تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 17:02
کد خبر : 2623

​صحن علنی مجلس تصمیم‌گیر اساسنامه شرکت ملی گاز خواهد بود/ بی‌خبری نمایندگان کمیسیون انرژی از مفاد این اساسنامه

​صحن علنی مجلس تصمیم‌گیر اساسنامه شرکت ملی گاز خواهد بود/ بی‌خبری نمایندگان کمیسیون انرژی از مفاد این اساسنامه

روز جاری نمایندگان مجلس در نشست علنی در جریان بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران در کمیسیون انرژی به ارائه نظرات موافق و مخالف خود پرداختند که در نهایت با مخالفت نمایندگان در خصوص تصویب این اساسنامه در کمیسیون انرژی، مقرر شد تا مفاد این اساسنامه

روز جاری نمایندگان مجلس در نشست علنی در جریان بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران در کمیسیون انرژی به ارائه نظرات موافق و مخالف خود پرداختند که در نهایت با مخالفت نمایندگان در خصوص تصویب این اساسنامه در کمیسیون انرژی، مقرر شد تا مفاد این اساسنامه در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

در این رابطه هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی ضمن اعتراض نسبت به ادعای برخی نمایندگان در خصوص بلاتکلیفی ۴۲ ساله شرکت ملی گاز به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: امروز برخی نمایندگان با فشار اساسنامه شرکت ملی گاز را به صحن علنی آوردند و با این ادعا که شرکت ملی گاز ۴۲ سال بلاتکلیف است، می خواستند هرچه سریعتر تصمیم گیری در خصوص ان را به کمیسیون انرژی بسپارند که با آن مخالفت شد.

وی در ادمه افزود: وقتی بنده به عنوان عضو کمیسیون انرژی اطلاع چندانی از این اساسنامه نداشته و موضوع را برایم روشن نکرده اند چگونه می توانم جای همه نمایندگان رای دهم؟ در این رابطه مقصر تدوین کنندگان این اساسنامه هستند که هیچ اطلاعات روشنی از آن در اختیار نمایندگان عضو کمیسیون انرژی قرار نداده اند.

خادمی در پایان گفت: برخی نمایندگان می خواستند با استناد به ماده ۸۵ قانون اساسی، به بهانه بلاتکلیفی شرکت ملی گاز، تصمیم گیری در خصوص اساسنامه شرکت ملی گاز را به کمیسیون انرژی بسپارند که این موضوع رای نیاورد و تصویب آن به صحن علنی مجلس سپرده شد.

فاطمه ذوالقدر نیز در مخالفت با درخواست مذکور گفت: موادی که قرار است در اساسنامه شرکت ملی گاز ایران تصویب شود شامل استخدام ها، مناقصات و مزایده ها می شود که باید مورد اشراف نمایندگان مورد در خانه ملت باشد، همانند اساسنامه وزارت ورزش و جوانان که در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اساسنامه شرکت ملی گاز ایران باید در صحن علنی مجلس ارائه و مورد بررسی قرار گیرد و نمایندگان در جریان بررسی آن نقش فعال داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....