تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 - 15:56
کد خبر : 86687

اتفاق غیرمنتظره در بازار طلا

اتفاق غیرمنتظره در بازار طلا

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد برای کنترل تورم نرخ بهره را نیم درصد (۵۰ واحدی) افزایش داده است که بیشترین افزایش نرخ سود در ۲۲ سال اخیر بوده است. این تصمیم چه تاثیری بر بازار طلای جهانی و بازار سکه ایران خواهد گذاشت؟ اقتصاددان: قیمت سکه روز دوشنبه و قبل از تعطیلات عید فطر در

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد برای کنترل تورم نرخ بهره را نیم درصد (۵۰ واحدی) افزایش داده است که بیشترین افزایش نرخ سود در ۲۲ سال اخیر بوده است. این تصمیم چه تاثیری بر بازار طلای جهانی و بازار سکه ایران خواهد گذاشت؟

اقتصاددان: قیمت سکه روز دوشنبه و قبل از تعطیلات عید فطر در محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیز قیمت اونس طلا قبل از تصمیم فدرال رزرو زیر محدوده ۱۸۷۰ قرار داشت و ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رفت. معامله گران معتقدند بودند فاصله زیاد ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن می تواند زمینه ساز برگشت سکه به زیر مرز ۱۳ میلیون تومان شود.

اتفاق غیر منتظره در بازار طلا

اما بعد از خبر بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نیم درصد (۵۰ واحدی) نرخ بهره قیمت طلای جهانی آرایش صعودی به خود گرفت و در ساعات پایانی شب گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرد.

فلز گران بهای جهانی در زمان نوشتن این گزارش بر روی ۱۸۹۴ دلار قرار گرفت. این قیمت نسبت به روز قبل تقریبا ۲۳ دلار رشد را نشان می دهد .

برخی از تحلیگران بازار سکه معتقدند که رشد یکباره اونس طلا می تواند توجه سکه بازان را به خود جلب کند و سکه با کمک طلا بتواند بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار بگیرد.

قیمت دلار زیر ذره بین بازار سکه

در این میان عده ای از معامله گران به روند قیمت دلار در روز جاری اشاره می کردند. به عقیده آنها بازار ارز تهران ، سلیمانیه و هرات به دلیل تعطیلات عید فطر به حالت نیمه تعطیل در آمده و معامله گران در حالت استراحت هستند. به باور این عده در صورتی که بازار ارز تهران با دخالت بازار ساز همراه نشود و دلار بتواند مرز ۲۸ هزار تومان را حفظ کند سکه هم می تواند در مقابل کاهش قیمت مقاومت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....