تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 12:15
کد خبر : 54654

احیای بیت‌کوین پس از سقوط

احیای بیت‌کوین پس از سقوط

احیای بیت‌کوین پس از سقوط به زیر ۳۰ هزار دلار قیمت بیت‌کوین پس از تداوم روند نزولی خود در هفته گذشته، به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد و البته پس از آن بار دیگر به ۳۲ هزار دلار رسید و اکنون در این بازه به ثبات رسیده است. بر اساس داده‌های درون‌شبکه‌ای ارایه‌شده توسط

احیای بیت‌کوین پس از سقوط به زیر ۳۰ هزار دلار

قیمت بیت‌کوین پس از تداوم روند نزولی خود در هفته گذشته، به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد و البته پس از آن بار دیگر به ۳۲ هزار دلار رسید و اکنون در این بازه به ثبات رسیده است. بر اساس داده‌های درون‌شبکه‌ای ارایه‌شده توسط سایت اینتودبلاک، حدود ۶۶ درصد از آدرس‌هایی که در نوسانات اخیر بازار، بیت‌کوین خریداری کرده‌اند در ضرر هستند. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، بیش از ۵۰۰ هزار بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۳۳ هزار دلار خریداری کرده‌اند. علاوه بر وضعیت فعلی بازار، شاخص‌ها نشان می‌دهند که در حال حاضر بیش از ۳.۵ میلیون آدرس بیت‌کوین از سود برخوردار نیستند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  تعادل  ،  با وجود این، تیم تحلیلی کریپتوکوانت گفته است که بازار بیت‌کوین در حال حاضر نزولی نیست. به گفته کریپتو کوانت اختلاف بین ارزش بازار و ارزش تحقق‌یافته بیت‌کوین نشانه‌هایی دارد که فرضیه ورود به بازار نزولی را رد می‌کند. این درحالی است که ایلان ماسک نیز به تازگی برای اولین‌بار اعلام کرد که اسپیس ایکس مقداری بیت‌کوین در اختیار دارد. او همچنین گفته است که اگر از افزایش سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت‌کوین مطمئن شود، تسلا پذیرش بیت‌کوین را از سر می‌گیرد.  به گزارش یوتودی، شرکت تحلیلی کریپتوکوانت در توییت اخیر خود گفته است که بر خلاف تصور بسیاری از مردم، بیت‌کوین اکنون در بازار نزولی قرار نگرفته است. شاخص MVRV بیت‌کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در بازار نزولی قرار نگرفته است، چراکه قیمت آن هنوز به اندازه کافی پایین نیامده و نقطه‌ای که پس از سقوط از اوج تاریخی سال ۲۰۱۷ به آن رسیده بود را تجربه نکرده است. شاخص MVRV نسبت ارزش بازار بیت‌کوین به ارزش تحقق‌یافته این ارز دیجیتال را اندازه‌گیری می‌کند. بر خلاف ارزش بازار، که برای محاسبه آن تعداد کل بیت‌کوین‌های موجود در شبکه را در قیمت آنی ضرب می‌کنند، در محاسبه ارزش تحقق‌یافته، تعداد کل بیت‌کوین‌های موجود را در قیمت آخرین انتقالشان ضرب می‌کنند و بدین‌ترتیب ارزش واقعی تمامی بیت‌کوین‌های موجود در شبکه مشخص می‌شود. داده‌های کریپتو کوانت نشان می‌دهد که عقب‌گرد اخیر قیمت بیش از آنکه به منزله آغاز بازار نزولی بیت‌کوین باشد، به عنوان فرصتی برای انباشت مورد استفاده قرار گرفته است.

     فرصت خوبی برای خرید

کریپتو کوانت گفته است: «داده‌های کوتاه‌مدت نقاط احتمالی که قیمت به آزمایش کردن حمایت می‌پردازد را به عنوان فرصت‌های خوبی برای خرید معرفی کرده است.» همچنین‌گری بلک، مدیر اجرایی شرکت فیوچر فاند و مدیر فناوری اطلاعات سابق گلدمن ساکس، در توییت اخیر خود به سقوط ۵۲ درصدی بیت‌کوین از اوج تاریخی آوریل (فروردین) اشاره کرده است. او گفته است موسسات مالی در این مدت بیت‌کوین‌های خود را از طریق صرافی کوین بیس به فروش رسانده‌اند و جریان ورود بیت‌کوین به این صرافی به بالاترین سطح خود از ابتدای سال جاری رسیده است. با این وجود، بخش دیگری از داده‌ها نشان می‌دهد که کیف پول‌هایی که بین ۱ هزار تا ۱۰ هزار بیت‌کوین در اختیار دارند، اخیراً ۵۷ هزار بیت‌کوین به دست آورده‌اند که ارزشی برابر با ۱.۶۹ میلیارد دلار دارد. بلک در رشته توییت خود نوشته است که به نگهداری از بیت‌کوین‌هایش ادامه می‌دهد. او از بیت‌کوین به عنوان دارایی یاد کرد که ۵ برابر بیشتر از سهام نوسان دارد و از ارزش ذاتی که قیمتش را حمایت کند برخوردار نیست. او همچنین افزود که بیت‌کوین از سوی خریدارانش به عنوان سپری در برابر تورم معرفی می‌شود، هرچند که این خریداران چیزی برای اثبات ادعای خود ندارند.

     اسپیس ایکس هم مقداری بیت‌کوین دارد

در عین حال، ایلان ماسک در رویداد مجازی بی‌ورد و در گفت‌وگو با سه تن از چهره‌های تأثیرگذار حوزه ارز دیجیتال به بحث در مورد بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال پرداخت. در رویداد مجازی بی‌ورد، جک دورسی، مدیرعامل توییتر، کتی وود مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست و استیو لی مجری این گفت‌وگو از اسکوئر کریپتو نیز حضور داشتند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اسپیس ایکس و یکی از چهره‌های شناخته‌شده جامعه ارز دیجیتال، روز گذشته در رویداد بی‌ورد برای اولین‌بار اعلام کرد که شرکت اسپیس ایکس همانند تسلا مقداری بیت‌کوین در اختیار دارد. ایلان ماسک گفت: «من، تسلا و اسپیس ایکس، هر سه مقداری بیت‌کوین داریم. البته شخصاً مقداری اتریوم و دوج کوین هم دارم.» ماسک در مورد رقم دقیقی که او و شرکت‌هایش در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند سخنی به میان نیاورد، با این حال گفت که حجم بیت‌کوینی که در اختیار دارد بسیار بیشتر از اتریوم و دوج کوین است. ماسک همچنین گفت: «ما بیت‌کوین‌های خود را نمی‌فروشیم، نه من شخصاً بیت‌کوین‌های خود را می‌فروشم و نه اسپس ایکس.» اسپیس ایکس تاکنون به‌طور رسمی اعلام نکرده است که چه مقدار بیت‌کوین دارد، با این حال تسلا، دیگر شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک، اوایل سال جاری میلادی ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرد که باعث شکل‌گیری روند صعودی اصلی این ارز دیجیتال شد؛ روندی که کمی بعدتر با توقف پذیرش بیت‌کوین از سوی تسلا به پایان رسید.

    پذیرش دوباره بیت‌کوین توسط تسلا

ایلان ماسک چند ماه پیش دلیل توقف پذیرش بیت‌کوین از سوی تسلا را نگرانی از آسیب‌های زیست‌محیطی اعلام کرده بود که استخراج بیت‌کوین با سوخت‌های فسیلی با خود به همراه دارد. با این حال او در رویداد بی‌ورد اعلام کرد که با توجه به حرکت استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، به احتمال زیاد تسلا ازسرگیری پذیرش بیت‌کوین در پرداخت‌های خود را در دستور کار قرار می‌دهد. او در این رابطه گفت: «به نظر می‌رسد که بیت‌کوین در حال تغییر به سمت استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدید‌پذیر است که بدون شک بخش قابل توجهی از این تغییر هم مربوط به تعطیل شدن مزارع استخراج چینی است که انرژی مورد نیاز خود را از زغال‌سنگ تأمین می‌کردند. نیاز دارم کمی بیشتر مطمئن شوم تا بتوانم تأیید کنم که میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت‌کوین ۵۰ درصد یا بیشتر از آن است و تمایل به افزایش این رقم هم وجود دارد. در این صورت تسلا پذیرش بیت‌کوین را از سر می‌گیرد.» ماسک در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ادعاهای برخی از کارشناسان که او را به اجرای طرح‌های پامپ و دامپ متهم کرده بودند واکنش نشان داد و گفت: «اگر قیمت بیت‌کوین سقوط کند من هم ضرر می‌کنم. ممکن است قیمت را پامپ کنم، اما دامپ نمی‌کنم. به‌هیچ‌وجه اعتقادی به بالا بردن قیمت و سپس فروختن آن و موارد از این دست ندارم.» مدیرعامل تسلا در این گفت‌وگو اشاره کوچکی به دیفای (DeFi) کرد و گفت که یکی از طرفداران امور مالی غیرمتمرکز است. او افزود که بیشتر پروتکل‌ها و صرافی‌های غیرمتمرکز در شبکه اتریوم فعالیت می‌کنند و از نظر او این موضوع منطقی به نظر می‌رسد.

     امکان راه‌اندازی ماینرهای بیت‌کوین در ترمینال‌های فضایی استارلینک

ماسک در این گفت‌وگو به مساله مقیاس‌پذیری بیت‌کوین هم اشاره کرد و گفت که شبکه این ارز دیجیتال به راحتی نمی‌تواند از تراکنش‌هایی با مقیاس جهانی پشتیبانی کند و استفاده از لایه دوم در پرداخت‌های مبتنی بر بیت‌کوین ضروری است. ماسک گفته است که افزایش پهنای باند اینترنتی می‌تواند حجم گسترده‌تری از داده را در اختیار اپراتورهای نودهای شبکه قرار دهد. او با اشاره به سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که توسط اسپیس ایکس ارایه شده است، گفت که شرکت او نقشی اساسی در گسترش پهنای باند اینترنتی خواهد داشت و افزود که امکان راه‌اندازی ماینرهای بیت‌کوین در ترمینال‌های فضایی استارلینک وجود دارد. یکی از حواشی این رویداد هم تی‌شرتی بود که ایلان ماسک در جریان گفت‌وگو به تن داشت.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....