جالب‎ترین گوشی‎های هوشمند جدید چین
جالب‎ترین گوشی‎های هوشمند جدید چین

شارژ اَبَرووک (VOOC) یک فناوری شارژ سریع است که به طور مستقل توسط OPPO توسعه یافته و با  18 حق ثبت اختراع ، بالاترین سرعت شارژ موجود در بازار را تا 4 برابر افزایش داده است. 

△شارژ اَبَرووک (VOOC) یک فناوری شارژ سریع است که به طور مستقل توسط OPPO توسعه یافته و با  ۱۸ حق ثبت اختراع ، بالاترین سرعت شارژ موجود در بازار را تا ۴ برابر افزایش داده است. این گوشی در حال حاضر

 صاحب سریع ترین و ایمن ترین فناوری شارژ تلفن همراه در جهان است.

در سال ۲۰۱۹، اولین صفحه نمایش با رزولوشن ۲K+ و ۹۰ هرتزی وان پلاس، توسط دیسپلی میت، بزرگترین مرجع بررسی کیفیت صفحه نمایش ابزارهای دیجیتال، به عنوان ” سطح جدید افزایش کیفیت صفحه نمایش گوشی های هوشمند ” توصیف شد.

△ سیستم دوربین پاپ آپ تلفن همراه VIVO

پتنت ماژولار تلفن همراه شیائومی

مزایای گوشی های هوشمند چینی

برتری در نوآوری

آیا شما و یا کسی از میان دوستان و اطرافیان شما از گوشی های هوشمند برندهای چینی استفاده می کنند؟ همان طور که در تصاویر بالا می بینید، گوشی های هوشمند برندهای بزرگ چینی اکنون ویژگی های جذاب تری نیز به کاربران خود ارائه می کنند. دوربین‌های ضدآب، شارژ سریع، دوربین‌های پاپ‌آپ. . . تعداد درخواست‌ها و حقوق ثبت اختراع فناوری شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم جهانی در سال ۲۰۲۰ نشان می‎دهد که شرکت‌های چینی Huawei و OPPO با ۸۶۰۷ و  ۵۳۵۳ به ترتیب در رتبه های اول و سوم  جهان قرار دارند و از میان ۱۰ شرکت برتر این فهرست، ۴ شرکت شامل تولیدکنندگان چینی تلفن همراه هستند.

پیشرفت های شگرفت صنعت تولید تلفن های همراه در سال های اخیر با نوآوری های فنی پی در پی همراه بوده است و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چین نیز قابلیت‌های صنعتی خود را در تمام جنبه‌های طراحی، تولید و ساخت  به شدت بهبود بخشیده اند. این شرکت ها امروز توانسته اند در زنجیره تامین به سرعت رشد کنند و فناوری خود را به طور مداوم بهبود بخشند.

در رتبه بندی پنج تولید کننده برتر گوشی های هوشمند در جهان، آسیا و آفریقا در سال ۲۰۲۱، برندهای چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو پیوسته حضور داشته اند.

مقرون به صرفه بودن

علاوه بر نوآوری و جذابیت، یکی از محبوب ترین ویژگی های برندهای چینی در بین مصرف کنندگان جهانی، مقرون به صرفه بودن آنهاست. با ایجاد یک زنجیره صنعتی کامل، شرکت‎های چنین اکنون می‎توانند از هر نظر هزینه های خود را بهتر کنترل کنند و همین امر باعث  مقرون به صرفه بودن محصولات آنان در کنار کیفیت عملکرد و کارایی حداکثری برندهای چینی گوشی همراه شده است.

تداوم صادرات گوشی های هوشمند چین

در سال ۲۰۲۱، میزان تولید گوشی های هوشمند چین در رتبه اول  جهان قرارگرفت و حدود ۷۰ درصد از کل ظرفیت جهانی تولید تلفن همراه را به خود اختصاص داد که جایگاه مهم چین در زنجیره تامین جهانی و حلقه های تولید و مونتاژ گوشی همراه را نشان می دهد.

△ حضور برندهای چینی اُپو به همراه ویوو و شیائومی در بازار تلفن همراه هند

با صادرات تلفن های هوشمند چینی به کشورهای دیگر، کاربران در سراسر جهان انتخاب های بیشتری دارند و فرصت های شغلی نیز در کشورهای مختلف ایجاد خواهد شد.

همان طور که تلفن های همراه چینی به تدریج به به کشورهای دیگر راه پیدا می کنند و در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرند، برندهای مختلف چینی به تدریج توانسته اند موقعیت منحصر به فرد خود را در  بازارهای جهانی ایجاد کنند. که علاوه بر دادن انتخاب های بیشتر به کاربران، باعث ایجاد فرصت های شغلی در دیگر کشورها نیز می شود.

آفریقا:  تکنو

تولید آفریقا و در خدمت آفریقا

دفتر تکنو در نیجریه

در سپتامبر ۲۰۱۱، تکنو کارخانه خود در حومه آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی را تأسیس کرد. از سال ۲۰۱۱، تمام تلفن های ترانسیون فروخته شده در اتیوپی در کارخانه آدیس آبابا تولید شده اند. در این کارخانه، بیش از ۹۰ درصد کارکنان از نیروهای کار محلی هستند و تعداد زیادی فرصت شغلی برای آنان  ایجاد شده است.

 بیلبورد تکنو در بازار محصولات الکترونیک

هند: شیائومی

بومی سازی مناسب، معروف به “شیائومی هند”

در سال ۲۰۲۰، تولیدکنندگان چینی تلفن همراه ۷۷ درصد از محصولات مورد نیاز بازار هند را به خود اختصاص دادند و شیائومی برای مدت طولانی در رتبه نخست قرار داشته است.

دهلی نو، هند، صف کشیدن مردم برای خرید تلفن همراه شیائومی

در چند سال گذشته،  بسیاری از برندهای چینی تلفن همراه مانند شیائومی، هوآوی و وان پلاس به هند راه یافته اند. در این میان، گوشی های  شیائومی در بازار هند عملکرد خوبی داشته اند. در سال ۲۰۲۱، شیائومی با فروش ۴۰٫۴ میلیون دستگاه در رتبه اول فروش گوشی های هوشمند هند قرار گرفت و ۲۵ درصد از بازار تلفن همراه هند را به خود اختصاص داد.

 اندونزی :oppo

بهبود کیفیت خدمات و تمرکز بر بومی سازی

سال ۲۰۱۳، اندونزی تبدیل به اولین گذرگاه ورود OPPO به جهان شد. پس از ورود به اندونزی، OPPO قول داد که در شهرهای دارای مراکز خرید OPPO حتما مراکز خدمات نیز تاسیس کند تا تجربه  مصرف کنندگان پس از فروش به بالاترین حد بهبودی برسد. یک سال بعد، ۸۱ مرکز خدمات پس از فروش OPPO بسیاری از شهرهای اندونزی را تحت پوشش قرار دادند.

 

مرکز خدماتی اُپو در اندونزی  

 

رتبه بندی سهم بازار گوشی های هوشمند اندونزی در سال ۲۰۲۱ و در صدر قرار گرفتنOPPO

تایلند

△تبلیغ OPPO در خیابان های تایلند

در سال ۲۰۰۹، شرکت اُپوOPPO  به  بازار تایلند راه یافت و توانست کل منطقه جنوب شرقی آسیا را تحت پوشش قرار دهد. پس از ۱۰ سال توسعه، اکنون فعالیت این برند به بیش از ۴۰ کشور و منطقه گسترش یافته و بیش از ۴۰۰ هزار مرکز فروش و بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط آژانس بین المللی تحقیقات IDC، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، تمام گوشی های موجود در بازار گوشی های هوشمند تایلند ۴٫۳ میلیون دستگاه بوده است و Vivo با ۱۹٫۵ درصد در رتبه اول و بالاتر از سامسونگ و اپل قرار داشته است.

بازار تایلند برای vivo اهمیت ویژه ای دارد. این کشور نخستین گذرگاه ورود Vivo برای گسترش بازارهای جهانی خود بوده و پس از آن به بازارهای فیلیپین، میانمار، مالزی، اندونزی، هند و سایر بازارها نیز راه یافته است. در شش سال گذشته، vivo  محصولات و خدمات خود را به بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر در بیش از ۳۰ کشور و منطقه در سراسر جهان ارائه کرده است.

ز