تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فروردین 1401 - 0:48
کد خبر : 82776

آموزش سواد اقتصادی، زمینه ساز تربیت فرزندان موفق

آموزش سواد اقتصادی، زمینه ساز تربیت فرزندان موفق

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل تعلیم و تربیت در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: همه دوست دارند فرزندانشان شاد و موفق باشند. آموزش امور مالی شخصی و اقتصاد به آنها می تواند به تحقق این هدف کمک کند. دیر زمانی است که دولت به این واقعیت پی برده که به جای استفاده از ضامن

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل تعلیم و تربیت در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:
همه دوست دارند فرزندانشان شاد و موفق باشند.
آموزش امور مالی شخصی و اقتصاد به آنها می تواند به تحقق این هدف کمک کند. دیر زمانی است که دولت به این واقعیت پی برده که به جای استفاده از ضامن کارمند، برای پرداخت وام ازدواج و مسکن، اعتماد و اعتبارسنجی را جایگزین کند. لذا آموزش سواد مالی و حفظ اعتبار برای فرزندان بسیار ضروری است.
فقدان آموزش اقتصادی می تواند ویرانگر باشد و منجر به بدهی کارت اعتباری و کاهش اعتماد اقتصادی و عدم استرداد وام دانشجویی توسط جوانان آینده شود، کنترل درآمد ماهیانه برای زندگی امروز حیاتی است. و پس‌انداز کردن کافی برای دوره بازنشستگی، ضرورت دارد.
در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای برنامه ریزی و نیازسنجی کلاس‌های مالی و اقتصاد به دانش‌آموزان در سرتاسر امریکا صورت گرفته است، این کشور در ماه آوریل ۲۰۲۱ سواد مالی را جشن گرفت. تا کنون هیچ ماه رسمی برای جشن گرفتن آموزش اقتصادی وجود نداشته است. اکتبر اولین ماه آموزش اقتصاد ملی است.
نان موریسون، رئیس و مدیر عامل شورای آموزش اقتصادی و یکی از اعضای شورای سلامت مالی CNBC سرمایه گذاری بر این باور است: «مردم توجه خود را متوقف کرده اند. “همیشه چیزی در حال وقوع است که شایسته نگاهی از دریچه اقتصاد است.”

موریسون در مورد اهمیت آموزش اقتصاد و کمک به فرزندان به اندازه یادگیری اصول کمک های اولیه اعتقاد دارد.

اقتصاد به شما می آموزد که جهان چگونه کار می کند. این یک دیدگاه کلان است، نحوه تعامل متعیرهای رفتاری با یکدیگر.
وقتی رئیس فدرال رزرو می گوید ممکن است شروع به افزایش نرخ بهره کند، چرا مردم نگران سقوط بازار سهام هستند؟ زیرا اگر به اندازه کافی خوش شانس باشند و سرمایه گذاری داشته باشند، ممکن است بر فلسفه سرمایه گذاری تأثیر بگذارد.
اگر به شغل یا مشاغل خاصی فکر می کنند، ممکن است بر نوع بودجه دولتی در دسترس و چشم انداز شغلی تأثیر گذارد.
فقط ۲۵ ایالت آمریکا، آموزش اقتصاد را به عنوان یک دوره جذاب در سرلوحه اقدامات خود قرار داده اند.
باید مطمئن شویم همه بچه ها می توانند بشمارند و بخوانند. زیرا بدون آن، موفق نخواهند شد.ضمن اینکه باید به آنها در مورد زمینه ای که در آن تصمیم می گیرند؛ آموزش داده شود. این موضوع را علم اقتصاد به آنها آموزش می دهد و به آنها مهارت هایی برای درک مبادلات و انتخاب ها بدهیم، اگر این کار را انجام ندهیم؛ واقعاً در حق آموزش کودکان کوتاهی کرده ایم.

یکی از زمان های مهمی که تصور می شود؛ اقتصاد و امور مالی شخصی در کنار هم قرار می‌گیرند، تصمیم‌گیری جوانان در مورد دانشگاه و شغل است. در واقع انتخاب های پیچیده زیادی در مورد آن وجود دارد. اهداف من چیست؟ راه های مختلف برای دستیابی به آن چیست؟ چگونه آن تصمیمات را بگیرم؟ اینجاست که مهارت های تصمیم گیری اقتصاد و دانش و واژگان مالی شخصی واقعاً برای بسیاری از خانواده ها گرد هم می آیند.
با این روش آموزشی، با این مهارت‌های تصمیم‌گیری، امیدوار خواهیم بود بتوانیم یک تصمیم خوب و آگاهانه در مورد آینده بعد از دبیرستان بچه ها داشته باشیم. این مساله ممکن است به معنای پذیرش شغلی باشد که دارای مزایا است،
تفاوت بین داشتن یک شغل ساعتی و شغلی که در آن می‌توانید مقداری از درآمد خود را بدون مالیات کنار بگذارید و به طور بالقوه آن را با شرکت خود مطابقت دهید.باید خاطرنشان سازیم آمادگی کودکان و نوجوانان برای پذیرش شرایط تورمی، مساله بسیار مهمی است. آموزش این مساله، ایجاد یک مسیر بسیار تندتر به سمت مواجهه با واقعیات اقتصادی برای فرزندان کشورمان است‌
باید با بچه‌ها روزنامه و اخبار اقتصادی بخوانید. صحبت در خصوص مسائل اقتصادی با فرزندان بسیار مهم است. آنها تمایل دارند در مورد این مشکلات بشنوند.

سعی کنید گفتگو را در خانه انجام دهید، حتی اگر کامل نباشد.آشنا کردن کودکان با این واژگان، فقط برای اینکه آنها شروع به شنیدن این واژه ها کنند، ترس را از بین می برد، رمز و راز و شگفتی دنیای ناشناخته اقتصاد را آسان می کند.

ح

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....