تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 19:21
کد خبر : 26184

آمار مرگ و میر بیماران کرونایی رو به کاهش است

آمار مرگ و میر بیماران کرونایی رو به کاهش است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش آمار مرگ و میر بیماران کرونایی و وضعیت رو به بهبود این بیماری در کشور طی روزهای اخیر خبر داد. اقتصاددان: جلسه شورای ناظرین طرح شهید قاسم سلیمانی (گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا) با حضور وزیر بهداشت، جمعی از معاونان وزارت بهداشت و ناظرین این

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش آمار مرگ و میر بیماران کرونایی و وضعیت رو به بهبود این بیماری در کشور طی روزهای اخیر خبر داد.

اقتصاددان: جلسه شورای ناظرین طرح شهید قاسم سلیمانی (گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا) با حضور وزیر بهداشت، جمعی از معاونان وزارت بهداشت و ناظرین این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که وضعیت بیماری کرونا در کشور به ویژه در شهرستان‌هایی که آبان ماه محدودیت در آن‌ها اعمال شد، رو به بهبود است. پیش بینی کرده بودند که در این ماه، ۸۰۰ تا یک هزار مورد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در روز را تجربه کنیم، اما خوشبختانه آمار‌ها رو به کاهش است و هنوز اثرات محدودیت‌های جدید و طرح شهید قاسم سلیمانی خودشان را نشان نداده‌اند.

او افزود: برای قرنطینه بیمارانی که از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده یا وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارند به حدود ۴۰ هزار تخت نقاهتگاهی در هتل ها، مهمانسرا‌ها و اماکن اقامتی دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم که در دستور کار دکتر کولیوند و بخش پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی قرار گرفته است. همچنین باید برای همکاران مشارکت کننده در این طرح، وسایل لوازم حفاظت فردی به مقدار کافی تامین شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: باید برای ارزیابی پیشرفت طرح شهید سلیمانی در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، شاخص‌های ارزیابی تعریف کنیم و بتوانیم در هر نشستی به روسای دانشگاه‌ها بازخورد‌های لازم از پیشرفت‌ها و اشکالات را بدهیم.

نمکی تاکید کرد: باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور حداقل به ۵ هزار مرکز یا پایگاه یا مرکز مدیریت بیماری را در شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها برسانیم تا دسترسی مردم به مراکز تشخیصی، بهداشتی و تست گیری افزایش پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....