تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 - 15:57
کد خبر : 22783

۳علت عدم رشد صادرات علیرغم افزایش نرخ ارز

۳علت عدم رشد صادرات علیرغم افزایش نرخ ارز

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: علیرغم افزایش قیمت ارز ۳عامل داخلی و خارجی مانع افزایش صادرات کشور شده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، محمدرضا انصاری گفت: علیرغم افزایش قیمت ارز ۳ عامل باعث عدم رشد صادرات کشور شده است که اولین عامل تحریم ها و پیامدهای ناشی از آن است. نایب

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: علیرغم افزایش قیمت ارز ۳عامل داخلی و خارجی مانع افزایش صادرات کشور شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، محمدرضا انصاری گفت: علیرغم افزایش قیمت ارز ۳ عامل باعث عدم رشد صادرات کشور شده است که اولین عامل تحریم ها و پیامدهای ناشی از آن است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به محدودیت های ناشی از تحریم افزود: تحریم مشکلات زیادی برای صادرکنندگان بوجود می آورد و لذا صادرکنندگان در شرایط تحریم به سختی می توانند مشتری پیدا کنند و آن را حفظ کنند حتی رقابت تجاری در فضای بین المللی در شرایط تحریم برای صادرکنندگان بسیار سخت می شود.

وی با بیان اینکه کرونا به عنوان عامل و مانع دوم توسعه صادرات است، علیرغم افزایش قیمت ارز است، بیان داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا به علت محدودیت های ناشی از آن برای کسب و کار اقتصادی دنیا ۴ تا ۵ درصد منقبض شده است و پیامدهای ناشی از این ویروس باعث توقف های تجاری، سخت تر شدن حمل و نقل کالا و … شد که ایران هم از این مسائل مستثنی نبوده است و لذا کرونا و پیامدهای ناشی از آن اثرات مفی بر صادرات ما گذاشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: مشکل و عامل سومی که باعث شده است علیرغم افزایش قیمت ارز صادرات کشور توسعه نداشته باشد این است که راهکارهای برون رفت برای توسعه صادرات در دوران کرونا و تحریم را نمی شناسیم.

وی با تاکید بر اینکه شرط اول توسعه صادرات حمایت از صادرات است، گفت: این در حالی است که در ۲ سال اخیر با موانع داخلی و رفع بخشنامه های متعدد ارزی صادرکنندگان آزار دیده اند و به به مشکلاتشان اضافه شده است.

انصاری با بیان اینکه صادرات موتور محرک تولید است، بیان داشت: توسعه صادرات موجب بهبود اقتصادی می شود، اما بدون توجه به این مساله مدام با برخی تصمیمات غلط بر مشکلات داخلی صادرکنندگان اضافه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....