تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 11:42
کد خبر : 58949

ارزش ۱۱ میلیارد دلاری شیشه های ساختمانی هوشمند

ارزش ۱۱ میلیارد دلاری شیشه های ساختمانی هوشمند

در حالی که بازار جهانی شیشه های ساختمانی در ۲۰۲۰ بالغ بر ۴۶ میلیارد دلار بوده است پیش بینی می شود با توسعه ساخت خانه های هوشمند، ارزش بازار جهانی شیشه های هوشمند تا ۲۰۲۷ به ۱۱ میلیارد دلار برسد. به گفته کارشناسان جهانی رشد مداوم فروش شیشه های ساختمانی چشم انداز مثبتی را برای

در حالی که بازار جهانی شیشه های ساختمانی در ۲۰۲۰ بالغ بر ۴۶ میلیارد دلار بوده است پیش بینی می شود با توسعه ساخت خانه های هوشمند، ارزش بازار جهانی شیشه های هوشمند تا ۲۰۲۷ به ۱۱ میلیارد دلار برسد.

به گفته کارشناسان جهانی رشد مداوم فروش شیشه های ساختمانی چشم انداز مثبتی را برای این صنعت فراهم می کند به طوری که ارزش بازار جهانی شیشه های ساختمانی در سال ۲۰۲۰ از ۴۶ میلیارد دلار فراتر رفته است. علاوه بر این، به نظر می رسد تقاضای مداوم صنعت ساختمان برای مصالح شیشه ای بهتر و مقرون به صرفه، در بلند مدت محرک تقاضای این بازار خواهد بود. بنابراین، پیش بینی شده است که  بازار جهانی این محصول تا سال ۲۰۳۱ سالانه ۷ درصد رشد کند و در سال ۲۰۳۱ ارزش آن از ۹۰ میلیارد دلار عبور کند.

ارزش بازارجهانی شیشه های ساختمانی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ حدود ۵ درصد رشد کرده و به ۴۶ میلیارد دلار رسیده است

ارزش ۴۶ میلیارد دلاری بازار جهانی شیشه های ساختمانی در ۲۰۲۰
این در حالی است که ارزش بازار شیشه های ساختمانی در یک بازار زمانی چهار ساله یعنی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به میزان ۵ رصد رشد کرده و به ۴۶ میلیارد دلار رسیده است. کارشناسان در این رابطه می گویند: افزایش شهرنشینی و تقاضای بخش های مسکونی و تجاری تقاضای شیشه های ساختمانی را افزایش می دهد.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،    علاوه بر این جدا از استفاده معمول از شیشه در صنعت ساختمان، ساختمان سبز باعث تولید شیشه می شود. به عنوان مثال، ویژگی هایی مانند کنترل دما، محافظت در برابر آفتاب و کاهش بازتاب همراه با تغییر در ترجیح مصرف کنندگان برای ساخت و سازهای پایدار، برخی از عوامل اصلی در رشد فروش شیشه هستند.

به عبارت دیگر با شهرنشینی سریع و تغییر رفتار مردم، ترجیحات متقاضیان شیشه های ساختمانی در حال تغییر است. در حقیقت متقاضیان، شیشه هایی را ترجیح می دهند که خواص متفاوتی را دارد و علاوه بر این زیبایی زیادی را نیز دارد. همچنین جمعیت عظیمی از  متقاضیان هوشیار از شیشه هایی استفاده می کنند که مراحل تولید پایدار را پشت سر گذاشته اند. به عنوان مثال، مصرف کنندگان شیشه هایی را انتخاب می کنند که از نظر مصرف انرژی، افزایش نور طبیعی را افزایش داده و در عین حال با استفاده از محلول لعاب پیشرفته، مصرف انرژی را کاهش می دهد. علاوه بر این، محصولاتی مانند شیشه های خود تمیز کننده، شیشه های شیشه ای عایق بندی شده، شیشه های کاهش صدا و شیشه های کنترل کننده خورشیدی جزو اصلی ترین محصولات مورد تقاضای مصرف کنندگان در سطح جهان و به خصوص در کشورهای پیشرفته دنیا است.

قاره آسیا حدود ۴۰ درصد از فروش جهانی شیشه های ساختمانی را در اختیار داشته و پیش بینی می شود در دهه آینده نیز نرخ مشابهی داشته باشد. در واقع افزایش فعالیت های ساختمانی و رشد صنعتی در کشورهایی مانند چین و هند به احتمال زیاد تقاضای شیشه را افزایش می دهد

سرمایه گذاری هنگفت چین، ژاپن و هند در تجارت سبز  
نکته جالب توجه اینکه در  سال گذشته قاره آسیا حدود ۴۰ درصد از فروش جهانی شیشه های ساختمانی را در اختیار داشته و پیش بینی می شود در دهه آینده نیز نرخ مشابهی داشته باشد. در واقع افزایش فعالیت های ساختمانی و رشد صنعتی در کشورهایی مانند چین و هند به احتمال زیاد تقاضای شیشه را افزایش می دهد. علاوه بر این، افزایش قدرت خرید افراد با تغییر در ترجیح از نظر مواد و خواص، باعث رشد صنعت می شود.

ارزش ۱۱ میلیارد دلاری شیشه های ساختمانی هوشمند تا ۲۰۲۷

از سوی دیگر کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن با تمرکز بر کاهش انتشار CO۲ در حال سرمایه گذاری سنگین در تجارت سبز هستند که به همان اندازه در افزایش فروش شیشه های ساختمانی سهیم هستند. به عنوان مثال، ژاپن با تولید فناوری کارآمد از منابع و سبز کردن مشاغل برای ارتقاء پایداری محیط زیست، در بخش کالاها و خدمات زیست محیطی (EGS) پیشتاز است.

در حالی که ارزش بازار جهانی شیشه های هوشمند در ۲۰۲۰ بالغ بر ۵ میلیارد دلار بوده پیش بینی می شود تا ۲۰۲۷ به ۱۱ میلیارد دلار برسد

رشد ۱۶ درصدی ساخت خانه های مدرن هوشمند تا سال ۲۰۲۵ | ارزش ۵ میلیارد دلاری بازار جهانی شیشه های هوشمند در ۲۰۲۰
ساخت خانه های مدرن هوشمند روند رو به رشدی است که به صورت برجسته در کشورهای اروپایی در حال توسعه است. در واقع خانه مدرن به صورت دیجیتالی کنترل می شود. چراغ ها، درها، پریزها، پنجره ها، سنسورها، بلندگوها، سیستم های امنیتی، قفل ها، دوربین ها، سیستم های گرمایش، تهویه، سرمایش و غیره متصل شده و هوشمندانه کنترل می شوند. بر اساس گزارشات منتشر شده ساخت خانه های مدرن هوشمند در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ بین ۱۳ تا ۱۶ درصد رشد خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، استفاده از شیشه های هوشمند ساختمانی بخشی از عملیات هوشمند سازی خانه های مدرن است. اگرچه حجم استفاده از این نوع شیشه های هوشمند نسبت به شیشه های معمولی قابل مقایسه نیست اما کارشناسان می گویند پتانسیل بازار جهانی شیشه های پویا و هوشمند در دراز مدت حدود ۲ درصد خواهد بود و سالانه ارزشی حدود ۲.۵ میلیارد دلار خواهد داشت.

این در حالی است که بر اساس گزارشات منتشر شده ارزش بازار جهانی شیشه های هوشمند در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۵ میلیارد دلار بوده است و کارشناسان همچنین برآورد کرده اند که ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۷ به ۱۱ میلیارد دلار برسد.

این در شرایطی است که شیشه هوشمند نه تنها یک محصول است، بلکه سیستمی است که درآمد مکرر، به عنوان مثال تعمیر و نگهداری یا به روزرسانی محصول و فعال کردن زنگ هشدار آن را امکان پذیر می کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....