تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 19:03
کد خبر : 87012

۴ عامل صعود قیمت دلار

۴ عامل صعود قیمت دلار

قیمت دلار امروز نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت بود اما قیمت سکه و طلا برخلاف روز گذشته عقب نشینی کردند اقتصاددان: قیمت دلار در بازار ارز امروز نسبت به روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد اما همچنان بالای مرز مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد. اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدای معاملات

قیمت دلار امروز نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت بود اما قیمت سکه و طلا برخلاف روز گذشته عقب نشینی کردند

اقتصاددان: قیمت دلار در بازار ارز امروز نسبت به روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد اما همچنان بالای مرز مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد. اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدای معاملات نقدی امروز ۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان بود اما در نیمه روز به ۲۸ هزار و ۴۲۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ۱۰ تومان افت کرده بود.

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار افت و خیز چشمگیری را تجربه نکرد و با ۲ تومان نوسان به ۲۵ هزار و ۵۸۱ تومان معامله شد.

 عامل صعود قیمت دلار در تهران

در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار از تهران بالاتر بود و با ۲۸ هزار و ۶۳۰ تومان معامله شد. دلار هرات هم دیروز کانال ۲۸ هزار تومان را تصرف کرد اما این کانال را از دست داد. قیمت دلار هرات امروز پشت مرز ۲۸ هزار تومان ایستاده بود و با ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان مبادله شد.

نرخ حواله درهم نیز همچنان بالای ۷ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می رسد. قیمت درهم امروز ۷ هزار و ۸۴۰ تومان بود .با قیمت یاد شده نرخ برابری درهم به دلار ۲۸ هزار و ۷۹۶ تومان بدست آمد . از نظر معامله گران زمانی که قیمت بازاری دلار از ارزش ذاتی کمتر باشد در واقع حباب دلار منفی است و احتمال تقاضا برای خرید دلار وجود دارد.

مذاکرات برجام هم تقریبا نزدیک به دو ماه است که متوقف شده و بازار ارز تهران تصور می کند این رایزنی ها در حین احیا به بن بست رسیده است. مجموع این عوامل انتظارات معامله گران را تغییر داده و موجب شده اسکناس آمریکایی در تهران آرایش صعودی به خود بگیرد.

نقشه بازارساز برای کاهش قیمت دلار

صرافی ملی هم امروز قیمت خرید و فروش دلار را نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت نگه داشت. با این حال این حرکت موجب نشد که قیمت‌ها در بازار آزاد کاهش چشمگیری پیدا کند. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۵ هزار و ۴۵۱ تومان بود و قیمت فروش آن ۲۵ هزار و ۷۰۷ تومان اعلام کرد .

اصلاح یا عقب نشینی در بازار سکه و طلا

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود اما قیمت اونس طلا روز گذشته عملکرد مثبتی را ثبت نکرد و با ۵ دلار کاهش به قیمت ۱۸۸۳ دلار به فروش رسید.

در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت سکه و طلا اصلاح و عقب نشینی را تجربه کردند. قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش ۳۰۰ تومان از دیروز بالا تر بود و با ۱ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان مبادله شد.

بازار سکه در ابتدای معاملات نقدی امروز نسبت به دیروز ۲۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد و در نیمه روز بر روی ۱۳ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز شنبه ۵۵ هزار تومان کاهش را نشان می دهد .

با احتساب قیمت ۲۸ هزار ۴۲۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان بود و اندازه حباب سکه هم نزدیک محدوده ۶ درصد بود. قیمت بازار نیز در نزدیکی ۸۰۰ هزار تومانی ارزش ذاتی قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....