تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 - 11:32
کد خبر : 23159

آخرین جزئیات از طرح تامین کالاهای اساسی

آخرین جزئیات از طرح تامین کالاهای اساسی

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: رسیدن به یک جمع بندی با دولت برای تامین منابع کالاهای اساسی یک اصل است.   حمیدرضا حاجی بابایی از توافق دولت و مجلس برای تامین منابع کالاهای اساسی، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و تکمیل طرح‌های ناتمام خبر داد

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: رسیدن به یک جمع بندی با دولت برای تامین منابع کالاهای اساسی یک اصل است.

 

حمیدرضا حاجی بابایی از توافق دولت و مجلس برای تامین منابع کالاهای اساسی، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و تکمیل طرح‌های ناتمام خبر داد و افزود: این طرح ۴ شنبه همین هفته در دستور کار مجلس برای تصویب نهایی قرار دارد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت:اختلاف با دولت بر سر تامین منابع است.

وی افزود: منابع تامین کالاهای اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه برای تامین کالاهای اساسی برمبنای ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰ هزار تومان برای ۴دهک بعدی با کارت اعتباری آن‌ها واریز می‌شود.

حاجی بابایی به لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی افزود: مبلغ شارژ شده این کارت اعتباری صرف کالاهای اساسی مشخص خواهد شد و وزارت صمت مکلف به تهیه کالاهای مناسب است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در مذاکرات امروز (دوشنبه) پرداخت۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این سازمان و همچنین اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان غیر هیات علمی دانشگاههاست، که علاوه بر بند (و)، به سقف تبصره ۲ افزوده شده است.

وی افزود: به دولت اجازه دادیم برای تامین اعتبار و منابع مالی از جداول بودجه ۱۰ درصد از اموال خود را جابجا کند. به این شکل برای دولت بار مالی‌ای نخواهد داشت.

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم با اشاره به طرح تامین کالاهای اساسی مردم در مجلس گفت: تمام وزارت خانه‌های مرتبط در تهیه این سبد کالا و اقلام اساسی آن نقش دارند؛ و وزارت صمت تا بعداز تصویب نهایی مجلس در دو هفته به معرفی و تامین کالاهای اساسی بپردازد.

وی افزود: هم به بیان جزئیات این طرح پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر عمده مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند گفت: وقتی تورم بالا می‌رود اقشاری که حقوق حداقلی را دریافت می‌کنند بیش از پیش متضرر خواهند شد لذا توجه مجلس باید به اقشار کم درآمد و اقشاری که درآمد ثابت دارند باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: برای سه دهک پایین درآمدی (حدود ۲۴ میلیون نفر) که مجموع درآمد ماهانه آن‌ها کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است به هر عضو خانوار تا ۵ نفر ماهانه ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی گفت: برای ۴ و نیم دهک دیگر (حدود ۳۶ میلیون نفر) به هر عضو خانوار تا ۵ نفر ماهانه ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای مهر تا اسفند (۶ دوره) پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ۳۰ میلیون نفر از این ۶۰ میلیون نفر کسانی هستند که دریافتی حداقلی دارند، این افراد که شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌باشند، سرانه دریافتی شان ۱۲۰ هزار تومان در هر مرحله از اجرای این طرح خواهد بود که برای یک خانوار ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود و این طرح تا پایان سال در ۳ مرحله انجام خواهد شد.

وی گفت: نظر قطعی دولت درباره تامین منابع کالاهای اساسی با قیمت ثابت فردا سه شنبه اعلام می‌شود.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....