تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 12:16
کد خبر : 74153

آمادگی ایران برای صادرات دستاوردهای هسته‌ای به همسایگان

آمادگی ایران برای صادرات دستاوردهای هسته‌ای به همسایگان

وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی ایران برای صادرات دستاوردهای هسته‌ای به همسایگان خبر داد. امیر عبداللهیان در سفر به عمان با معاون پادشاه و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و در سفر به قطر نیز با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور دیدار داشت. امیرعبداللهیان در خصوص دستاورد دومین مقصد سفر منطقه‌ای

وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی ایران برای صادرات دستاوردهای هسته‌ای به همسایگان خبر داد.

امیر عبداللهیان در سفر به عمان با معاون پادشاه و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و در سفر به قطر نیز با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور دیدار داشت.

امیرعبداللهیان در خصوص دستاورد دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود به دوحه گفت: گفت‌وگو‌های دو جانبه در خصوص موضوعات مختلف روابط ایران و قطر یکی از محور‌های گفت‌وگو با مسئولان سیاسی قطر بود.

به گفته امیر عبداللهیان، برمبنای دعوت دولت قطر، قرار است طی روز‌های آینده گروهی از وزرای جمهوری اسلامی ایران، به دوحه سفر کنند.

موضوعات تجاری، اقتصادی و همکاری در حوزه‌های فناوری و حوزه‌های متنوع مورد علاقه دو طرف از جمله بهداشت و مهار کرونا در قطر، با توجه به تجارب ایران و کشور قطر از مهم‌ترین محور‌های این سفر است.

توسعه رابطه ایران و قطر

وزیر خارجه کشورمان افزود: با توجه به شکل گرفتن یک موج قوی کرونا در قطر، طی روز‌های اخیر، ایران آمادگی خود را برای مساعدت در این زمینه اعلام کرده است. گفت‌وگو و همکاری در زمینه مسائل مهم منطقه‌ای یکی دیگر از محور‌های گفت‌وگو در این سفر بود و جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ایده‌هایی را برای تقویت روند همکاری و گفت‌وگو‌های منجر به همکاری در منطقه خلیج‌فارس ارائه کرده است و امیر قطر از جمله روسای منطقه است که همواره از ایده‌های مطرح شده از سوی ایران استقبال کرده است.

امیرعبداللهیان افزود: ایران معتقد است که راه‌حل برخی از بحران‌ها در منطقه، صرفا تمرکز بر راه‌حل سیاسی است و مانباید از مسیر زور، نظامی گری و هژمونیک، مشکلات منطقه را حل و فصل کنیم و تجربه سال‌های اخیر نشان داده این به نفع منطقه نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهارکرد: ایران به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه همواره در هرگونه راه‌حل، نقشی مهم و اساسی دارد و چه در موضوع مبارزه با داعش و چه در هر گفت‌وگوی منطقه‌ای در طرف خوب تحولات بوده و نقش سازنده ایفا می‌کند.

حمایت ایران از ثبات، امنیت و توسعه منطقه

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت ایران از هر ابتکار عملی که به ثبات، امنیت و توسعه منطقه کمک کند، اظهارکرد: امروز صحبت‌های خوبی از امیر قطر در این رابطه شنیدیم و ایشان نیز دیدگاه‌های خوبی برای توسعه همکاری همه جانبه منطقه‌ای دارند و ما نیز از این ایده‌ها حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه ابراز امیدواری کرد: منطقه بیش از گذشته در مسیر رشد و توسعه و همکاری قرار بگیرد.

ایران آماده صادرات دستاوردهای هسته‌ای به همسایگان

امیر عبداللهیان در ادامه در خصوص طرح موضوعات مرتبط با مذاکرات وین در پایتخت‌های دو کشور عمان و قطر گفت: ایران دوستان خود را در منطقه در جریان مذاکرات وین قرار می‌دهد و آنها به عنوان همسایه ما از این حق برخوردار هستند که در جریان آنچه بین ایران و ۴+۱ در وین در حال انجام است قرار بگیرند. ما معتقد هستیم دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه دانش صلح آمیز هسته‌ای، می‌تواند در اختیار همه کشور‌های منطقه، همسایگان و کشور‌های مسلمان قرار گیرد.

وی گفت: برخی از طرف‌های ما در مذاکرات وین تلاش دارند با انتقال نادرست مطالب به برخی از همسایگان، موجبات نگرانی آنها را فراهم کنند، اما یکی از اهداف ما در این گفت‌وگو‌ها و سفر‌ها این است که آنها را در جریان روایت خودمان از مذاکرات وین قرار دهیم و دوستان ما در منطقه نیز مشورت‌هایی را به ما می‌دهند که در روند مذاکرات کمک‌کننده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....