تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1399 - 14:11
کد خبر : 15467

۲۳ خبر از بازار بورس و اقتصاد

۲۳ خبر از بازار بورس و اقتصاد

اختصاصی اقتصاددان – ۱) بورس کالا در روز گذشته میزبان اوره پریل با قیمت ۳۶٫۲میلیون ریال هر تن بود. گرانول هم ۳۲٫۱میلیون ریال معامله شد. پلی اتیلن ها اکثرا روی قیمت پایه معامله شدند که بین ۱۳۳میلیون ریال تا ۱۶۹میلیون ریال بر اساس گرید آن ها بود. ۲) دلار بازار آزاد روی ۲۲هزار تومان معامله

اختصاصی اقتصاددان – ۱) بورس کالا در روز گذشته میزبان اوره پریل با قیمت ۳۶٫۲میلیون ریال هر تن بود. گرانول هم ۳۲٫۱میلیون ریال معامله شد. پلی اتیلن ها اکثرا روی قیمت پایه معامله شدند که بین ۱۳۳میلیون ریال تا ۱۶۹میلیون ریال بر اساس گرید آن ها بود.

۲) دلار بازار آزاد روی ۲۲هزار تومان معامله می شود اما قیمت حواله سنا روز گذشته اعلام نگردید.

۳) روز گذشته خروج پول حقیقی ۹۴۲میلیارد تومان، ارزش معاملات ۱۲٫۴هزار میلیارد تومان بود. کاهش ارزش معاملات به دلیل باقی ماندن برخی صفوف فروش بود.

۴) در گروه سیمان با عرضه صف خرید سیتا، بیشترین ورود نقدینگی حقیقی طی روز گذشته به این گروه صورت گرفته است. شیمیایی، بانکی، خودرو، فلزات اساسی و معدنی ها، با خروج پول حقیقی مواجه بودند. آسیا، وپارس، مورد توجه حقیقی، وملل، خبهمن مورد توجه حقوقی ها است.

۵) از فردا دوشنبه، ساعت پیش گشایش و معاملات گروه فلزی، پالایشی و چند رشته ای از ۱۲ آغاز می شود و تا ۱۵:۱۵ ادامه دارد. سایر گروه ها ۸:۳۰ تا ۸:۴۵ پیش گشایش خواهند داشت.

۶) عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص وضعیت بازار سهام می گوید “اتفاقاتی که در ‎بازار بورس در حال رقم خوردن است، عادی نیست. دولت باید جواب منطقی برای این وضعیت داشته باشد. نمی شود سهامداران خرد را که عمدتا اقشارعادی مردمی هستند به ‎بورس کشاند و تا ۳۰درصد سرمایه آنان را پودر کرد. در مجلس و کمیسیون اقتصادی پیگیر موضوع خواهم بود.”

۷) خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید “نوسان و ریسک در ذات ‎بورس است اما نه آن نوسانی که محصول تشتت سیاستگذار و شکست هماهنگی باشد، پیشنهادم برای الاکلنگ بورس و بانک “شورای ثبات مالی” است بر فراز دو بازار.”

۸) ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید “نوسانات جزئی از بازار سرمایه است، مردم سهام بنیادی را خریداری کنند. در حوزه نفت و انرژی خبرهای خوشی در راه است که بر بازار سرمایه تاثیر گذار است.”

۹) شاهین چراغی، عضو شورای عالی بورس می گوید “به جهت رشد نقدینگی بانک ها منابع مازاد دارند. از طرفی بازار سرمایه همواره سد مقاوم هجوم نقدینگی به سمت بازار ارز و طلا بوده، در صورت موافقت بانک مرکزی با تخصیص منابع بانکی به صندوق های سهمی با شرط نگهداری سهام به صورت یکساله، کمک بزرگی به ثبات نرخ ارز و طلا و هیجانات روزانه بازار بورس می گردد.”

۱۰) تولید فولاد خام چین در ماه جولای یک رکورد تاریخی جدید ثبت نمود و به ۹۳/۳۶ میلیون تن رسید که نسبت به ماه گذشته ۱/۹۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷ درصد افزایش داشته است.

۱۱) گروه تحقیقاتی Antaike تقریباً ۱۳ درصد افزایش را برای واردات مس تصفیه شده چین در سال ۲۰۲۰ به علت محدودیت عرضه داخلی، پیش بینی کرده است. طبق پیش بینی آنتایک، میزان مصرف مس تصفیه شده ۱۱٫۵۶ میلیون تن است، که امسال بازار چین به تنهایی ۷۴۰ هزار تن مازاد تقاضا دارد.

۱۲) مدیرعامل حریل می گوید ” در یکی دو ماه آینده با توجه به ثبت شرکت ریل پرداز نوآفرین نزد سازمان بورس، در صورت عرضه اتفاقات خوبی از محل سرمایه گذاری در بخش مسافری برای شرکت ریل پرداز سیر خواهد افتاد.”

۱۳) گزارش کردیت سوییس نشان میدهد که طلا در ادامه سال روندی افزایشی بخود میگیرد و به ۲۵۰۰دلار در سال آینده میرسد که ناشی از افزایش تورم جهانی، تضعیف دلار و افت نرخ اوراق قرضه آمریکا است.

۱۴) شرکت داروسازی بریتانیایی استرازنکا با اتحادیه اروپا برای تامین ۴۰۰ میلیون دوز از واکسن آزمایشی COVID-19 خود برای کشورهای این اتحادیه به توافق رسید.

۱۵) مدیرعامل بانک صادرات با اعلام فروش ماهانه ۱۰۰تا۱۵۰ میلیارد تومانی اموال مازاد از برنامه افزایش سرمایه از صرف سهام و عرضه اولیه دو زیرمجموعه خبر داد .

۱۶) لوتوس اوراق مرابحه عام دولت با نماد اراد ۴۶ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان را پذیره نویسی می کند.

۱۷) وایند در خصوص شایعات شفاف سازی داد و به زودی بازگشایی می شود.

۱۸) فاذر از محل تجدید و آورده افزایش سرمایه می دهد. هجرت هم از آورده نقدی افزایش می دهد.

۱۹) فولاد مبارکه در سال جاری تولید اسلب را ۵۰۰هزار تن افزایش می دهد. بخشی ازان به ورق تبدیل می شود و بخش دیگر صادر می گردد.

۲۰) کیامهستان، زیرمجموعه خبهمن در ۶ ماه به سود ۲۲۰میلیارد تومانی رسید.

۲۱) چین از پیشنهاد پوتین برای برگزاری کنفرانس رهبران ۵ بعلاوه آلمان بعلاوه ایران استقبال کرد.

۲۲) ترامپ می گوید هفته آینده مکانیسم ماشه برجام را فعال خواهد کرد. وی همچنین در خصوص طرح روسیه گفت ” احتمالا در آن شرکت نمی کنم. به نظرم تا بعد از انتخابات صبر می‌کنیم”

۲۳) وزارت خارجه چین از طرح پیشنهادی رئیس جمهوری روسیه برای تضمین امنیت در خلیج فارس و برقراری نشستی با حضور تمام اعضای برجام استقبال کرد. ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....