تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 14:16
کد خبر : 18917

آغاز پایان دلار؟/واکنش طلا به سیاست تورمی آمریکا

آغاز پایان دلار؟/واکنش طلا به سیاست تورمی آمریکا

فدرال رزرو در ساعت ۲۲:۳۰ روز چهارشنبه اعلام کرد که نرخ بهره را تا سال ۲۰۲۳ در سطح فعلی ۰.۲۵ درصد نگه خواهد داست. حفظ این نرخ بهره نزدیک به صفر برای طولانی‌مدت به کاهش بیکاری، افزایش تورم و البته به تضعیف دلار آمریکا می‌انجامد. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز، در بیانیه فدرال

فدرال رزرو در ساعت ۲۲:۳۰ روز چهارشنبه اعلام کرد که نرخ بهره را تا سال ۲۰۲۳ در سطح فعلی ۰.۲۵ درصد نگه خواهد داست. حفظ این نرخ بهره نزدیک به صفر برای طولانی‌مدت به کاهش بیکاری، افزایش تورم و البته به تضعیف دلار آمریکا می‌انجامد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادنیوز، در بیانیه فدرال رزرو گفته شد: محدوده ۰٫۲۵ درصد برای نرخ بهره تا زمانی که شرایط بازار کار به حد مطلوبی برسد حفظ خواهد شد. این مطلوبیت با حداکثر اشتغال و افزایش تورم به ۲ درصد و حتی کمی بیش از آن به دست خواهد آمد.

مانند نطق ماه گذشته جروم پاول، بیانیه روز چهارشنبه فدرال رزرو و کنفرانس خبری بعد از آن، بازار طلا را سردرگم کرد اما در نهایت این بازار تصمیم به کاهش گرفت. قیمت اونس طلا که تا قبل از اعلام تصمیم کمیته بازار باز فدرال رزرو ۱۰ تا ۱۵ دلار افزایش قیمت داشت نهایت پس از رونمایی از این تصمیم به حدود ۱۹۵۵ رساند روز قبل رساند.

گام اول تغییر سیاست ۳۰ ساله فدرال رزرو
فدرال رزرو در بیانیه خود اعلام کرد که فعالیت های اقتصادی در حال التیام است اما هنوز هم در زیر سطح قبل از انحراف روند اقتصاد کشور توسط بیماری همه گیر کووید-۱۹ قرار دارد.بر اساس این بیانیه «مسیر اقتصاد به میزان قابل توجهی به روند ویروس بستگی خواهد داشت». در این بیانیه آمده است: بحران بهداشت عمومی حال‌حاضر، بر فعالیت های اقتصادی، اشتغال و تورم تاثیر ادامه داری خواهد داشت و خطرات قابل توجهی را برای چشم انداز اقتصادی ایجاد می کند.

این تغییرات در مسیر سیاست جدید پولی بانک فدرال است که ماه گذشته اعلام شد و هدف آن جبران سالها تورم پایین و اجازه به اقتصاد برای افزایش مشاغل در کمترین زمان ممکن است. حدود یک ماه پیش جروم پاول اعلام کرد که دیگر نرخ بهره را برای جلوگیری از ایجاد تورم بالا نمی‌برد.

در آن سخنرانی پاول از اهمیت بازار کار قوی‌تر و نگرانی کمتر از تورم در چشم‌انداز سیاست‌های پولی فدرال رزرو خبر داد. این سیاست‌ها می‌تواند به ازدیاد و ارزان شدن وام‌ها و در نتیجه به تقاضا و بازارهای شغلی قوی‌تر‌ منجر شود. سیاست پیشین فدرال رزرو در ۳۰ سال گذشته بالا نگه داشتن نرخ بهره جهت نگه داشتن تورم زیر ۲ درصد بوده است. اما درنتیجه سیاست جدید فدرال رزرو، اجازه می‌دهد تورم کمی بالاتر و آزادتر حرکت کند.

طلا در بامداد ۵ شنبه در سطح ۱۹۵۰ دلار نوسان کرد این در حالی است که در زمان بیانیه تا ۱۹۷۵ دلار هم بالا رفت اما پس از آن مجددا به نیمه اول کانال ۱۹۰۰ عقب نشینی کرد

آغاز پایان دلار؟/واکنش طلا به سیاست تورمی آمریکا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....