تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1399 - 11:05
کد خبر : 25588

۴ میلیون تن کالای غیر اساسی در گمرکات کشور

۴ میلیون تن کالای غیر اساسی در گمرکات کشور

ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: کالاهای اساسی با دو مشکل عمده در بنادر و گمرکات کشور درگیر هستند. مشکل اول اینکه انتقال ارز قسمتی از این کالاهای اساسی صورت نپذیرفته است و مشکل دوم عدم اطمینان واردکنندگان کالاها به اداره گمرک است. به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  مهرداد

ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: کالاهای اساسی با دو مشکل عمده در بنادر و گمرکات کشور درگیر هستند. مشکل اول اینکه انتقال ارز قسمتی از این کالاهای اساسی صورت نپذیرفته است و مشکل دوم عدم اطمینان واردکنندگان کالاها به اداره گمرک است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی کمرگ ایران گفت: اکنون ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر کشور و یک میلیون تن کالای اساسی نیز روی شناورهای دپو شده است. چهار میلیون تن کالای غیر اساسی نیز در گمرکات کشور موجود است.

وی افزود: گمرک سازمانی مجری است و تابع سیاست‌هایی است که از سوی قانون‌گذاران ابلاغ می‌شود. طبیعتاً سایر سازمان‌ها باید با کمرگ همکاری لازم را داشته باشند تا امر انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالاها از گمرک به سرعت اتفاق بیوفتد. از سال ۱۳۹۷ تا کنون اداره گمرک ایران بیش از ۸ سری پیشنهاد و راهکار برای تسریع در امور گمرکی را به سازمان‌های مختلف ارائه داده است.

معاون فنی و امور گمرکی کمرگ ایران بیان کرد: کالاهای اساسی اکنون با دو مشکل عمده در بنادر و گمرکات کشور درگیر هستند. مشکل اول این است که انتقال ارز قسمتی از این کالاهای اساسی صورت نپذیرفته است و مشکل دوم که حدوداً ۷۰ درصد کالاهای اساسی موجود در کمرگ با آن درگیر هستند عدم اطمینان وارد کنندگان کالاها به اداره گمرک است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....