فرضی بر رفتار های اخیر سران سه قوه

تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 18:01

‍ .
به نام خدا

این روزها در آستانه ورود به سال ۱۴۰۰ و پایان دولت تدبیر و امید ؛ شاهد اخبار عجیب و متعدد از اقدامات و مواضع نهادها و جریانهای سیاسی هستیم.

از جمله :
تخصیص بودجه برای سند ۲۰۳۰

اعلام مواضع آقای آقا میری و …

اظهارات و گلایه های برخی مسؤلین از دولت و رئیس جمهور

ارایه لایحه درخصوص محدود شدن شوراها

وجود مراسمات فوق لاکچری برخی مسؤلین و خلاف انتظارات مردمی که تاب و توان خود را در جنگ اقتصادی از دست داده و توقعی غیر از این داشته اند.

افشای فسادهای مالی و برخی برخوردهای قضایی و دستگیریها

ارایه لوایح اصلاحی برای برخی قوانین بدون توجه کافی به قوانین بالادستی و سایر قوانین مرتبط با موضوع و …

به نظرم در هیچ زمانی بعد از انقلاب ؛ قوای حاکمه خصوصا مجلس به این اندازه و با این شتاب ، فعال نبوده است.

این اقدامات شتاب زده قطعا همراه با اشتباه و انحرافاتی می باشد و شاید حامل پیام هایی برای هموار سازی مسیر تصدی و یا ادامه اشغال پستها توسط برخی جناح ها است.
افسوس آنچه کمتر مورد توجه قرار میگیرد منافع ملی و مردم است.

گویا برخی قانون‌گذاران در مجلس بعنوان وکلای مردم بیش از آنکه به فکر مردم باشند درصدد هموارسازی مسیر دور بعدی ریاست جمهوری و همچنین کرسی شهرداری تهران هستند و تدارک چنین فونداسیونی را مشق میکنند و با تضعیف شوراهای اسلامی شهر و روستا این نهاد را زائد می نمایند .

قوه قضائیه اقدامات خوبی برای شناسایی و مجازات مفسدین انجام داده است ولی در مقابل این حجم فساد ؛ این اقدامات اگر نمادین نباشند ؛ حداقل چندان موثر نمی باشند و در این گذار حمایت و دفاع از منافع ملی کمتر دیده می شود.

اگر به موضوع سوت زنی درست پرداخته شود و از کاشف و اعلام کننده فساد حمایت کامل شود ؛ قطعا با کمترین هزینه و به سرعت دست مفسدین اقتصادیIMG 20201222 014931 اقتصاددان gallery از بیت المال قطع خواهد شد.

تخصیص ردیف بودجه برای سند ۲۰۳۰ سندی که به رسمیت نمی شناسند و ‌در جهت منافع ملی نمی بینند ؛ اگر برای اعلام حضور و نفوذ بیگانه در سیاستهای کلان کشور نباشد خبر از بی دقتی در تنظیم قانون ‌بودجه و بدنبال آن تقویت دیدگاهی مبنی بر وجود کلی نگری در مراحل تصویب بودجه دارد که خود پاسخی برای وجود این همه نارسایی و نا کارآمدی ها خواهد بود.

مجید اسماعیل خان طلایی

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....