تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آبان 1399 - 15:10
کد خبر : 23410

۷۰ هزار تن روغن در راه بازار

۷۰ هزار تن روغن در راه بازار

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تامین در حال توزیع است. از اواخر شهریورماه مشکلات بازار روغن خبرساز شد؛ تا جایی که در روزهای اخیر برخی فروشگاه‌ها تعداد روغنی

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تامین در حال توزیع است.

از اواخر شهریورماه مشکلات بازار روغن خبرساز شد؛ تا جایی که در روزهای اخیر برخی فروشگاه‌ها تعداد روغنی که به هر فرد می‌فروشند را محدود کردند. این وضعیت باعث افزایش قیمت روغن هم شده؛ به‌طوری‌که شاخص تورم در مهرماه نشان می‌دهد قیمت در گروه روغن و چربی‌ها نسبت به شهریورماه ۱۶.۲ و در مقایسه با مهر سال قبل ۳۴.۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اسکناس به نقل از ایسنا ، البته طبق اعلام گمرک عدم مبادله اسناد مالکیت بین شرکت خریدار ایرانی و فروشنده خارجی به دلیل تامین نشدن ارز، گره اصلی عدم ترخیص روغن خام وارداتی است که تبعات ناشی از آن در بازار داخلی خود را نشان می‌دهد. طبق اعلام  انجمن صنفی روغن نباتی ایران ۵۰ تا ۵۵ درصد مواد اولیه روغن های جامد، وارداتی و ۴۰ تا ۴۵ درصد نیز از دانه‌های روغنی تولید داخل استحصال می‌شود.در همین رابطه کامران کارگر، سرپرست دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار گفت: به دلیل جوی که در بازار روغن ایجاد شده، مصرف کنندگان می‌خواهند روغن بخرند و در خانه انبار کنند که این مسئله باعث شده تقاضا مضاعف شود. با توجه به این شرایط تمهیداتی در نظر گرفته شده و حدود ۷۰ هزار تن سهمیه در نظر گرفتیم.به گفته وی ۳۰ هزار تن از این سهمیه در بخش خانوار، ۲۰ هزار تن برای فروشگاه زنجیرهای و ۲۰ هزار تن برای صنف و صنعت در نظر گرفته شده است. حواله این سهمیه‌ها صادر شده و در حال حمل است تا سریعا وارد بازار عرضه شود.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....