تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 - 11:26
کد خبر : 35157

۵ مهارت برای موفقیت در بازار کار

۵ مهارت برای موفقیت در بازار کار

۵ مهارتی که نسل بعدی جوان برای موفقیت در بازار کار نیاز دارد نسل بعدی جوان با توجه به تحولات سریع در اقتصاد جهان و دیجیتالی شدن آن، برای کسب موفقیت و ورود به بازار کار نیاز به مهارت هایی دارد که در مقاله ترجمه شده زیر به مهمترین موارد آن اشاره شده است. کلمه

۵ مهارتی که نسل بعدی جوان برای موفقیت در بازار کار نیاز دارد

نسل بعدی جوان با توجه به تحولات سریع در اقتصاد جهان و دیجیتالی شدن آن، برای کسب موفقیت و ورود به بازار کار نیاز به مهارت هایی دارد که در مقاله ترجمه شده زیر به مهمترین موارد آن اشاره شده است.

کلمه موفقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت است، زیرا ممکن است یکی از آن‌ها به معنای تأسیس یک شرکت سودآور باشد و برای دیگری ممکن است به معنای نوشتن کتابی باشد که به محبوبیت برسد، اما درنهایت اکثر مردم اتفاق‌نظر دارند که موفقیت شامل احساس امنیت می‌شود و یک‌راه احساس امنیت از طریق در اختیار داشتن تعداد زیادی فرصت در مقابل مردم، با یادگیری مهارت‌های ارزشمند زندگی است.

با تمام تغییرات سریعی که جهان تجربه می‌کند، ازجمله تغییرات اقتصادی و فرهنگی، مهارت‌های اساسی و ضروری وجود دارد که باید فرد برای همگام شدن با تغییرات آموخته باشد. اما این مهارت‌ها کدم‌اند؟ ما باعنایت به تحول در ساختار اقتصادی جهان و اتکا شدید اقتصاد به فناوری اطلاعات و ارتباطات، مقاله ای از آکادمی ای اف که برنامه هایی برای نوجوانان و جوانان و متقاضیان کار  در سطح جهان ارایه می دهد، انتخاب کرده ایم که در آن  به  ۵ مهارت برای موفقیت نسل آینده موسوم به نسل Z اشاره دارد.

۱- تفکر انتقادی

تفکر انتقادی به معنای ارزیابی همه ایده‌ها برای دستیابی به بهترین قضاوت‌ها و راه‌حل‌ها است، مهارتی که نسل آینده بسیار به آن نیاز خواهد داشت.

برای این نسل مرحله یادداشت‌برداری و به خاطر سپردن اطلاعات به خاطر موفقیت و پشت سر گذاشتن امتحانات مهم است. اما نسل بعدی به یک سیستم آموزشی احتیاج دارند که به آن‌ها کمک کند، یاد بگیرند و در زمان واقعی مشکلات را حل کنند، بنابراین توسعه این مهارت به نفع امروز دانشجویان و رهبران فردا خواهد بود.

۲- توانایی سازگاری

اگرچه فناوری زندگی مردم را آسان‌تر کرده است، اما شرایط جدیدی را تحمیل کرده است. به‌ عنوان‌مثال، بسیاری از شرکت‌های بزرگ شروع به تشویق کارمندان خود برای کار از راه دور کرده‌اند، که این چند سال پیش معمول نبود.

بنابراین، برای نسل بعدی مهم است که یاد بگیرند خود را با تمام تغییراتی که رخ می‌دهد سازگار کنند و مهارت‌های لازم را برای کمک به آن، مانند مهارت‌های برخورد با برنامه‌های مختلف و یا آموزش کار با نرم‌افزارهای متعدد را گسترش دهند.

 ۳- مهارت‌های ارتباطی

 مهارت‌های ارتباطی بسیار مهم است، چه ارتباطات به‌صورت شخصی انجام شود و چه از طریق اینترنت، به‌ویژه هنگامی‌که کارمند از راه دور کار می‌کند، بنابراین داشتن مهارت برقراری ارتباط با استفاده از برنامه‌های جدید مانند اسلک «SlackL و اسکایت «Skype» و یا نرم‌افزارهای مشابه برای نسل بعدی بسیار مهم است. نرم‌افزارهایی مانند اسکای برای برقراری ارتباط مؤثر با اعضای تیم خود اعم از برقراری ارتباط از طریق تماس ویدیویی یا نوشتن و یادگیری مهارت نوشتن نیز برای نسل بعدی مهم است.

 ۴- درک فرهنگی

درک فرهنگی می‌تواند منجر به همکاری بین فردی بهتر و گفتگوهای متنوع‌تری شود و با توجه به اینکه نسل Z یکی از متنوع‌ترین نسل‌ها تا به امروز است، انتظار می‌رود محل کار در آینده شاهد ایده‌ها و نظرات متنوع بسیاری باشد.

 شرکت‌های بزرگ به اهمیت درک فرهنگی در دستیابی به موفقیت پی برده‌اند بنابراین شرکت‌هایی مانند گوگل و کوکاکولا مفهوم درک فرهنگی را پذیرفته‌اند و مشتاق هستند که این ارزش را به کارمندان خود بیاموزند و برای آن نسلی که قصد دارد وارد بازار کار شود، ابتکاراتی را آغاز کند.

 دیگر رقابت به بازار محلی محدود نمی‌شود بلکه افراد زیادی در سطح جهانی به رقابت می‌پردازند، به‌گونه‌ای که نسل‌های گذشته شاهد نبوده‌اند

 ۵- ابتکار و انگیزه

رقابت، بخشی طبیعی برای دستیابی به موفقیت است و پس از این‌که دنیا به لطف اینترنت و فن‌آوری‌های مدرن به دهکده‌ای کوچک تبدیل شد، دیگر رقابت به بازار محلی محدود نمی‌شود بلکه افراد زیادی در سطح جهانی به رقابت می‌پردازند، به‌گونه‌ای که نسل‌های گذشته شاهد نبوده‌اند.

 نسل‌های آینده باید بدانند که آن‌ها نه‌تنها با دانشجویان کشور خود رقابت می‌کنند، بلکه با دیگران از کشورهای دیگر رقابت خواهند کرد، بنابراین مهم است که آن‌ها از ابتکار عمل و انگیزه رقابت در مقیاس وسیع، به‌ویژه با توجه به فرصت‌های شغلی و آموزشی بهره‌مند باشند.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....