تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 - 11:38
کد خبر : 64490

آیا قیمت ۸۰ هزار دلاری بیت کوین محقق می شود؟

آیا قیمت ۸۰ هزار دلاری بیت کوین محقق می شود؟

با وجود اینکه روند افزایش قیمت بیت کوین متوقف شده است ولی پیش بینی ها از رسیدن قیمت این رمز ارز تا ۸۰ هزار دلار خبر می دهد.  نوسان های بازار رمز ارزها در هفته های اخیر موضوع اصلی مورد بحث رسانه ها بود. در هفته ای که گذشت قیمت بیت کوین در بازار جهانی به سرعت رشد

با وجود اینکه روند افزایش قیمت بیت کوین متوقف شده است ولی پیش بینی ها از رسیدن قیمت این رمز ارز تا ۸۰ هزار دلار خبر می دهد.

 نوسان های بازار رمز ارزها در هفته های اخیر موضوع اصلی مورد بحث رسانه ها بود. در هفته ای که گذشت قیمت بیت کوین در بازار جهانی به سرعت رشد کرد و حتی در ساعاتی از رکورد ۶۵ هزار دلار ی خود هم عبور کرد ولی این وضعیت دوام زیادی نداشت.

از طرف دیگر راه اندازی سیستم مبادله بیت کوین در بازار آتی هم سیاست دیگری بود که برای مقابله با افزایش قیمت رمز ارزها یا به تعبیر بهتر کنترل نوسانات در این بازار استفاده شد. مبادله در بازارهای اتی باعث می شود تا حجم سرمایه ای که قرار است وارد بازار رمز ارزها شود، به تدریج به این بازار تزریق شود و ما شاهد نوسان های ناگهانی در بازار نباشیم.

به هر حال با وجود تمامی این سیاستگذاریها و تحولاتی که در ماه های اخیر در بازار رمز ارزها اتفاق افتاده است، در اولین روز ابان ماه سال ۱۴۰۰ بازار رمز ارزها قرمز پوش بود. در این روز قیمت هر بیت کوین بعد از تجربه کاهش ۴.۴ درصدی به مرز ۶۱ هزار و ۱۰۰ دلار رسید و ارزش هر اتریوم با کاهش ۳ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۴ هزار دلار قرار گرفت.

سرعت رشد ارزش اتریوم در روزهای اخیر بیش از سرعت رشد ارزش بیت کوین بود و پیش بینی می شود این روند تا انتهای امسال ادامه داشته باشد. آمارها نشان می دهد ارزش هر رمز ارز XRP  برار با ۱.۰۹ دلار بود و هر دوج کوین با قیمتی نزدیک ۲۵ سنت مبادله شد.

اما مهمترین مساله ای که در این روزها در بازار رمز ارزها اهمیت پیدا کرده است پیش بینی های کارشناسان در مورد نوسانات قیمتی است. وب سایت کوین دسک مصاحبه ای با شماری از برجسته ترین کارشناسان بازار رمز ارزها انجام داده است و اغلب آنها بر این باورند که در ماه های باقی مانده سال ما شاهد نوسان های زیادی در بازار رمز ارزها خواهیم بود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،    نوساناتی که می تواند بحران های زیادی را برای سرمایه گذاران ایجاد کند و البته برای افرادی که به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت می کنند می تواند سود زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

کوین دسک به پیش بینی رسیدن قیمت هر بیت کوین به مرز ۸۰  هزار دلار تا انتهای امسال اشاره کرد و نوشت: «این پیش بینی چندان دور از انتظار نیست. بازار رمز ارزها جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری دارد و به همین دلیل احتمال ورود حجم زیادی از سرمایه ها به این بازار و رشد ارزش بازار وجود دارد.»

کوین دسک پیش بینی کرده است در ماه های باقی مانده امسال رشد قیمت اتریوم بیش از بیت کوین باشد و رسیدن قیمت هر اتریوم تا مرز ۵ هزار دلار تا انتهای ماه جاری میلادی هم دور از انتظار نیست. این رمز ارز که بعد از بیت کوین بالاترین ارزش سرمایه را به خود اختصاص داده است در ماه های اخیر شاهد ثبات نسبت قیمت خود با قیمت بیت کوین بود ولی  این نسبت در ماه های باقی مانده سال تغییر خواهد کرد.

 مساله دیگر افزایش سرعت پذیرش رمز ارزها به عنوان واحد مبادله در شرکتها و کشورهای مختلف است. اخیرا خبری مبنی بر راه اندازی دستگاه های خودپرداز رمز ارزها در فروشگاه های وال مارت در سراسر امریکا به گوش می رسد.

طرحی که تا چند ماه قبل و به دلیل تلاش دولت امریکا برای قانون گذاری در این بازار دور از انتظار بود. در شرکت امازون هم خبرهایی در مورد قبول بیت کوین برای عرضه محصولات خود منتشر کرده است. بدون شک با افزایش مشار شرکتهای بزرگی که از رمز ارزها به عنوان واحد مبادله کالا استفاده می کنند، ما شاهد تغییرات زیادی در ارزش رمز ارزها در دنیا خواهیم بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....