تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آبان 1400 - 13:19
کد خبر : 64980

ابهام در سود و زیان بانک اقتصاد نوین!

ابهام در سود و زیان بانک اقتصاد نوین!

 سهیل و معوقات،کار دست اقتصاد نوین داد صورت های مالی بانک اقتصاد نوین نشان می دهد که علاوه بر کاهش سود این بانک در نیمه نخست سال جاری، سود پرداختی آن نیز به سپرده گذاران در مهر ماه نسبت به ماه گذشته آن ۲ درصد کاهش یافته است. با وجودی که صورت های مالی بانک

 سهیل و معوقات،کار دست اقتصاد نوین داد

صورت های مالی بانک اقتصاد نوین نشان می دهد که علاوه بر کاهش سود این بانک در نیمه نخست سال جاری، سود پرداختی آن نیز به سپرده گذاران در مهر ماه نسبت به ماه گذشته آن ۲ درصد کاهش یافته است.

با وجودی که صورت های مالی بانک اقتصاد نوین نشان می دهد که این بانک در نیمه نخست سال جاری با کاهش سودآوری مواجه بوده است اما این بانک در خصوص دلایل کاهش سود خود طی این مدت به نسبت دوره مشابه آن در سال قبل  اعلام کرده است؛ سودآوری مستمر بانک اقتصاد نوین در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از بهبود قابل توجهی برخوردار بوده و به طور متوسط درهر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد ریال به سود بانک اضافه می شود، در حالی که این مبلغ برای دوره مشابه آن در سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.
به گزارش اقتصاددان به نقل ازبازار  ،  طبق گزارش های منتشر شده سامانه کدال، بانک اقتصاد نوین دلایل کاهش سود این بانک را متعدد عنوان کرده و آورده است؛ یکی از دلایل کاهش سود بانک اقتصاد نوین در شش ماهه نخست سالجاری در مقایسه با سال گذشته عدم تغییر نرخ تسعیر اقلام دارایی ها و بدهی های ارزی در پایان شهریور ماه سال جاری بوده است.
همچنین فروش پروژه ساختمانی موسوم به سهیل، دیگر دلیل کاهش سود بانک در این مقطع شش ماهه بوده است چرا که فروش این پروژه در جریان تکمیل آن در شش ماهه نخست سال با فروش آن به مبلغ ۸ هزار ۱۱۷ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال سود در صورت های مالی حسابرسی شده شش ماهه اول سال ۹۹ شناسایی شده است.
همچنین جبران کسری ذخایر مطالبات مشکوک الوصول دیگر عامل کاهش سود این بانک در نیمه نخست سالجاری است زیرا در مجمع عمومی صاحبان سهام در مورخ ۰۴/۳۱ /۱۴۰۰ مبلغ ۱۰ هزار و ۳۶۴ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال هزینه مطالبات مشکوک الوصول شناسایی گردیده که بخشی از آن با هدف افزایش شفافیت در ارایه صورت های مالی سود گزارش شده بانک بابت جبران کسری ذخایر سنوات گذشته منظور شده است.
علاوه بر این موضوع در سامانه کدال آمده است که درآمد تسهیلات اعطایی بانک اقتصاد نوین در مهر ماه با یک درصد کاهش نسبت به شهریور به ۱۷۸۵ میلیارد تومان رسیده است همچنین سود پرداختی به سپرده ها در این ماه نسبت به شهریور دو درصد کاهش یافت و به ۱۵۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....