تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 - 11:11
کد خبر : 86647

ادامه اصلاح قیمت نفت در بازار

ادامه اصلاح قیمت نفت در بازار

علیرغم افزایش بسیار اندک قیمت نفت برنت در روز چهارشنبه، برای آغاز روند صعودی، گاوها باید مقاومت مهم و حیاتی ۱۰۹ دلار از پیش روی خود بردارند. به نظر می رسد پس از کاهش قیمت نفت در روز سه شنبه که عمدتا ناشی از کاهش تقاضا از سوی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفتی

علیرغم افزایش بسیار اندک قیمت نفت برنت در روز چهارشنبه، برای آغاز روند صعودی، گاوها باید مقاومت مهم و حیاتی ۱۰۹ دلار از پیش روی خود بردارند.

به نظر می رسد پس از کاهش قیمت نفت در روز سه شنبه که عمدتا ناشی از کاهش تقاضا از سوی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفتی جهان بود، پیش بینی های قیمت نفت خام برنت بیشتر بر میزان تقاضای طلای سیاه در بازارهای جهانی معطوف شده است.

این کاهش قیمت که پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر آغاز بررسی تحریم واردات نفتی از روسیه توسط اتحادیه اروپا ناشی شد، ظاهرا منجر به ایجاد نگرانی در میان کشورهای صادرکننده نفت شده که در نتیجه شاهد کاهش قیمت نفت خام برنت در روز سه شنبه بودیم.

قیمت نفت خام در شاخص برنت پس از گسترش قرنطینه کرونایی شانگهای ۱.۶۳ درصد کاهش یافتکه نشان دهنده وخامت اوضاع در چین است. در همین راستا، آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی تقاضای نفت خام چین را ۹۲۵ هزار بشکه در روز در ماه آوریل کاهش داد.

قیمت نفت برنت روز چهارشنبه ثابت شد. با این حال، فشار فروش روز سه‌شنبه بر نفت خام با گزارش‌هایی مبنی بر ممنوعیت احتمالی واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا جبران شده است. علاوه بر این، کاهش عرضه نفت که در پی کاهش ذخایر نفتی آمریکا طی ۱۴ سال گذشته رخ داده، روز چهارشنبه منجر به افزایش تقاضا برای نفت خام شد.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

ادامه اصلاح قیمت نفت در بازار| لزوم عبور از ۱۰۹ دلار برای حرکت صعودی

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  خط روند نزولی که مرز بالایی مثلث نزولی را تشکیل می‌دهد، تلاش‌ قیمت برای فشار بیشتر به سمت شمال را محدود می‌کند. آخرین تلاش ها در این مرز، نزدیک به مقاومت ۱۰۹.۵۸ شکست خوردند.

از سوی دیگر، کندل روزانه فعال نیز با مانعی در پشتیبانی ۱۰۶.۱۱ روبرو است. اگر خرس‌ها این سطح حمایت را کاهش دهند، حمایت اضافی به سمت ۱۰۳.۱۱ (کم‌ترین سطح ۴ آوریل) حرکت خواهد کرد. در زیر این نقطه، قیمت ۹۷.۴۰ دلار (کم ترین سطح ۲۸ فوریه و ۱۶ مارس) سدی برای شکست خرس ها تشکیل می دهد.

شکست این سطح حمایت، نشان دهنده شکست مثلث است که با ۸۰.۲۲ دلار (کمترین سطح ۴ نوامبر ۲۰۲۱ و ۶ ژانویه ۲۰۲۲) به عنوان نقطه تکمیل حرکت اندازه گیری شده مثلث فعلی است.

برای دستیابی به این حرکت، خرس‌ها باید سطوح حمایتی ۹۱.۳۲ دلار(کم‌ترین سطح ۱۶ فوریه) و ۸۶.۷۲ دلار (بالاترین‌های ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ و پایین‌ترین سطح ۲۵ فوریه ۲۰۲۲) را از سر راه خود بردارند.

در طرف مقابل، شکست بالای مقاومت ۱۰۹.۵۸ نیز مرز بالایی مثلث را از بین می برد و در نتیجه این الگوی قیمت را باطل می کند. این سناریو به گاوها اجازه می دهد تا به سمت ۱۱۴.۰۳ دلار (بالاترین قیمت های ۱۱ مارس و ۱۹ آوریل) حرکت کنند. بالاتر از این مانع، مقاومت اضافی می تواند در ۱۲۰.۰۰ دلار و در ۱۲۳.۶۱دلار، یعنی بالاترین سطح قیمت در ۲۴ مارس ۲۰۲۲ وارد نمودار قیمت شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....