تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 - 20:15
کد خبر : 6652

آرامکو در تداول متوقف شد/ شفاف‌سازی‌ غول نفتی عربستان

آرامکو در تداول متوقف شد/ شفاف‌سازی‌ غول نفتی عربستان

به گزارش اقنصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ پس از آنکه قیمت نفت در بازارهای جهانی با افت بیش از ٣٠ درصدی روبرو شد، عربستان سعودی به منظور تعمیق حضورش در بازار، به مشتریان خود وعده داد که با پایان یافتن توافق کاهش تولید اوپک در ماه مارس، تولید روزانه خود را به ١٢.٣ میلیون بشکه

به گزارش اقنصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ پس از آنکه قیمت نفت در بازارهای جهانی با افت بیش از ٣٠ درصدی روبرو شد، عربستان سعودی به منظور تعمیق حضورش در بازار، به مشتریان خود وعده داد که با پایان یافتن توافق کاهش تولید اوپک در ماه مارس، تولید روزانه خود را به ١٢.٣ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.

از این رو نماد بورسی شرکت نفت آرامکوی عربستان در بازار سرمایه این کشور “تداول” به منظور ارایه اطلاعات لازم جهت شفاف سازی آثار این افزایش تولید متوقف شد.

شرکت آرامکو در روز ١١ دسامبر سال گذشته میلادی با رقم ٣٢.۵ ریال در بورس عربستان کشف قیمت شد که در همان روز اول معاملات با رشد ١٩ درصدی به رقم ٣۵.٢ ریال رسید.

اما جنگ قیمتی نفت که از روز گذشته شروع شده سبب شد تا قیمت هر سهم آرامکو در روز یکشنبه با افت بیش از ۱۰ درصدی به رقم ۲۷ ریال برسد که کمترین ارزش از زمان عرضه اولیه این سهام به شمار می آید .

امروز اما همزمان با اعلام خبر افزایش ظرفیت تولید این شرکت برای ماه آینده میلادی، قیمت سهام آرامکو تقریبا ریزش روز گذشته را جبران و به رقم ٣١.١۵ ریال رسید که البته به دلیل افشای موارد با اهمیت و شفاف سازی از نحوه این افزایش تولید نماد بورسی آرامکو در ادامه متوقف شد.

آرامکو در تداول متوقف شد/ شفاف‌سازی‌ غول نفتی عربستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....