تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 20:29
کد خبر : 30626

آغاز پذیره‌نویسی نخستین ETF کشاورزی

آغاز پذیره‌نویسی نخستین ETF کشاورزی

پذیره‌نویسی دو صندوق کالای کشاورزی آغاز شد و به مدت پنج روز کاری ادامه دارد. این اتفاق برای نخستین بار است که در کشاورزی ایران رخ می‌دهد و با نماد «نهال» و «سحرخیز» در بورس قابل معامله است. امروز در یک مراسم آنلاین دو صندوق کالای کشاورزی و یک گواهی سپرده کالا پذیره‌نویسی شد. دو

پذیره‌نویسی دو صندوق کالای کشاورزی آغاز شد و به مدت پنج روز کاری ادامه دارد. این اتفاق برای نخستین بار است که در کشاورزی ایران رخ می‌دهد و با نماد «نهال» و «سحرخیز» در بورس قابل معامله است.

امروز در یک مراسم آنلاین دو صندوق کالای کشاورزی و یک گواهی سپرده کالا پذیره‌نویسی شد. دو صندوق کالای کشاورزی با نماد «نهال» و «سحرخیز» و گواهی سپرده خرما با نماد “رطب۰۰۰۲پ۰۱” پذیره‌نویسی شدند.

در اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   بر اساس توضیحاتی که حامد سلطانی‌نژاد، رییس بورس کالا در این مراسم داده است، سرمایه گذاری در این صندوق‌ها به صورت هر واحد است و واحدهای این صندوق متشکل از کالاهای کشاورزی است که در بورس کالا معامله می‌شوند.

سهامداران با خرید هر واحد از این صندوق در واقع برای کالاهایی مانند پسته، زعفران، کشمش، خرما و زیره سرمایه‌گذاری می‌کنند. صندوق‌های کشاورزی در مرحله اول با حداقل ۱۰ میلیارد تومان و با ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه گذاری، پذیره نویسی می‌شود و در صورت تکمیل واحدها، دوباره سرمایه صندوق افزایش خواهد داشت.

بورس کالا اعلام کرده است که محدودیتی در پذیره نویسی وجود ندارد و هر فردی می‌تواند به هر میزان از تعداد واحد ها‌ی این صندوق را خریداری کند.این صندوق توسط دو شرکت خصوصی راه اندازی می‌شود و افرادی که از واحد‌های این صندوق خریداری می‌کنند از فروش و نوسان قیمتی محصولات سود می‌کنند.

همچنین بر اساس توضیحات رییس بورس کالا پشتوانه گواهی سپرده اوراق بهادار، کالایی است که در انبار وجود دارد و با استفاده از این ابزار، طرح حمایتی خرید محصولات کشاورزی هم انجام می‌شود و تاکنون ۱۰۰ انبار از محصولات کشاورزی در بورس کالا پذیرفته شده است.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....