تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 18:01
کد خبر : 58870

اتاق بازرگانی خلیج فارس، به کام ترکیه

اتاق بازرگانی خلیج فارس، به کام ترکیه

رجب اوزتورک رئیس اتاق بازرگانی خلیج فارس می گوید برای گسترش امر صادرات پروتکلی با ترکیش اکسپورت امضا کردیم تا صادرات و ترفندهای صادراتی الکترونیکی را برای کسانی که می خواهند با حوزه خلیج فارس تجارت کنند آموزش دهیم. این اتاق ترویج تجارت و صادرات، جمع آوری اطلاعات بازرگانی از حوزه خلیج فارس را کاربردی

رجب اوزتورک رئیس اتاق بازرگانی خلیج فارس می گوید برای گسترش امر صادرات پروتکلی با ترکیش اکسپورت امضا کردیم تا صادرات و ترفندهای صادراتی الکترونیکی را برای کسانی که می خواهند با حوزه خلیج فارس تجارت کنند آموزش دهیم.
این اتاق ترویج تجارت و صادرات، جمع آوری اطلاعات بازرگانی از حوزه خلیج فارس را کاربردی خواهد کرد. اتاق خلیج فارس که ۲۷۰۰ عضو صادرکننده دارد در ۱۵ گروه شغلی فعال است. او معتقد است هر درخواست خرید که به ترکیه می رسد و هر درخواستی که به اتاق های بازرگانی ارائه می شود باید در اختیار کلیه صادرکنندگان ترک و از طریق رسانه دیجیتالی اعلام شود که همان روز صادرات صورت گیرد. اتاق خلیج فارس به صدها نفر عضو خدمات تجاری می دهد که به بینند و بدانند و بیشتر صادر کنند. این اتاق نمایشگاهای تبلیغاتی و صادراتی را برای صادرکننده ها به زبان های متعدد به صورت آنلاین و دیجیتالی آماده کرده است.
اتاق خلیج فارس جدا از شوراهای مشترک بازرگانی با کشورهای حوزه خلیج فارس مثل بحرین، عمان، قطر، دبی، کویت …. است.
لزوما خاطر نشان می شود که ترکیه در بیش از ۱۲۰ کشور سفارت خانه داشته و در بعضی از آن ها رایزنی اقتصادی ویژه و ارشد نیز دارد.
ترکیه در چهارچوب اقتصاد سیاسی هم تجارت و اعمال سیاسی را یک جا انجام می دهد و سیاست در خدمت تجارت است و این علت رونق صادرات این کشور است.
ترکیه اتاق های متعدد تجاری دارد. اتاق معدن، اتاق کشاورزی، اتاق بازرگانی، اتاق صنایع، TIM و به جای اتاق بازرگانی، صنایع معادن، کشاورزی ایران TOBB که مجموعه ای از اتاق ها و بورس های ترکیه است دارد که موظف به مدیریت کلان کلیه تشکل های تجاری، صنعتی، تولیدی و بورس و اتاق های از هر نوع و موضوع چه کشاورزی و معدنی …. است.
طبیعی است وقتی اتاق های معدن، کشاورزی، بازرگانی و صنعت از هم مجزا باشند و از احتمال هر گونه رانت و سواستفاده از قدرت جلوگیری می شود.
جداسازی موضوعی حوزه فعالیت های اقتصادی و ایجاد تشکل های همسونگر عامل ایجاد حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی هر اتاق در ارتباط با وزارت خانه مربوط شده و در نهایت به مدیریت کلان TOBB ختم می شود.
تاسف آور است به جای این که ما اتاق بازرگانی خلیج فارس ایجاد کنیم و داشته باشیم ترک ها این مهم را انجام داده اند تا بتوانند تجار خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس بیشتر مرتبط سازند و اطلاعات تجاری و آماری بازار منطقه را در اختیار صادرکنندگان قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....