تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1400 - 18:57
کد خبر : 53507

احتمال ابتلا به کرونا دلتا حتی پس از واکسیناسیون

احتمال ابتلا به کرونا دلتا حتی پس از واکسیناسیون

افرادی که مراحل واکسیناسیون کرونای خود را تکمیل کرده‌اند، هنوز احتمال آلودگی به نوع دلتای ویروس دارند و به گفته مقامات سازمان بهداشت جهانی، واکسیناسیون تنها می‌تواند از تعداد قربانیان ویروس و یا مریضی حاد در بین افراد جلوگیری کند. اقتصاددان؛ دکتر سمیه سوامیناتان از دانشمندان ارشد سازمان بهداشت جهانی روز گذشته در یک جلسه

افرادی که مراحل واکسیناسیون کرونای خود را تکمیل کرده‌اند، هنوز احتمال آلودگی به نوع دلتای ویروس دارند و به گفته مقامات سازمان بهداشت جهانی، واکسیناسیون تنها می‌تواند از تعداد قربانیان ویروس و یا مریضی حاد در بین افراد جلوگیری کند.

اقتصاددان؛ دکتر سمیه سوامیناتان از دانشمندان ارشد سازمان بهداشت جهانی روز گذشته در یک جلسه توجیهی مطبوعاتی عنوان کرد: گزارش‌ها در مورد افراد واکسینه شده بیانگر آن است که تعدادی از آنها همچنان امکان ابتلا به ویروس و مخصوصا نوع دلتای ویروس کرونا را دارند. اما این ابتلا عموما بسیار خفیف و یا بدون بروز علائم این بیماری است.

با این وجود تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها در برخی از مناطق جهان به شدت رو به افزایش گذاشته است. گفتنی است این مناطق عمدتا یا واکسیناسیون کافی نداشته و یا به شدت درگیر نوع دلتای کرونا شده‌اند.

در ایالات متحده، مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که تقریبا تمام بستری‌ها و قربانیان اخیر کووید – ۱۹ از بین افرادی هستند که هنوز واکسینه نشده‌اند. بر اساس داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود ۷۵ درصد از افرادی که حتی پس از واکسیناسیون در بیمارستان بستری و یا قربانی کووید – ۱۹ می‌شوند، در رده‌های سنی بالای ۶۵ سال قرار دارند.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: نوع دلتای ویروس کرونا در سراسر جهان با سرعتی غیرقابل باور در حال شیوع است که می‌تواند باعث جهش میزان مبتلایان و قربانیان ویروس شود. ما در میانه رشد دو طرفه یک بیماری همه‌گیر قرار داریم و در کشورهایی که روند واکسیناسیون قابل قبول بوده و کشورهایی که واکسیناسیون نداشته‌اند، تفاوت‌های آشکاری را می‌توان مشاهده کرد.

به گفته تدروس آدهانوم جهش دلتای ویروس کرونا به سرعت در حال انتشار است و افرادی که واکسینه نشده و یا از خود محافظت نمی‌کنند را بیش از پیش هدف قرار می‌دهد.

سوامیناتان همچنین هشدار داد که حتی افراد واکسینه شده هم هنوز احتمال ابتلا به کووید – ۱۹ و انتقال آن به دیگران را دارا هستند و به همین دلیل هم مقامات سازمان بهداشت جهانی WHO از مردم خواسته‌اند که به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ادامه دهند. سوامیناتان تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به میزان قابل توجهی شانس ابتلا و میزان قربانیان را کاهش خواهد داد.

برخی مطالعات نشان داده است که افراد آلوده به ویروس کووید – ۱۹ پس از واکسیناسیون ویروس بسیار کمتری نسبت به افرادی که واکسینه نشده‌اند تولید می‌کنند و در عین حال خطر انتقال ویروس از این افراد به شدت کاهش می‌یابد. با این وجود مقامات سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده‌اند که برای درک تاثیر واکسن بر انتقال ویروس، نیاز به انجام مطالعات بیشتری دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....