تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 - 12:02
کد خبر : 63565

آغاز بررسی طرح صیانت از یکشنبه هفته آینده

آغاز بررسی طرح صیانت از یکشنبه هفته آینده

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی گفت: نخستین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون مشترک، یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. لطف‌الله سیاهکلی  اظهار کرد: با تشکیل جلسه تعیین ساختار کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی در ظهر یکشنبه ۱۸ مهرماه،

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی گفت: نخستین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون مشترک، یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. لطف‌الله سیاهکلی  اظهار کرد: با تشکیل جلسه تعیین ساختار کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی در ظهر یکشنبه ۱۸ مهرماه، این کمیسیون مشترک وارد فاز عملیاتی شد. وی با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه اعضای هیات رییسه کمیسیون مشترک مشخص شدند، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که نخستین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی برای بررسی ابعاد این طرح در روز یکشنبه هفته آینده ۲۵ مهرماه ساعت ۱۶ تشکیل شود. این جلسه با حضور حداکثر اعضا برگزار می‌شود و قرار است در خصوص روش کار، کلیات طرح و شیوه اقدام بحث و بررسی شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر،  به گفته وی، پس از این جلسه نحوه مشارکت نخبگان و صاحبنظران در بررسی جزییات طرح و نیز حضور رسانه‌ها در این کمیسیون مشخص خواهد شد. به گزارش مهر، ظهر روز یکشنبه جلسه انتخاب هیات رییسه کمیسیون مشترک بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» در دفتر علی نیکزاد نایب‌رییس مجلس با حضور اعضای منتخب برگزار شد. در این جلسه «رضا تقی‌پور» به عنوان رییس کمیسیون، علی یزدی‌خواه نماینده تهران و حسن نوروزی نماینده رباط کریم به عنوان نواب اول و دوم رییس، لطف‌الله سیاه کلی به عنوان سخنگوی کمیسیون و همچنین بیژن نوباوه و مهرداد ویس‌کرمی به عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی تعیین شدند. طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که با هدف تنظیم‌گری و قانون‌گذاری خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در کشور و به پیشنهاد نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس تهیه شده است، پس از بررسی کارشناسی و اصلاح مواردی از آن، مردادماه در صحن علنی مجلس مطرح شد و برای بررسی نهایی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، به تصویب رسید. پس از آن نیز مقرر شد کمیسیون مشترکی با عنوان «کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» با عضویت حدود ۲۳ نفر از نمایندگان منتخب کمیسیون‌های تخصصی مجلس در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل و به بررسی جزییات این طرح برای تصویب نهایی با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه، بپردازد. قرار است نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی ظرف مدت حدود پنج ماه ابعاد این طرح را برای اجرای آزمایشی در کشور بررسی و تصویب کنند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....