تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 - 22:09
کد خبر : 49874

ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام از شنبه

ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام از شنبه

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام را در روز شنبه (۲۲ خرداد) اعلام کرده است. این نشست به صورت حضوری در وین از سر گرفته می‌شود و شرکت‌کنندگان قرار است به رایزنی‌های خود درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند. در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در تارنمای

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام را در روز شنبه (۲۲ خرداد) اعلام کرده است. این نشست به صورت حضوری در وین از سر گرفته می‌شود و شرکت‌کنندگان قرار است به رایزنی‌های خود درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است، این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،    شرکت‌کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران نیز، ریاست هیات ایرانی را بر عهده دارد .

لغو تحریم سه مدیر انرژی ایرانی

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود به رویترز گفت: اقدام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، یک اقدام روتین است و ارتباطی به مذاکرات اخیر برای احیای برجام ندارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی و وزارت خارجه، سه مقام دولتی سابق ایران و دو شرکتی را که پیش از این در خرید، فروش، حمل یا بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران مشارکت داشتند، از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

این اقدام نتیجه تغییر بررسی شده در رفتار یا وضعیت اشخاص و نهادهای تحریم شده بود و الزام آمریکا به لغو تحریم‌ها در صورت تغییر رفتار یا وضعیت اشخاص تحریم شده را نشان می‌دهد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، در وب سایت خود اعلام کرد سه مرد شامل احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، فرزاد بازرگان، مدیرعامل شرکت هنگ کنگ ایران‌ترید و محمد معینی، مدیر بازرگانی شرکت نفت ایران اینترترید، از لیست تحریمی‌ها خارج شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی همچنین شرکت کشتیرانی سی چارمینگ و شرکت اوشینگ شیپ منیجمنت شانگ‌های را از لیست تحریمی‌ها خارج کرده است

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....