تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399 - 12:21
کد خبر : 10771

آپارتمان‌های شمال تهران چند معامله شد؟ (۱۳۹۹/۴/۱)

آپارتمان‌های شمال تهران چند معامله شد؟ (۱۳۹۹/۴/۱)

با بررسی میدانی فایل‌های موجود فروش در بنگاه‌های معاملات املاک شمال تهران، نرخ واقعی آپارتمان‌ها که توسط کارشناسان مسکن نرخ‌گذاری شده است را در گفت‌وگو با کارشناسان مسکن بررسی می‌کند. اراج، ازگل، امامزاده قاسم (شمیرانات)، اوین، باغ فردوس، تجریش، جماران، چیذر،حصار بوعلی، حکمت، دارآباد، دربند، درکه، دزاشیب، زعفرانیه، سوهانک، فرمانیه، قیطریه، کاشانک، گلابدره، محمودیه، نیاوران،

با بررسی میدانی فایل‌های موجود فروش در بنگاه‌های معاملات املاک شمال تهران، نرخ واقعی آپارتمان‌ها که توسط کارشناسان مسکن نرخ‌گذاری شده است را در گفت‌وگو با کارشناسان مسکن بررسی می‌کند.

اراج، ازگل، امامزاده قاسم (شمیرانات)، اوین، باغ فردوس، تجریش، جماران، چیذر،حصار بوعلی، حکمت، دارآباد، دربند، درکه، دزاشیب، زعفرانیه، سوهانک، فرمانیه، قیطریه، کاشانک، گلابدره، محمودیه، نیاوران، ولنجک از جمله محله‌های اصلی شمال تهران است.گزارش میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین از معاملات انجام شده در شمال تهران نشان می‌دهد، آپارتمان‌های معامله شده در بوکان، فرشته و الهیه، زعفرانیه رکوردداران بالاترین قیمت مسکن در سه ماه اول ۹۹ هستند.

یکی از مشاوران املاک در تهران در گفت‌وگو گفت: فرماینه شرقی بهترین بخش فرمانیه، گل سنگ بهترین بخش نیاوران، گلستان شمالی و سپند بهترین بخش اقدسیه است و بوکان، فرشته و زعفرانیه بالاترین قیمت مسکن در تهران را دارد. متوسط قیمت یک آپارتمان لوکس در اول بوکان متری ۱۰۰ تا ۱۳۵میلیون تومان است. سرمایه‌داران بزرگ بازار از جمله فولادی‌ها در این منطقه ساکن هستند، البته تمام بوکان این قیمت را ندارد، یک آپارتمان چند سال ساخت، ۶۵میلیون تومان قیمت گذاشته شده است.

الهیه به مراتب گران‌تر از تجریش است
این مشاور املاک در ادامه گفت: بر اساس باور عرف گران‌ترین قیمت مسکن مربوط به تجریش است در حالی که متوسط قیمت آپارتمان نوساز در تجریش ۳۴ میلیون تومان، ازگل ۳۵میلیون تومان و پاسداران ۳۰میلیون تومان است. الهیه به مراتب گران‌تر از تجریش است. یک آپارتمان مدرن لوکس با متراژ ۱۵۰متر، متری ۱۰۰میلیون تومان در الهیه قیمت گذاشته شده است هرچند که با متری ۶۰میلیون تومان نیز می‌توان یک آپارتمان چند سال ساخت خرید.

یکی از مشاوران معاملات املاک در شمال تهران در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین اظهار‌کرد: میانگین قیمت یک آپارتمان نوساز لوکس در جماران ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است. در فرمانیه تهران میانگین قیمت آپارتمان نوساز ۴۰ تا ۴۵میلیون تومان است. بوکان یکی از گران‌ترین مناطق تهران با متری میانگین ۹۰ تا ۱۰۰میلیون تومان است.

چرایی تفاوت قیمت بیش از ۵۰ میلیون تومانی در یک متر مربع در دو محله کنار هم
وی در ارتباط با چرایی تفاوت قیمت بیش از ۵۰میلیون تومانی در یک متر مربع در دو محله کنار هم گفت: برخی مناطق تبدیل به برند می‌شود و به اصطلاح اعیان نشین است. متریال به کار رفته بسیار با کیفیت و گران قیمت است. ساختمان هوشمند است و حتی استفاده از آب طلا در شیرآلات مرسوم است!

ضعیف‌ترین قیمت مسکن در منطقه یک
ضعیف ترین قیمت مسکن در منطقه یک، مربوط به امام زاده قاسم و سوهانک است. قیمت مسکن در قیطریه از ۳۰ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به متریال، لوکیشن و متراژ متفاوت است. یکی از بهترین مناطق قیطریه زیر اتوبان صدر، گلارا، هوشمند است که بین ۳۲ تا ۳۵ میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. متراژ پایین در این مناطق وجود ندارد.

تفاوت قیمت مسکن در زعفرانیه
تفاوت قیمت در زعفرانیه زیاد است. مقدس اردبیلی، میدان بهمن، پسیان، میدان الف، قیمت های متفاوتی دارد. یک آپارتمان ۱۱۰ متری در زعفرانیه متری ۱۰۰میلیون تومان و چند کوچه پایین تر، یک آپارتمان متری ۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

یک مشاور معاملات املاک در ارتباط با این پرسش که چرا قیمت آپارتمان کوچک متراژ منطقه یک گران‌تر از مشابه بزرگ متراژ است، گفت: دلیل این گرانی میزان عرضه و تقاضا در مسکن است. به عنوان مثال یک برج در فرشته با متراژ ۸۰۰ متر ساخته می‌شود باید واحد‌ها ۱۹۰ به بالا ساخته ‌شود. اگر در این زمین قرار باشد واحدهای ۷۰ متری ساخته شود، در یک طبقه بیش از ۱۰ واحد ساخته می‌شود، تقاضا برای سکونت در این برخ پایین می‌آید و قیمت آن نیز کاهش می‌یابد به همین دلیل یک یا چند واحد در یک برج با متراژ پایین ساخته ‌می‌شود که متقاضی بسیار زیادی برای آن وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....