ارزهای دیجیتال دارند. فینک گفته است: «در گذشته افراد بارها از من درباره بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال سوال می‌کردند. اما در سفرهای کاری‌ام در دو هفته گذشته، هیچ پرسشی در این خصوص از من نشده است. این فقط به سرمایه‌گذاران بلندمدت و بازنشسته اختصاص ندارد. ما شاهد تقاضای بسیار کمی از سوی سرمایه‌گذاران هستیم.» اظهارات فینک در حالی مطرح می‌شود که نوسانات محدود در بازار ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد و بیت‌کوین طی ۳۰ روز گذشته بیش از ۱۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است. از زمانی که‌ بیت‌کوین در اواسط آوریل (فروردین) به اوج تاریخی خود رسید و از ۶۴,۰۰۰ دلار عبور کرد، تاکنون تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داده است. شرکت بلک راک به دلیل مواضع دوستانه خود در خصوص بیت‌کوین شناخته شده است. این شرکت به واسطه سهامی که از شرکت مایکرواستراتژی در اختیار دارد، به‌ نحوی در بیت‌کوین هم سرمایه‌گذاری کرده است. مایکرواستراتژی در سال ۲۰۲۰، برای اولین‌بار ۴۲۵ میلیون دلار بیت‌کوین خرید و در ادامه میزان سرمایه‌گذاری خود را افزایش داد. مدیرعامل بلک راک پیش از این درباره‌ بیت‌کوین نظرات مثبتی ارایه داده بود. لری فینک در دسامبر سال گذشته (آذر ۹۹) مدعی شده بود که‌ بیت‌کوین هرچند به‌طور گسترده آزمایش نشده است، اما پتانسیل آن را دارد که به یک بازار جهانی تبدیل شود. برخلاف اظهارات مدیرعامل بلک راک مبنی بر کاهش تقاضای سرمایه‌گذاران بلندمدت برای خرید بیت کوین، ظاهراً علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به ارزهای دیجیتال دارد به رشد خود ادامه می‌دهد. هفته گذشته بنک آو امریکا، دومین بانک بزرگ ایالات‌ متحده، در واکنش به افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی نسبت به ارزهای دیجیتال، یک تیم پژوهشی برای حوزه ارز دیجیتال ایجاد کرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....