تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 23:57
کد خبر : 169482

شکوفایی «عرضه و فروش» خودروهای برقی چین در خارج از کشور

شکوفایی «عرضه و فروش» خودروهای برقی چین در خارج از کشور

خودروهای برقی چین با وجود تحقیقات ضد یارانه اتحادیه اروپا و افزایش تعرفه اعمالی‌ بر این خودروها، در آمریکای لاتین پرفروش و مورد علاقه مشتریان هستند. فروش خودروهای برقی در برزیل به عنوان ششمین بازار بزرگ خودروی جهان در سال گذشته میلادی تقریبا دو برابر شد. این کشور طی ماه‌های اخیر از بلژیک سبقت گرفته

خودروهای برقی چین با وجود تحقیقات ضد یارانه اتحادیه اروپا و افزایش تعرفه اعمالی‌ بر این خودروها، در آمریکای لاتین پرفروش و مورد علاقه مشتریان هستند.

فروش خودروهای برقی در برزیل به عنوان ششمین بازار بزرگ خودروی جهان در سال گذشته میلادی تقریبا دو برابر شد. این کشور طی ماه‌های اخیر از بلژیک سبقت گرفته و به بزرگترین مقصد صادراتی واحد خودروهای برقی چین تبدیل شده است. صادرات خودروهای برقی و خودروهای پلاگین هیبریدی چین به برزیل طی ماه آوریل امسال از ۴۰ هزار دستگاه گذشت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک افزایش ۱۳ برابری را نشان می‌دهد و حاکی از رشد سریع سهم بازار آن است. خودروسازان چینی مثل BYD و Great Wall در نظر دارند در برزیل به تولید بپردازند و برنامه صادرات به دامنه گسترده‌تری از مناطق را دارند.

آمریکای لاتین تدریجا در حال ورود به عصر خودروهای برقی و تقاضای بازار آن شدید است. بازار خودرو از مکزیک، کلمبیا و آرژانتین گرفته تا پرو سالانه ارزشی حدود ۱۳۰ میلیارد دلار دارد. مصرف کنندگان در آمریکای لاتین آغوش بازتری نسبت به فناوری پیشرفته دارند و طبقه متوسط خودروهای برقی را بیشتر بخاطر مقرون به صرفه بودن انتخاب می‌کنند.

در این خصوص خودروهای برقی چینی مزایای روشنی دارند. برخی برندها خریداران برزیلی را تحت تاثیر قرار داده‌اند خودروهای برقی چینی در حال رونق گرفتن در بازار آمریکای لاتین هستند.

«آژانس بین‌المللی انرژی» پیش بینی کرده که چین در سال جاری میلادی ۱۰٫۱ میلیون دستگاه خودروی برقی خواهد فروخت که بسیار فراتر از ۳٫۴ میلیون دستگاه اروپا و ۱٫۷ میلیون دستگاهِ ایالات متحده است.

تعداد خودروهای برقی در سطح جهان تا سال ۲۰۳۰ هشت برابر خواهد شد و به حدود ۲۴۰ میلیون دستگاه می‌رسد و بیشترین سهم از این رشد متعلق به بازارهای نوظهور است.

افزایش حمایت گرایی تجاری در اروپا و ایالات متحده برخی شرکت‌های مطرح چینی را مجبور به توجه بیشتر به بازارهای نوظهور مانند جنوب شرقی آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه کرده است. راهبرد چین برای ورود سریع به بازارهای نوظهور در حوزه خودروهای برقی مطابق با روند توسعه است.

در حالی که غرب به سیاسی سازی موضوعات اقتصادی مثل ظرفیت تولید و تجارت می‌پردازد و با طرح ادعای «مازاد ظرفیت چین» هیاهو به راه می‌اندازد، خودروهای برقی چینی فصل فروش داغ خود را در آمریکای لاتین در سال جاری رقم خواهند زد.

فروش خودروهای برقی در برزیل طی چهار ماه نخست امسال به ۴۸ هزار دستگاه رسید که هشت برابر مدت مشابه سال گذشته محسوب می‌شود. بر اساس گزارش «انجمن خودروهای برقی برزیل»، BYD، Chery و Great Wall جزو پروفروش‌ترین برندهای خودروهای برقی در این کشور طی سال ۲۰۲۳ بودند.

محصولات چینی در بازارهای خارجی از نظر «عرضه و فروش» در حال شکوفایی هستند و به اصطلاح «نظریه مازاد ظرفیت چین» در غرب توجیه ناپذیر است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − 3 =