تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 21:48
کد خبر : 101304

آخرین تحولات جنگ جدید در قفقاز جنوبی

آخرین تحولات جنگ جدید در قفقاز جنوبی

دفتر نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد که نیکول پاشینیان روز سه شنبه با رئیس جمهور ایران به صورت تلفنی رایزنی کرده است. منابع رسمی ارمنستان از تماس تلفنی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به دنبال تحولات نظامی شب گذشته میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند. خبرگزاری

دفتر نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد که نیکول پاشینیان روز سه شنبه با رئیس جمهور ایران به صورت تلفنی رایزنی کرده است.

منابع رسمی ارمنستان از تماس تلفنی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به دنبال تحولات نظامی شب گذشته میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند.

خبرگزاری ارمنستان نوشت، پاشینیان روز سه شنبه با رئیس جمهور ایران یک تماس تلفنی داشت.

براساس گزارش آرمنیان نیور، پاشینیان جزئیاتی از اقدامات «تحریک آمیز و تجاوزکارانه» نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان به طرف ایرانی ارائه کرد.

به گفته دفتر نخست وزیر ارمنستان، رئیسی در این تماس تلفنی جنگ جدید در قفقاز جنوبی را غیرقابل قبول دانسته و گفته ایران با دقت تحولات قفقاز را دنبال می‌کند.

در اطلاعیه دفتر نخست وزیری ارمنستان آمده است؛ رئیس جمهور ایران تاکید کرد که همه مناقشات منطقه‌ای باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود و موضع ایران در قبال تمامیت ارضی کشورها روشن است.

وی همچنین تاکید کرده است که راههای ارتباطی نباید به خطر نیافتد و باید تحت حاکمیت کشورها باشد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون  ،  رئیسی در ادامه تماس تلفنی خود با نخست وزیر ارمنستان همچنین با تاکید بر اینکه تهران آماده حمایت از برقراری صلح در منطقه است، گفته: مسئله امنیت ارمنستان برای ایران نیز مهم است.

رسانه‌ها، دیشب، از درگیری میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با صدور یک بیانیه اعلام کرد: «از اواخر شب ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان در مسیرهای داش‌کسن، کلبجر و لاچین در مرز دولتی آذربایجان و ارمنستان اقدامات تحریک‌آمیز گسترده‌ای انجام دادند.»

اما در مقابل، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که نظامیان جمهوری آذربایجان شب گذشته به مواضع ارمنستان حمله کرده‌اند. پاشینیان با بیان اینکه درگیری مرزی ادامه دارد، تصریح کرد که شدت درگیری‌ها کاهش یافته است.

نخست‌وزیر ارمنستان، امروز، در پارلمان این کشور حضور یافت و برای قانونگذاران ارمنستانی درباره درگیری‌های شدید با جمهوری آذربایجان توضیحاتی ارائه داد و گفت که ۴۹ سرباز ارمنستانی در جریان درگیری‌های شامگاه دوشنبه (دیشب) کشته شده‌اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....