تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1398 - 18:55
کد خبر : 743

۶ دلیل اصلی شکست استارت‌آپ‌ها در نوسانات بازار

۶ دلیل اصلی شکست استارت‌آپ‌ها در نوسانات بازار

۶ دلیل اصلی شکست استارت‌آپ‌ها در نوسانات بازار منصور کیارش استارت‌آپ‌ها، شیشه های نازک و ترک خورده در اقتصاد ایران هستند، اگر ضربه های اقتصادی اندکی بیش از تلنگر باشد، ممکن است شیشه عمر استارت‌آپ‌ها را بشکند. اما آیا این شکستنی بودن و ناپایداری را می بایست، تنها به گردن وضعیت اقتصادی و سیستم های

۶ دلیل اصلی شکست استارت‌آپ‌ها در نوسانات بازار

استارت‌آپ‌ها، شیشه های نازک و ترک خورده در اقتصاد ایران هستند، اگر ضربه های اقتصادی اندکی بیش از تلنگر باشد، ممکن است شیشه عمر استارت‌آپ‌ها را بشکند.

اما آیا این شکستنی بودن و ناپایداری را می بایست، تنها به گردن وضعیت اقتصادی و سیستم های مدیریت کشور انداخت؟ مشخصاً پاسخ خیر است! اگر مقصر تنها دولت و ارز و گرانی است، پس چرا استارت‌آپ‌هایی نظیر بازدیدیار، دیجیکالا، اسنپ، خشکشویی آنلاین تکواش، بیدود و غیره که هر کدام نماینده ای از یک صنعت هستند، توانسته اند کماکان سرپا بمانند و مسیری رو به رشد داشته باشند؟

در ادامه به علل اصلی شکست های کسب و کارهای استارت آپی می پردازیم و درخواهیم یافت که علل اصلی شکست، از خود استارت‌آپ‌ است و با عارضه های اقتصادی بیرونی، هم‌افزایی مخرب می یابد:

۱) شکست خوردن رهبر
تجارت شما در صورتی که شما مهارت های مدیریتی ضعیفی را نشان دهید می تواند شکست بخورد که این شکست می تواند به شکل های مختلف خود را نشان دهد. اگر شما به عنوان یک رهبر تجربه کافی برای گرفتن تصمیم های مدیریتی، راهنمایی کارکنان یا درایت برای رهبری کردن سازمان خود را نداشته باشید، در نتیجه با درگیری ها و کشمکش های بسیاری مواجه خواهید شد.

۲) نبود ارزش و یکپارچگی
شما ممکن است محصولات و خدمات بسیار خوبی داشته باشید و تقاضا برای آنها هم زیاد باشد، اما تجارت شما هنوز هم در حال شکست خوردن است. این شکست تجارت می تواند به دلیل این باشد که عملکرد شما متوسط است یا شما مفهوم ارزش را در تجارت خود برای جذب مشتری کم دارید.

۳) در تماس نبودن با نیازهای مشتری
اگر با نیازهای مشتریان در تماس نباشید و نیازهای آنان را نفهمید و از پیشنهاداتی که می دهند استفاده نکنید، تجارت شما با شکست مواجه خواهد شد. مشتریان شما شاید محصولات و خدمات شما را دوست داشته باشند، اما شاید اگر شما ویژگی های محصولات و خدمات خود را تغییر دهید، آنها عاشق محصولات شما شوند. یک تجارت موفق همیشه توجه خود را روی نیاز های مشتریان خود نگه می دارد.

۴) مدل کسب و کار بی سود
ایده تجارت ممکن است خوب باشد اما اگر هیچ راهکاری برای راهنمایی وجود نداشته باشد، ممکن است انجام ایده با شکست تجارت رو به رو شود. چگونه مدل کسب و کار خود را سودآور کنیم؟ شما برای این کار باید تحقیق و بازنگری را در تجارت های دیگر شروع کنید و برنامه تجارتی خود را باید توسعه دهید. این برنامه شامل پیش بینی مالی بر اساس درآمد بدست آمده، راهکارهای بازاریابی و استفاده از راه حل های مدیریتی برای پیروز شدن بر موانع و فعالیت های رقبا می باشد.

۵) مدیریت ضعیف مالی
شما باید به طور پیوسته از گردش مالی تجارت خود با خبر باشید. باید بدانید که پول شما از کجا در می آید و به کجا می رود. اگر نظارت خوبی بر گردش مالی تجارت خود داشته باشید، در این صورت تجارت شما موفق خواهد بود. همچنین اگر تجارت شما فاقد برنامه بودجه احتمالی بحران باشد، در صورت بروز حوادث، ممکن است سبب شکست تجارت شما گردد.

۶) رشد سریع و گستردگی بیش از حد
رشد تجارت و گستردگی آن نیاز به برنامه مدیریتی روز به روز و بسیار حساب شده دارد. حتی اگر تجارت شما مانند رستوران های فست فود و مغازه های مناسب، بسیار خوب و موفق هم باشد باز هم برای ایجاد این تجارت در مکان های مختلف نیاز به تحقیقات و بررسی هایی خواهید داشت.

* مشاور بازاریابی

کد خبر ۱۲۸۶۳۷۴

شکست استارت‌آپ‌ها در نوسانات بازار

منصور کیارش
۶ دلیل اصلی شکست استارت‌آپ‌ها در نوسانات بازار

استارت‌آپ‌ها، شیشه های نازک و ترک خورده در اقتصاد ایران هستند، اگر ضربه های اقتصادی اندکی بیش از تلنگر باشد، ممکن است شیشه عمر استارت‌آپ‌ها را بشکند.

اما آیا این شکستنی بودن و ناپایداری را می بایست، تنها به گردن وضعیت اقتصادی و سیستم های مدیریت کشور انداخت؟ مشخصاً پاسخ خیر است! اگر مقصر تنها دولت و ارز و گرانی است، پس چرا استارت‌آپ‌هایی نظیر بازدیدیار، دیجیکالا، اسنپ، خشکشویی آنلاین تکواش، بیدود و غیره که هر کدام نماینده ای از یک صنعت هستند، توانسته اند کماکان سرپا بمانند و مسیری رو به رشد داشته باشند؟

در ادامه به علل اصلی شکست های کسب و کارهای استارت آپی می پردازیم و درخواهیم یافت که علل اصلی شکست، از خود استارت‌آپ‌ است و با عارضه های اقتصادی بیرونی، هم‌افزایی مخرب می یابد:

۱) شکست خوردن رهبر
تجارت شما در صورتی که شما مهارت های مدیریتی ضعیفی را نشان دهید می تواند شکست بخورد که این شکست می تواند به شکل های مختلف خود را نشان دهد. اگر شما به عنوان یک رهبر تجربه کافی برای گرفتن تصمیم های مدیریتی، راهنمایی کارکنان یا درایت برای رهبری کردن سازمان خود را نداشته باشید، در نتیجه با درگیری ها و کشمکش های بسیاری مواجه خواهید شد.

۲) نبود ارزش و یکپارچگی
شما ممکن است محصولات و خدمات بسیار خوبی داشته باشید و تقاضا برای آنها هم زیاد باشد، اما تجارت شما هنوز هم در حال شکست خوردن است. این شکست تجارت می تواند به دلیل این باشد که عملکرد شما متوسط است یا شما مفهوم ارزش را در تجارت خود برای جذب مشتری کم دارید.

۳) در تماس نبودن با نیازهای مشتری
اگر با نیازهای مشتریان در تماس نباشید و نیازهای آنان را نفهمید و از پیشنهاداتی که می دهند استفاده نکنید، تجارت شما با شکست مواجه خواهد شد. مشتریان شما شاید محصولات و خدمات شما را دوست داشته باشند، اما شاید اگر شما ویژگی های محصولات و خدمات خود را تغییر دهید، آنها عاشق محصولات شما شوند. یک تجارت موفق همیشه توجه خود را روی نیاز های مشتریان خود نگه می دارد.

۴) مدل کسب و کار بی سود
ایده تجارت ممکن است خوب باشد اما اگر هیچ راهکاری برای راهنمایی وجود نداشته باشد، ممکن است انجام ایده با شکست تجارت رو به رو شود. چگونه مدل کسب و کار خود را سودآور کنیم؟ شما برای این کار باید تحقیق و بازنگری را در تجارت های دیگر شروع کنید و برنامه تجارتی خود را باید توسعه دهید. این برنامه شامل پیش بینی مالی بر اساس درآمد بدست آمده، راهکارهای بازاریابی و استفاده از راه حل های مدیریتی برای پیروز شدن بر موانع و فعالیت های رقبا می باشد.

۵) مدیریت ضعیف مالی
شما باید به طور پیوسته از گردش مالی تجارت خود با خبر باشید. باید بدانید که پول شما از کجا در می آید و به کجا می رود. اگر نظارت خوبی بر گردش مالی تجارت خود داشته باشید، در این صورت تجارت شما موفق خواهد بود. همچنین اگر تجارت شما فاقد برنامه بودجه احتمالی بحران باشد، در صورت بروز حوادث، ممکن است سبب شکست تجارت شما گردد.

۶) رشد سریع و گستردگی بیش از حد
رشد تجارت و گستردگی آن نیاز به برنامه مدیریتی روز به روز و بسیار حساب شده دارد. حتی اگر تجارت شما مانند رستوران های فست فود و مغازه های مناسب، بسیار خوب و موفق هم باشد باز هم برای ایجاد این تجارت در مکان های مختلف نیاز به تحقیقات و بررسی هایی خواهید داشت.

* مشاور بازاریابی

کد خبر ۱۲۸۶۳۷۴

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....