تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 15:34
کد خبر : 60201

آمار معاملات بورس در هفته سوم شهریور

آمار معاملات بورس در هفته سوم شهریور

در هفته اخیر میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد بازار سهام ۲۶ درصد کاهش یافت. اقتصاددان: در روز چهارشنبه، ۱۷ شهریور ماه، ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه ۳۳ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت ۱۵ درصدی نسبت به

در هفته اخیر میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد بازار سهام ۲۶ درصد کاهش یافت.

اقتصاددان: در روز چهارشنبه، ۱۷ شهریور ماه، ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه ۳۳ درصد کاهش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با افت ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات اوراق بدهی نیز که ۳۴ درصد معاملات کل بازار سهام را شامل می‌شود، با افت ۱۲ درصدی به ۴ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان تنزل کرد.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات چهارشنبه شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۰۹ میلیارد تومان بود.

پس از شستا، برکت بیشترین ارزش معاملات را داشت و شبندر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سپید و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد ۴۹۵ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۲۵۱ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. حق تقدم فاراک و فاذر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز چهارشنبه بود که ارزشی معادل ۱۴ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۲۹ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۲ هزار و ۹۵ تومان بود که نسبت به رقم ۲۳ هزار و ۷۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۴ درصدی داشته است.

نزول میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۹ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۳ هزار و ۵۱۷ میلیاردی هفته پیشین، افت ۲۶ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۱ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان بود که در روز دو‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم نیز به روز چهار‌شنبه برمی‌گردد که ۷ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان بود.

آمار معاملات بورس در هفته سوم شهریور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....