تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 - 20:55
کد خبر : 96865

آیا حزب (پیش به جلو) می تواند ترامپ را متوقف کند؟

آیا حزب (پیش به جلو) می تواند ترامپ را متوقف کند؟

به تازگی در سپهر سیاسی ایالات متحده آمریکا حزبی به نام forward اعلام وجود کرده و تاسیس کنندگان آن مدعی هستند که از دو حزب اصلی جمهوریخواه و دمکرات نااُمید گشته و به همین جهت قصد عبور از سیستم دو حزبی آمریکا را دارند. اندرو یانگ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از حزب دمکرات و

به تازگی در سپهر سیاسی ایالات متحده آمریکا حزبی به نام forward اعلام وجود کرده و تاسیس کنندگان آن مدعی هستند که از دو حزب اصلی جمهوریخواه و دمکرات نااُمید گشته و به همین جهت قصد عبور از سیستم دو حزبی آمریکا را دارند.

اندرو یانگ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از حزب دمکرات و کریستین تاد ویتمن فرماندار سابق نیوجرسی از حزب جمهوریخواه، بوجود آورندگان اصلی این جریان سیاسی تازه هستند.

اما بنظر می رسد هدف کلیدی موسسان حزب (پیش به جلو) که از عدم محبوبیت جو بایدن و حزب دمکرات مطلع هستند، جلوگیری از بازپس گیری کاخ سفید توسط دونالد ترامپ است.

اندرو یانگ که کارآفرین نیز است، در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفته بود: (دونالد ترامپ باعث بدنامی کارآفرینان شده، زیرا او یک شارلاتان در حوزه بازاریابی است و نه یک سازنده ی ساختار تجاری. فکر می کنم که من بسیاری از کیفیت ها و نقاط قوتی که ترامپ فکر می کند دارد را در خود دارم).

همچنین کریستین تاد ویتمن فرماندار سابق نیوجرسی کمپین(جمهوریخواه ها و مستقل‌های طرفدار بایدن ) را در انتخابات ۲۰۲۰ هدایت می کرد و از مخالفان سرسخت و اصلی ترامپ در حزب جمهوریخواه آمریکا می باشد.

او در کنوانسیون های انتخاباتی ۲۰۲۰ جمهوریخواهان علیه ترامپ سخنرانی و آشکارا از بایدن حمایت کرد، او در جایی گفت: (بایدن مردی معقول و با حساب و کتاب است. ترامپ می‌کوشد دنیای بایدن و روش‌های او را مغشوش و وحشتناک جلوه بدهد اما این صفت‌ها بیشتر به درد توصیف خود ترامپ و مرام و شیوه‌های او می‌خورد. ترامپ به آرمان‌های آزادیخواهانه تاخته و یک رهبر نژادپرست است و در مقابله با کرونا هم بسیار ضعیف عمل کرده است. توصیه‌ام به همگان این است که به هیچ وجه به او رأی ندهید!)

در مقابل دونالد ترامپ نیز بعدها در وبلاگ خود کریستین تاد ویتمن و برخی اعضای دیگر حزب جمهوریخواه را بازندگان (راینو ) خطاب کرد که به بایدن رای دادند و یک حکومت سوسیالیستی با مرزهای در حال فروپاشی، مالیات‌ های سنگین، رشته های طولانی مقررات، ناآرامی در خاورمیانه و صف‌های طولانی در پمپ‌‌بنزین‌ها را بوجود آوردند.

اندرو یانگ و کریستین تاد ویتمن از مخالفان اصلی دونالد ترامپ در دو جناح اصلی بودند، اما گویی کارگردانی سیاسی در پشت صحنه، آنها را در حزب (پیش به جلو) کنار هم قرار داده است.

در اینجا باید پرسید میان همزمانی تاسیس حزب سوم با آغاز کنفرانس ها و اظهار نظرهای انتخاباتی دونالد ترامپ برای حضور در رویداد مهم  ۲۰۲۴ آمریکا چه ارتباطی وجود دارد و آیا حزب (پیش به جلو) و کارگردانان احتمالی پشت صحنه آن، می توانند ترامپ را متوقف کنند؟

راینو: اصطلاحی عامیانه در توصیف جمهوری‌خواهانی است که فقط به‌ اسم عضو این حزب‌اند اما اعتقاد و رفتار سیاسی‌شان با حزب مخالف آن، دموکرات، مطابقت دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....