در این رویداد ۲۵۰پروژه به ارزش ۲۰۰همت فرصت سرمایه‌گذاری و تامین نیازهای توسعه در بخش‌های مختلف با هدف گذر از اقتصاد منبع پایه به دانش و فناوری ارائه می‌شود. بر‌‌گزاری همایش کرمان آیدکس به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، استانداری کرمان و سایر متولیان و دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران‌ درصدد فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفول‌مانده ‌استان کرمان بر پایه فناوری و اقتصاد پایدار است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد  ،  تقریبا بیش از ۵۰‌درصد معادن کشور در استان کرمان واقع شده و علاوه‌بر آن، با داشتن حجم قابل‌توجهی از باغات کشور رونق کشاورزی مناسبی را در این استان پهناور شاهدیم؛ با این وجود فقدان نگاه توسعه پایدار در بهره‌برداری از مواهب طبیعی این استان منجر به توسعه نامتوازن در برخی بخش‌ها شده که از جمله آنها می‌توان به استفاده بی‌رویه از منابع آبی و خشکسالی‌های پیاپی اشاره کرد و این معضلات استفاده از راه‌حل‌های متناسب و همچنین ارتقای دانش و فناوری را در تمام بخش‌ها ضروری می‌سازد، به ‌همین‌دلیل بر‌‌گزاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی کرمان آیدکس۲۰۲۴ توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان فرصتی برای شکل‌گیری نگاه نو به مقوله توسعه و همچنین جذب سرمایه‌گذار برای استفاده حداکثری از پتانسیل‌های استان به‌شمار می‌رود.

سید‌مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان کرمان در آیین افتتاحیه همایش و نمایشگاه کرمان آیدکس۲۰۲۴ گفت: با توجه به حمایت‌های استاندار و بخش‌خصوصی توانای استان قطعا اتفاقات بزرگی را در توسعه تجربه می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه کرمان سرزمین شگفتی‌های پنهان است، افزود: هنوز ابعاد تمام پتانسیل‌های استان کرمان کشف نشده و قطعا در آینده‌ نه‌چندان دور اتفاقات بزرگی در استان و کشور رقم می‌خورد. وی با اشاره به هماهنگی‌های اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه پایدار در استان کرمان سبب ارتقای سطح زندگی و اشتغال مردم می‌شود؛ بنابراین دستاوردهای این همایش در نهایت به‌صورت ملموس وارد زندگی مردم می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان با بیان اینکه بر‌‌گزاری چنین برنامه‌هایی فرصتی مغتنم برای ذی‌نفعان فراهم می‌کند، اظهار کرد: استان کرمان با توجه به ظرفیت‌های معدنی بسیار متنوع از جمله کرومیت، تیتانیوم، مس و فولاد و از سویی محصولات کشاورزی همچون پسته و خرما موقعیت ممتازی برای سرمایه‌گذاری دارد. وی ادامه داد: علاوه‌بر اینکه گرم‌ترین نقطه جهان در استان کرمان واقع شده، در برخی نقاط شاهد برف هستیم و این از خصوصیات آب‌و‌هوایی بی‌نظیر استان حکایت دارد. فداکار با اشاره به اینکه تحقق توسعه صرفا با تکنولوژی اتفاق نمی‌افتد، اظهارکرد: برای تحقق توسعه و افزایش سرمایه‌گذاری در استان باید ذهنیت‌ها تغییر کند و تا آگاهی‌بخشی در جامعه اتفاق نیفتد، امکانات و زیرساخت‌ها م%

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.