تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 21:05
کد خبر : 139800

مافیایی که از عدم ساخت پل خلیج فارس نفع میبرد

مافیایی که از عدم ساخت پل خلیج فارس نفع میبرد

حمید رضا مرادی عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : پل خلیج فارس چهار دهه نبرد دولت‌ها با مافیایی که از عدم ساخت پل منفعت دارد پل خلیج فارس آرزوی دیرینه مردمان قشم و ساحل نشینان خلیج فارس درهرمزگان خمیر و بندرعباس که قرار بود در تنگه خوران بندر پل در خمیر

حمید رضا مرادی عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

پل خلیج فارس چهار دهه نبرد دولت‌ها با مافیایی که از عدم ساخت پل منفعت دارد

پل خلیج فارس آرزوی دیرینه مردمان قشم و ساحل نشینان خلیج فارس درهرمزگان خمیر و بندرعباس که قرار بود در تنگه خوران بندر پل در خمیر را به بندر لافت در قشم پیوند جاده ای و ریلی بدهد بطول ۲/۴ کیلومتر باعث اتصال کریدوراصلی ترانزیتی شمال به جنوب بندر انزلی در شمال رابه بندرعباس در خلیج فارس و بندر چابهار در دریای عمان رابهم متصل می نمود اما طرحی که در سال ۶۱ با تصمیم به اجرای نخستین بندر آزاد تجاری ایران در قشم به احداث آن هم تاکید شد تا مدام در دولت‌های مختلف این دست و آن دست شده و نام دولت‌های مختلف را یدک بکشدبا جدی شدن طرح ساخت پل در دولت هاشمی رفسنجانی تا دولت احمدی نژاد بحث تونل زیر دریایی مطرح و طرح تونل مجددا متوقف شد تااینکه در همین دولت در ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ رئیس جمهور وقت پروژه را کلنگ زنی و کار اجرایی پروژه مجددا آغاز شد طرحی که دولت به دولت دست به دست شد و بجز چند پایه پل و ستون چیزی ساخته نشد احیا بندر کاوه در قشم و در بخش ریلی نیز انتقال حداقل ۷ میلیون تن سنگ آهن برای تولید نصف این عدد فولاد در جزیره قشم کاهش قیمت کالا و خدماتی که از سرزمین مادری به قشم وارد و عرضه می‌شود نظیر میوه مواد غذایی مصالح ساختمانی تسهیل در رفت و امد قشموندان مسافران و گردشگران تامین رفاه و آسایش هموطنان ساکن در جزیره بشود مخالفان پر قدرت و پشت پرده این پروژه ملی که گویا منافعشان در گرو عدم اجرای پل است با سنگ اندازی و دلسرد کردن مدیران دولتها و مناطق آزاد در ادوار مختلف توانسته اند در چهار دهه گذشته هزینه اجرا را حداقل چهل برابر کنند تا عملا از توان منطقه آزاد تجاری که این روزها از پرداخت هزینه های پرسنلی اداری کارمندان خود نیز بر نمی آید و به زمین فروشی روی آورده است خارج و از ادامه پروژه عملا منصرف و پروژه را به حالت تعلیق در بیاورد تا مشخص بشود اراده دولت آقای رئیسی برای گذار از مشکلات قشموندان نیز کافی نبوده و زور مافیای مخالف اجرای پروژه بدلیل منافعی که از احداث پل و آسایش و رفاه مردم برای آنان که از گرفتاری و بیچارگی و گرانی کالا و خدمات قشموندان مسافران گردشگران منفعت داشته و دارند بیشتر از دولتهایی است که اراده کرده بودند پل را احداث کنند باشد تازمانی که دولتی منافع مردم را بر منافع خصوصی این افراد ترجیح دهدتا قشم این سرزمینی جدا شده از سرزمین مادری که هزینه ورود به آن از ویزای ورودی خیلی از کشورها بیشتر است روز به روز از دسترس مردمان سرزمین اصلی و مادری دور و دورتر شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + یازده =