تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 - 21:09
کد خبر : 91350

آشنایی با گران‌ترین عناصـر روی کره زمیـن

آشنایی با گران‌ترین عناصـر روی کره زمیـن

شاید به عقیده خیلی‌ها الماس و طلا از بهترین چیز‌هایی باشند که زنان عاشق آن هستند، اما خبر ندارند که کالاهایی وجود دارند که الماس و طلا در مقابل آن‌ها هیچ ارزشی ندارد. اقتصاددان: دارو‌های بسیار گران و مواد کمیابی که اگر درست استفاده نشوند، می‌توانند زمین را نابود کنند. در این گزارش شما را

شاید به عقیده خیلی‌ها الماس و طلا از بهترین چیز‌هایی باشند که زنان عاشق آن هستند، اما خبر ندارند که کالاهایی وجود دارند که الماس و طلا در مقابل آن‌ها هیچ ارزشی ندارد.

اقتصاددان: دارو‌های بسیار گران و مواد کمیابی که اگر درست استفاده نشوند، می‌توانند زمین را نابود کنند. در این گزارش شما را با گران‌ترین عناصر روی کره زمین آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آنتی متر یا ضد ماده

این ماده قیمت دیوانه کننده ۶۲ تریلیارد دلار به ازای هر گرم را دارد. این ماده چیزی است که از خیال‌پردازی انسان‌ها و دانشمندان به واقعیت آمده و این ضد ماده، برعکس خاصیت ماده‌های دیگر بر روی کره زمین را دارد و توضیح مکانیزم آن، یک دانشمند را نیاز دارد. این ماده اخیرا توسط بزرگ‌ترین فیزیکدانان دنیا در مقیاس بسیار کم تولید شده و یک گرم آن می‌تواند قدرت یک بمب اتمی را آزاد کند.

باک مینستر فولرن

هر گرم این مولوکول ۱۵۰ میلیون دلار قیمت دارد و شکل آن شبیه به یک قفس گرد یا توپ فوتبال است و با نام مولکول جادویی هم شناخته می‌شود. تمام این مولکول از کربن ساخته شده و به خاطر ساختار توپی شکلش، می‌تواند هر ماده‌ای را از جدول مندلیف، بدون آنکه به آن واکنش نشان دهد، در خود جای دهد.

کالیفرنیم

هر گرم این فلز ۲۵ میلیون دلار ارزش دارد، اما تنها قیمت آن نیست که دیوانه کننده است. این ماده بسیار رادیواکتیو و شکننده است و همین موضوع باعث می‌شود تا یکی از خطرناک‌ترین ماده‌های روی کره زمین باشد. این ماده برای اولین در سال ۱۹۵۰ میلادی کشف شد و بعد از اینشتینیم، یکی از سنگین‌ترین فلزات در جهان است.

بِنتوید یا الماس آبی

هر گرم از بنتوید ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. رنگ این سنگ از شفاف شروع و کم کم آبی می‌شود و بعضی وقت‌ها هم رنگ بنفش آن هم پیدا می‌شود. این سنگ فقط یک جا در کره زمین پیدا می‌شود و آن هم جایی در نزدیکی رودخانه‌ای در آمریکاست. اولین بار این سنگ در سال ۱۹۰۷ میلادی پیدا شد. البته در حال حاضر این معدن بسته شده که همین موضوع باعث بالاتر رفتن ارزش این سنگ می‌شود.

تایفاید

این سنگ بسیار زیبا، صد برابر کمیاب‌تر از الماس است و همین موضوع باعث می‌شود تا تایفاید در لیست گران‌ترین عناصر روی کره زمین قرار گیرد. قیمت هر گرم این سنگ، ۲۰ هزار دلار است و رنگ‌های بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد. مقداری از این سنگ در زیرزمین و در سری‌لانکا پیدا شد. اگرچه این سنگ زیبایی زیادی دارد، ولی به درد جواهرات نمی‌خورد.

پلوتونیوم

پلوتونیوم بالاترین عدد اتمی در جهان را دارد و هر گرم آن ۴ هزار دلار است. پلوتونیوم یک فلز نقره خاکستری است که به شدت رادیواکتیو و بزرگ‌ترین و بیشترین مصرف آن در انرژی هسته‌ای و یا بمب هسته‌ای است. مقدار کمی از پلوتونیوم می‌تواند کاملا انرژی یک شهر را تامین یا حتی یک شهر را از روی زمین محو کند. این ماده به شدت خطرناک است و استنشاق آن منجر به مرگ می‌شود و حتی نزدیک بودن به آن هم باعث تغییر DNA یا سرطان می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....