تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 17:49
کد خبر : 12961

‍✍️گرسنگی در دنیای پیشرفته

‍✍️گرسنگی در دنیای پیشرفته

نویسنده : دکتر فاطمه پاسبان استاد موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی   📌 ۶۹۰ میلیون نفر از گرسنگی مزمن رنج می برند. هرچه تعداد بیشتری از مردم گرسنه شوند، سوء تغذیه در سراسر جهان ادامه می یابد . پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد دوباره

نویسنده : دکتر فاطمه پاسبان استاد موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی

 

📌 ۶۹۰ میلیون نفر از گرسنگی مزمن رنج می برند. هرچه تعداد بیشتری از مردم گرسنه شوند، سوء تغذیه در سراسر جهان ادامه می یابد . پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد دوباره شاهد افزایش فقر جهانی بعد از سال ۱۹۹۸ _ زمانی که بحران مالی آسیا اتفاق افتاد و فقر افزایش یافت_خواهیم بود . پیش‌بینی‌های جدید نشان می‌دهد که فقرجهانی – سهم جمعیت جهان که با کمتر از ۱.۹ دلار در روز زندگی می کنند- از ۸.۲ درصد سال ۲۰۱۹ به ۸.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ میلادی می‌رسد.

📌وقتی رقم ها را می بینم در تعجبم از این همه بی عدالتی در جهان که عده ای در گرسنگی و سوتغذیه زندگی می کنند به خصوص کودکانی که در ناامنی غذایی بسر می برند . شاید هر کدام از ما اطراف خودمان را با دقت نگاه کنیم افرادی را ببینم که با سختی هزینه تغذیه خود را تامین می کنند و شاید نتوانیم بی تفاوت از کنار آنان رد شویم که ” این مشکل خودشه” شاید فکر کنیم چکار می شود کرد و مسوولیت انسانی و اجتماعی ما چیست ؟ درست و به اندازه مصرف کنیم ، اسراف نکنیم و …. تا غذایی برای سفره هموطنانمان تهیه کنیم .

 

https://www.aparat.com/user/dashboard/video_stat/videohash/acefl/tty/1595251026
#پرهیز_از_اسراف
#پرهیز_از_پرخوری
#سبد_غذایی_سالم🇮🇷

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....