تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1400 - 18:14
کد خبر : 43438

۲۹ اسفند روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

۲۹ اسفند روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

مهندس سبحان هنانیان : مراسم روز ارتش ،همه ساله باشکوه هر چه تمام در سطح شهرهای مختلف کشور برگزار می شد اما ۲ سالی است که به واسطه شیوع کرونا به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور فرماندهان ارشد این نیرو در پادگان ها برگزار می شود اما در عین

مهندس سبحان هنانیان :
مراسم روز ارتش ،همه ساله باشکوه هر چه تمام در سطح شهرهای مختلف کشور برگزار می شد اما ۲ سالی است که به واسطه شیوع کرونا به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور فرماندهان ارشد این نیرو در پادگان ها برگزار می شود اما در عین حال با وجود محدودیت ها امروز جلوه و نماد دیگری از اقتدار و وحدت ناگسستنی نیروهای مسلح در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و تمامیت ارضی تحت فرمان رهبر معظم انقلاب در معرض دید جهانیان قرار گرفت.

هدف این رژه در واقع به رخ‌کشیدن توان ارتش و نیروهای مسلح به دشمنان نظام و نمایش دستاوردها و قدرت بازدارندگی آنان است که موجب شادی و دلگرمی دوستان و ایجاد ترس و رعب در دل دشمنان می شود.

سرباز ستوان سوم مهندس سبحان هنانیان

یگان های خودرویی و موتوری در صفوف منظم و مرتب، آمادگی و توان رزمی و دفاعی خود در حفظ و حراست از مرزهای کشور و دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام را به رخ کشیدند تا سلطه طلبان و چپاولگران، فکر تجاوز به خاک ایران همیشه سربلند و سرافراز را در سر نپرورانند.

در این مراسم مقام‌های ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های مختلف به سخنرانی پرداختند و همچنین امامان جمعه و استانداران در گرامیداشت این روز پیام هایی صادر کردند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می شود:

امیر سرتیپ ستاد محسن آذرافروز ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری:

امروز ارتش از نظر آمادگی در اوج قرار دارد و روز به‌ روز ارتقا پیدا می‌کند.

نیروی مسلح و از جمله ارتش بدون آمادگی، کارایی لازم را ندارد و از همین‌رو هر روز تجهیزات، تمرینات و آموزش‌ها و توان خود را متناسب با تهدیدات احتمالی و ماموریت‌ها به روز می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش امیر سرتیپ رضا آذریان:

ارتش همواره در کنار مردم بوده و در به ثمر رسیدن و تثبیت انقلاب و مبارزه با تجزیه طلبان و همچنین در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در بلایای طبیعی و کمک به مردم و در افزایش توان دفاعی کارهای بزرگی انجام داده است و امروز هیچ وابستگی به جایی ندارد و با توان علمی و تحقیقاتی خود به بالاترین توان رسیده است.
امروز در همه زمینه‌ها دشمن را رصد می‌کنیم و آماده هستیم در صورتی که دست به کاری بزند به شدیدترین وجه مقابله کنیم امروز ارتش گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا است و اجازه نخواهد داد دشمن به مرزهای ما نزدیک شود.

امیر سرتیپ داوود حمدی فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان:

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از قدرتمندترین ارتش های جهان است که این اقتدار و توانمندی بالا موجب قوت قلب برای دوستان و رعب و وحشت برای دشمنان است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس عملکرد بسیار درخشان و عالی از خود برجا گذاشت که نابودی کامل نیروی دریایی عراق در هفتم آذر ماه ۵۹، سه بار نابودی نیروی هوایی در دوران جنگ تحمیلی و نابرابر، عملکرد بسیار درخشان زمینی در آزادی سازی خرمشهر و اجرای عملیات های پر فروغ و موفق “ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس، از جمله دستاوردهای ارتش است.

ارتش افتخار دارد با تقدیم ۴۸ هزار شهید گلگون کفن، عشق و ارادت خود را به مردم شریف ایران اثبات کرده و در تمامی ماموریت های محوله به نحو احسن وارد عمل شده است و هموراه در خدمت ملت خواهد بود.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری ارشد نظامی ارتش در هرمزگان:

با توسعه روزافزون قدرت دفاعی پاسخ محکم و مستحکمی به حرکات ابلهانه دشمنان این مرز و بوم خواهیم داد.

در راستای فرمایشات فرمانده کل قوا ارتش به عنوان نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تنها ظلم نمی‌کنیم، بلکه اجازه نمی‌دهیم کسی نیز به ما ظلم کند.

تلاش می‌کنیم در کنار تامین امنیت در بلایای طبیعی و سوانح از سیل و زلزله تا بیماری کرونا که جهان درگیر آن است کنار مردم بوده و خدمت دهنده خوبی برای این ملت باشیم.

امیر سرتیپ دوم ستاد ضرغام مرادی فرمانده تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمدجعفر نصر اصفهانی، مستقر در تربت‌حیدریه:

رتش جمهوری اسلامی، در کنار دیگر نیروهای مسلح، نماد صلابت، اقتدار و عظمت نظام اسلامی است و آنچه که امروز بدان می‌بالیم، مرهون حماسه آفرینی و پایمردی دلیرمردانی است که در دوران هشت ساله دفاع مقدس در کارزاری شگرف، در مقابل تمام قدرت‌های روز جهان آبدیده شده و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز خویش به ارمغان آوردند.

با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا، شکل و ساختار برنامه‌های این یگان نظامی به شکلی است که عمده فعالیت‌های فرهنگی با همت خانواده کارکنان انجام می‌شود تا انسجام و همدلی در جامعه نیز نمود بیشتری یابد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی:

یگان‌های مختلف ارتش مانند دوران دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن در تمامی صحنه‌ها برای دفاع از منافع نظام و ملت آمادگی صد درصد دارند و از منافع ملی در زمین، دریا و آسمان کشور پاسداری می‌کنند و ما برای دفاع در این زمینه هر لحظه آمادگی داریم.

پیام رژه یکی از مولفه‌های اقتدار و بازدارندگی در تمامی کشورها با توجه به سیاست دفاعی است.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب:

نیروهای مسلح به پشتوانه مردم امروز جایگاهی در منطقه دارند که به برکت این اقتدار دشمنان اجازه هیچ گونه خودنمایی و جولانی را به خود نمی دهند.

ارتش در حین شکل‌گیری انقلاب نقش آفرینی کرد و در روزی که امام پس از ۱۵ سال به کشور بازگشت، هنوز ترس و نگرانی در دل مردم بود و مشخص نبود که چه اتفاقاتی در روزهای آینده رخ می دهد اما بیعت ارتش با امام و ملت، کمر رژیم ستم‌شاهی را شکست.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در هرمزگان:

به عنوان سربازان جان بر کف این ملت و نظام اسلامی تا آخرین قطره خون خود به گونه‌ای اقدام می‌کنیم که اجازه نخواهیم داد دشمن مستکبر لحظه‌ای قدم بردریا، خاک و هوای جمهوری اسلامی ایران بگذارد و بخواهد از منافع کشور سوءاستفاده کند.

به قول فرماندهی کل قوا دوران بزن در رویی تمام شده است و دشمنان استکباری این نظام باید بدانند اگر خطای ابلهانه‌ای مرتکب شوند پاسخ دندان‌شکنی را از طرف نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران و به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهند کرد.

امیر سرتیپ دوم امیرحسین شفیعی فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی:

هم‌افزایی ارتش و سپاه پاسداران موجب اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شده و از عوامل تاثیرگذار بر امنیت ملی در شرایط حاکم بر کشور و منطقه است.

حمایت و اقتدار نیروهای مسلح و حمایت مردم دلیر ماست که مسوولان مذاکره کننده را در خط مقدم دیپلماسی توانمند ساخته است تا از منافع ملی کشور به دفاع کنند.

امیر سرتیپ دوم بابک جلالیان فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین:

ارتش در طول انقلاب اسلامی برای خدمت رسانی به مردم برای خود حد و مرزی را قرار نداده و شبانه‌روز نیز در خدمت رسانی آماده بوده است.

امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا، ارتش همانند دوران دفاع مقدس و همچنین در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله در کنار مردم همیشه در صحنه بوده و خواهد ماند و در هر زمان، چه در مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله و چه در دوران جنگ و صلح ارتش پای کار بوده و امروز نیز که مردم ما همانند سایر نقاط جهان که با بیماری کووید ۱۹ مبارزه می‌کنند، ارتش آماده جانفشانی بوده و در این رابطه از هیچ کوششی فروگذاری نکرده و نخواهد کرد.

امروز وقتی به امنیت کشورهای پیرامونی نگاه ‌کنیم، می‌بینیم که امنیت موجود در کشور ما نه تنها به هیچ عنوان قابل مقایسه با آنان نبوده بلکه در بالاترین درجه‌ها نیز قرار داشته و این در حالی است که دشمنان ما هر روز برای از بین بردن انقلاب ما توطئه‌های شومی تدارک می‌بینند اما ملت ما با رهبری خردمندانه و حکیمانه فرماندهی کل قوا توانسته تمامی آنها را نقش بر آب کند.

امیر سرتیپ دوم حجت الله غلامی فرمانده تیپ ۱۵۸ متحرک هجومی شهید کشاورزیان:

با وجود اتفاقاتی که روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی برای ارتش بوجود آمد ، نیروهای متعهد ارتش بدون درنگ ساختار خود را از نو تعریف کرده و در یک ماه تعدادی از یگان های خود را برای سرکوب ضدانقلاب به کردستان اعزام کردند.

تدبیر امام خمینی (ره) در نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش دمیدن روح جدیدی در کالبد این نیروها است و ارتش نیز به ندای امام (ره) لبیک گفت و به اعتماد ایشان جواب مثبت داد به طوری که از روزهای ابتدای شروع جنگ تحمیلی در چندین قائله شجاعانه وارد عمل شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد:

نیروهای مسلح یکی از مظاهر اصلی قدرت ملی هستند و قدرت ارتش و توانمندی آن در دیپلماسی سیاسی کشور و مذاکره با ابر قدرت‌ها تاثیرگذار بوده است.

بدنه اصلی ارتش را جوانانی تشکیل می دهند که تربیت شده خانواده‌های مسلمان هستند و شهیدان بزرگی در این راه تقدیم انقلاب شده است.

ارتشیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از نظام با فداکاری و رشادت، امنیت ملت را حفظ و جان خود را فدای انقلاب کردند همچنین سلامت خود را به خطر انداخته و شهیدان و جانبازان بی شماری تقدیم انقلاب شد.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس:

ارتش جمهوری اسلامی، ارتشی منظم، مقتدر، شجاع و دارای روحیه تواضع است و امروز در سایه رهنمودهای فرمانده کل قول مردمی‌تر، مقتدرتر و آماده‌تر از هر زمان دیگری آماده دفاع از کشور، انقلاب و منافع ملی است.

امروز افتخار حضور در کنار سربازان، افسران، درجه داران و امیرانی را داریم که به حق مدافع منافع و مواضع مردم در جای جای این میهن پهناور در خشکی، دریا و آسمان هستند.
قدردان همت بالا و کوشش ارتش در یاری رساندن به مجموعه دولت در استان فارس در حوادثی همچون سیل، زلزله و در مقطع کنونی نیز در مقابله با بیماری کرونا هستیم.

محمد نوذری استاندار ایلام:

نامگذاری ۲۹ فروردین ماه بنام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی امام راحل (ره) بیانگر هوشمندی و آگاهی آن امام بزرگ و اهمیت و نقش و جایگاه این نیروی عظیم مردمی است. پرواضح است که این حرکت ارزشمند هم قدردانی از ارتشیان و هم پیوندی مستحکم بین ارتش و ملت و انقلاب ایجاد کرد که در ماموریت های بعدی موجب استمرار پایبندی بیش از پیش به ارزش‌های ایرانی و اسلامی و آرمان‌های امام راحل گردید.

ارتش همواره در روزهای سخت در کنار ملت بوده است و اکنون در دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی با حضور مقتدرانه در منطقه و بهره گیری از توان نیروهایی دلسوز و متخصص در زمین، هوا و دریا و با تقدیم ۴۸ هزار شهید گلگون کفن در دفاع از امنیت و اقتدار ملت و سرزمین و ارزشهای اسلامی نقشی بی بدیل داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

ارتش نهادی نظامی اما برخواسته از دل مردم و در خدمت جامعه است که در عرصه های مختلف این حضور موثر و خودجوش بی منت را به منصه ظهور رسانده است.

ارتشیان در زمان جنگ تحمیلی دوشادوش سایر ارگان های نظامی در حال خدمت و دفاع از مرزها و امنیت کشور بودند و در استان مرزی و جنگ زده ایلام این موضوع عیان و واضح بود.

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین حضورهای ارتش در جبهه میانی عملیات میمک انجام گرفت که در این عملیات عشایر و ارتش ید واحده شدند و ضمن بازپس گیری ارتفاعات راهبردی میمک و تحمیل شکست سنگین بر پیکره رژیم بعث صدام، راه گشای دیگر عملیات ها در دوران دفاع مقدس شدند.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی:

شعار ارتش فدای ملت، شعار با مسمایی است که نشانگر ایثار، فداکاری و مردمی بودن این نیرو است.

ارتش بارها در آزمون‌های مختلف نظامی، خدمت رسانی و دفاع از ارزشهای انقلاب نقش آفرینی کرده و موجبات رضایتمندی ملت را فراهم کرده است و در سرنگونی رژیم پهلوی و همراهی با ملت در استقرار جمهوری اسلامی و همچنین در دوران دفاع مقدس حضور پررنگ داشته و تقدیم ۴۸ هزار شهید جلوه‌ای از خدمت صادقانه به آرمان های امام راحل است.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در پیامی مشترک:

جان برکفان ارتشی در تامین امنیت کشور، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی کشور نقشی بی‌بدیل ایفا کرده اند.

مجموعه پرافتخار ارتش و از جمله نیروی زمینی به برکت خودباوری، تقویت ایمان و توانمندی های رزمی خود، سال‌هاست در تامین امنیت کشور، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی کشور نقشی بی‌بدیل ایفا کرده و تصویب نام گذاری ۲۹ فروردین به عنوان “روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی” از سوی فرمانده معظم کل قوا موید مجاهدت‌ها و حماسه آفرینی‌های ارزشمند این نیرو است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان:

ارتش یکی از مولفه های اقتدار نظام اسلامی است و همانگونه که در عرصه‌های دفاعی و نظامی اقتدار ایران حفظ شده و در اوج است باید در عرصه دیپلماسی نیز همین برخورد با دشمنان صورت گیرد.

نیروهای مسلح ، بسیج و سایر نیروهای خدمت‌گزار در رابطه با دفاع از انقلاب و نظام مقدس اسلامی در طول ۴۰ سال نقش آفرینی کردند و در صحنه جهاد اصغر حاضر و آماده و جان برکف بودند.

امروز اگر دشمن به خود اجازه نمی‌دهد نگاه چپ به مرزهای دریایی، هوایی و زمینی ایران داشته باشد، به ملاحظه اقتداری است که نیروهای مسلح دارند.

فریدون همتی استاندار هرمزگان:

ارتش‌های تجاوزگر که دنیا را به زیر سلطه خود کشیده اند از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به خصوص ارتش قهرمان ایران اسلامی واهمه داشته و تن‌شان می‌لرزد.

اگر آمریکا و پیروانش به خود اجازه تجاوز نمی‌دهند به خاطر این است که نیروهای فداکار و شهادت طلب ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابرشان قرار دارد و اگر امروز کشور از امنیت پایدار و برجسته برخوردار است به دلیل حضور شبانه‌روزی و مقتدرانه نیروهای مسلح، نیروهای اطلاعاتی و دستگاه قضایی و در کنار آنان رهبر فداکار ملت ایران است.

ارتشیان اثبات کردند برای فداکاری در راه اسلام و انقلاب و ملت بزرگ ایران در هر صحنه‌ای آمادگی دارند و با جان خود از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ارتش مظهر اقتدار و عظمت نظام اسلامی است و نقش راهبردی این نیروی خدوم و انقلابی در صیانت از آرمان‌های انقلاب باید در جامعه برجسته‌سازی شود.

نقش‌آفرینی‌ سترگ و سرنوشت‌ساز ارتش در دفاع مقدس و خنثی‌سازی فتنه‌ها و بحران‌های استکبار جهانی و ضدانقلاب داخلی و خارجی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز و خدمات صادقانه این نیروی انقلابی در مقابله شیوع ویروس منحوس کرونا در بیش از یک‌سال گذشته از مصادیق معرفی ارتش انقلابی، ولایتمدار و تکلیف مدار است که شعار ارتش فدای ملت را متجلی می‌کند.

ارسلان زارع استاندار گیلان:

ارتش در جمهوری اسلامی ایران یادآور ایمان و اعتقاد راسخ، انضباط، حرکت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملی است و وظیفه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و همچنین حفاظت و حراست از مرزهای جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی و ایمانی ایران اسلامی را به شایستگی بر دوش دارد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران از آغاز روزهای پیروزی انقلاب تا امروز، همواره و پیوسته در صحنه‌های مهم و فراموش‌نشدنی، پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در راه ارزش‌ها، اسلام و ایران نشان داده است.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی:

ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر اقتدار ملی توانسته با بهره مندی از تعالیم اسلام عزیز و مددیابی از فرهنگ غنی ایرانی چه در زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و چه در زمان استقرار جمهوری اسلامی همیشه سربلند، هماره با مردم، انقلاب و رهبری همراهی بی نظیری داشته و دارد.

تلاش خدمتگزاران مردم در دولت برای دستیابی به توسعه ای فراگیر بدون شک وابسته به رشادت سربازان حافظ امنیت به ویژه ارتشیان جان برکف است و صحنه های مقتدرانه ای که ارتش در طول دوران انقلاب خلق کرده و امروز نیز علاوه بر سنگر تامین امنیت در سنگر مقابله با کرونا، سیل و زلزله و در هر سختی و تنگنایی با همه امکانات و توان از اولین داوطلبان خدمت و رفع سختی ها بوده و هستند.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران:

ارتش جمهوری اسلامی بخش جدایی ناپذیر نیروهای مسلح و مقتدر ایران اسلامی و نماد و تجلی ماندگار از عزت، اقتدار، پایمردی و شجاعت در مسیر حفظ دستاوردهای انقلاب و کیان اسلامی است.

در دوران دفاع مقدس، ارتش دلیر و مقتدر ایران اسلامی در سایه رهبری حکیمانه امام راحل، زیباترین و حماسی‌ترین صحنه های جانفشانی را با نهادن جان خویش در کف اخلاص خلق کردند و با تداوم در این راه همراه با دیگر نیروهای مردمی و مسلح و سپاهیان و بسیجیان، در صیانت از تمامیت ارضی میهن اسلامی با پیروی از رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمام قوا و توان، نقش و رسالت خود را ایفا می‌کنند.

ارتش جمهوری اسلامی در مقابله با شیوع کرونا با همه نیرو در راستای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا، شجاعانه پا به میدان نهاد و در صحنه‌های خطیر این بیماری مهلک اوج ایثار و سلحشوری خود را برای حفظ سلامت و جان هموطنان به نمایش گذاشت.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز:

ارتش جمهوری اسلامی ایران مظهر مجاهدان سرافرازی است که با جانفشانی در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای اقتدار ملی کشورمان جان در طبق اخلاص نهادند و به میدان شهادت وارد شده و پرچم خوش رنگ ایران را بر قله های وطن پرستی برافراشتند.

رشادت های این عزیزان در کنار وظیفه ذاتی خود در جبهه ای دیگر به نام مقابله با کرونا قابل ستایش است.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی:

غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای زمینی، هوایی و دریایی، در عرصه دفاع از امنیت میهن اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران در حوادث و بحران‌های مختلف به‌ویژه در دوران شیوع کرونا، همواره خوش درخشیده‌اند و نام خود را در دفتر افتخارات این ملت جاودانه کرده‌اند.

آن‌چه امروز به آن می‌بالیم و در برابر جهانیان به آن مباهات می‌کنیم، مرهون حماسه‌آفرینی و پایمردی دلاورمردانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن، سربلندی، عزت و اقتدار را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام علی خاتمی امام جمعه زنجان و فتح الله حقیقی استاندار زنجان در پیامی مشترک:

ارتش جمهوری اسلامی با خود اتکایی و خودباوری و در راستای حفظ وحدت و هم‌افزایی ملی، همواره حضوری موثر در عرصه دفاع از کیان کشور داشته و دارد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان جزئی از نیروهای مسلح کشور همواره در تمامی عرصه های نظامی، دفاعی و آموزشی عملکردی درخشان داشته و هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از آن، با حفظ وحدت و هم‌افزایی ملی، حضوری موثر در عرصه دفاع از کیان کشور داشته اند.
این نیروی پرصلابت در زمان دفاع از کشور جانانه حضور داشته و پس از آن نیز در عرصه های مختلف در کنار سایر نیروهای مردمی به میدان آمده و امروز هم در سنگر مقابله با ویروس کرونا با تمام توان در کنار مردم برای محافظت از جان ملت، با اراده و مصمم و با عرضه تمام امکانات و توان خود در میدان حضوری ستودنی دارد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه:

۲۹ فروردین روز بزرگداشت ظفرمندان همیشه پیروز و تقدیر از حماسه آفرینی فرزندان غیور و دلاوران متعهد، ولایتمدار، متخصص و انقلابی ارتش است که شجاعانه و دلیرانه در همه عرصه ها و آوردگاه های مختلف با مجاهدت، جانفشانی و ایثار در دفاع از کشور و خدمت به مردم جلوه های زیبایی از عظمت، توانمندی و وفاداری را به نمایش گذاشته اند و با نقش آفرینی خالصانه در بحران ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند.

ارتش در خدمت به مردم و انقلاب با تعهد و پایبندی به شعار ” ارتش فدای ملت” و با بهره گیری از توانایی و دانایی توشه گرفته از عِرق ملی، دینی و انقلابی و در راه استقلال، عزت، امنیت و اقتدار کشور در دوران دفاع مقدس با تقدیم ده ها هزار شهید، جانباز و آزاده، کارنامه درخشان و ستودنی دارد و بی شک مجاهدت های ارتش منظم، محکم، منضبط و ممتاز به فرمایش مقام معظم رهبری سبب افتخار مردم و کشور و سرمایه و اندوخته ملت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان:

ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان ارتشی خودکفا در عرصه نظامی با خوداتکایی و خودباوری داخلی و با اتکا بر تجارب درخشان جنگ و دوران دفاع مقدس جانانه از انقلاب اسلامی و دستاورهای آن دفاع می کند و روز به روز در عرصه جهان نام و آوازه اش لرزه بر اندام دشمنان می اندازد.

امروز وحدت راهبردی و هم‌افزایی همه‌جانبه نیروهای مسلح کشورمان، تصویری شکوهمند و قدرتمند از عزم و اراده و همبستگی ایرانیان در تداوم انقلاب اسلامی و فائق آمدن بر مشکلات را ترسیم کرده است.

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی:

با توجه به شرایط جغرافیایی و مرز طولانی خراسان جنوبی با کشور افغانستان، ارتش برای حفظ امنیت استان و منافع ملی حضور فعالانه و مقتدرانه دارد.

معمار بزرگ انقلاب به عنوان ترسیم کننده نقشه‌های بزرگ در کشور امروز را به نام ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کردند تا هم ایده و نظرشان را در رابطه با ارتش اعلام کنند و هم نظرات و اندیشه‌های تفرقه افکنانه‌ای که در روزهای اول انقلاب در درون ارتش شکل گرفته بود را خنثی کنند.

در همه کشورها برای حفظ منافع ملی آن کشور ارتش شکل گرفته و حضور دارد قبل از انقلاب در ایران نیز ارتش با همان معنا و مفهوم عمومی وجود داشت اما ارتشی که امروز شاهد آن هستیم تفاوت بسیار زیادی با بسیاری از ارتش‌های دنیا و قبل از انقلاب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود:

ارتش، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در همه شرایط به ویژه روزهای سخت دفاع مقدس همواره همراه ملت بود و رشادت‌های آنان در خاطر مردم ماندگار است.

ارتش در مقابله با تهاجم دشمنان، فتنه ها، هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم در سوریه، بلایای طبیعی، حوادث غیرمترقبه و مقابله با بیماری ها واگیر مانند شیوع ویروس کرونا در کنار سایر نیروهای مسلح خدمات ارزنده ای به ملت ارائه کرده است.

امروز رهبر معظم انقلاب تاکید فراوان بر قوی شدن در همه امور و زمینه ها دارند و قوی شدن در بعد امنیتی از ارکان مهم و امیدآفرین برای مردم است که ارتش و نیروهای مسلح با نظم ، آمادگی کامل و بصیرت همگانی می تواند اقتدار ایران را جلوه‌گر سازد.

به گزارش ایرنا ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ برای ارتش، روز به یادماندنی و پرشکوهی است؛ روزی که حضرت امام خمینی (ره) در میان شایعات بی‌شماری مبنی بر انحلال ارتش و تشکیل به اصطلاح ارتش خلقی، رای بر بقای ارتش دادند. امام فرمودند: ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....