تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 خرداد 1401 - 21:13
کد خبر : 89042

آیا پولی که اشتباه کارت به کارت شده را می‌توان پس گرفت؟

آیا پولی که اشتباه کارت به کارت شده را می‌توان پس گرفت؟

گاهی اوقات بر اثر بی توجهی پولی به حساب دیگری واریز می‌گردد. چگونه می‌توان آن را پس گرفت؟ سوالی پر تکرار که افراد در این شرایط پر استرس می‌پرسند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مبلغی را به اشتباه برای شخصی کارت به کارت کرده باشید. سپس در صدد پس گرفتن پول کارت

گاهی اوقات بر اثر بی توجهی پولی به حساب دیگری واریز می‌گردد. چگونه می‌توان آن را پس گرفت؟ سوالی پر تکرار که افراد در این شرایط پر استرس می‌پرسند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مبلغی را به اشتباه برای شخصی کارت به کارت کرده باشید. سپس در صدد پس گرفتن پول کارت به کارت شده بر آمده باشید.

آیا پولی که به اشتباه کارت به کارت شده قابل برگرداندن است؟

معمولا در این مواقع کارکنان بانک با شما همکاری می‌نمایند. اگر به علت حفظ حریم خصوصی، بانک اطلاعاتی در مورد آن شخص به شما ارائه ندهد، می‌توانید از کارکنان بانک بخواهید که با آن فرد تماس گرفته و درخواست برگرداندن پول را بنمایند.

اگر در پی تماس با فرد، آن شخص حاضر به برگرداندن پول نشد، چه کار می‌توان کرد؟

طبق ماده ۳۰۱ قانون مدنی فردی که استحقاق دریافت آن پول را نداشته یا به اشتباه پولی را دریافت کرده است، باید طبق قوانین، آن پول را به مالکش برگرداند. در صورت برنگرداندن وی ضامن اصل و منافع آن است.

پول اشتباه واریز شده

اگر فردی که پول اشتباه به حسابش واریز شده حاضر به پس دادن پول نشد، مالباخته می‌تواند به دادگاه یا شورای حل اختلاف مراجعه  کند. سپس با استناد به فیش‌های واریزی خود نسبت به برگرداندن آن وجه اقدام نماید. اگر فرد گیرنده اقدام به برداشت و استفاده از پول بنماید، به وسیله دادگاه محکوم به خیانت در امانت می‌گردد. البته توجه داشته باشید که اگر شما مبلغی را به اشتباه برای کسی کارت به کارت کرده‌اید و برای پس گرفتن آن به مراجع قضایی مراجعه نموده‌اید، اثبات وقوع اشتباه و عدم دین شما به آن شخص، بر عهده شماست.

ماده ۲۶۵ قانون مدنی در این مورد  اظهار دارد، چنانکه شخصی چیزی را به دیگری بدهد در حالی که به آن فرد قرضی نداشته باشد، می‌تواند آن را پس بگیرد. اگر آن وجه بابت بدهی  او باشد نمی‌تواند آن را پس بگیرد.

 دریافت پول اشتباه واریز شده

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....