تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 دی 1398 - 19:18
کد خبر : 3964

۵۱۰۸خودروی دپو شده در انتظار دستور وزیر صنعت/ ۱۲۰۰ خودرو مشکل قضایی دارند

۵۱۰۸خودروی دپو شده در انتظار دستور وزیر صنعت/ ۱۲۰۰ خودرو مشکل قضایی دارند

گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به صحبت‌هایی که درباره ترخیص خودروهای دپو شده، گفته می‌شود، بیان کرد: تا زمانی که وزارت صمت سامانه ثبت سفارش را باز نکند و مصوبه ترخیص خودرو‌ها توسط هیات دولت تمدید نشود، هیچ خودرویی از گمرک خارج نمی‌شود. او

گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به صحبت‌هایی که درباره ترخیص خودروهای دپو شده، گفته می‌شود، بیان کرد: تا زمانی که وزارت صمت سامانه ثبت سفارش را باز نکند و مصوبه ترخیص خودرو‌ها توسط هیات دولت تمدید نشود، هیچ خودرویی از گمرک خارج نمی‌شود.

او افزود: تنها متولی این کار وزیر صمت است و وعده‌های مابقی ارگان‌ها مبنی بر خروج خودروهای دپو شده اجرا نمی‌شود، چراکه در حوزه اختیار هیچ نهادی به جز وزارت صمت نیست؛ البته وزیر اقتصاد پیگیر این موضوع است و تاکید کرده که گمرکات از خودروهای دپو شده خالی شوند اما فعلا خبری نیست.

دادفر درباره جزییات خودروهای مانده در گمرک توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون ۷۱۵۳ دستگاه خودرو از گمرکات کشور خارج شده‌ و همچنان ۵۱۰۸ خودرو بلاتکلیف است؛ از این تعداد ۱۲۰۰ دستگاه مشکل قضایی دارد و ۱۴۰۰ دستگاه با وجود دارا بودن برگه سبز خروج، در گمرک مانده‌اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: ۲۲۷ خودرو در گمرک خرمشهر دپو شده که از این تعداد ۷۳ خودرو سفارش آمریکاست نه ساخت آمریکا، ۱۵۴ دستگاه نیز بالای ۲۵۰۰ سی سی است که ۱۰۴خودروى آن قبل از مصوبه ممنوعیت ورود خودروهای ۲۵۰۰ سی سی وارد شده‌اند.

او با گلایه از ماندگارى طولانى خودروها در گمرک و شرایط نامناسب آن ها، خاطرنشان کرد: خروج خودروها فقط منتظر دستور وزیر صمت است؛ به ما گفته‌اند که خودرو برای ما دردسر است درحالیکه دردسر این معضل فقط مردمى هستند که منتظر خودروی خود هستند.

دادفر همچنین به خبر ورود خودروهاى جدید نیز اشاره کرد و گفت: تا چند ماه پیش صحبت از این بود که ما در شرایط تحریمى هستیم و قطعه‌ای نمی‌توانیم وارد کنیم حالا چطور شده که قرار است قطعاتى به صورت CKD از چین وارد شود درحالیکه تحریم‌ها که کم نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....