تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 9:23
کد خبر : 36898

۱۴هزار میلیارد تومان کسری‌بودجه دولت تا پایان سال

۱۴هزار میلیارد تومان کسری‌بودجه دولت تا پایان سال

در هفته سی و نهم مرحله حراج اوراق بدهی، هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان دیگر از اوراق به فروش رسید. با این حساب تا پایان سال دولت باید ۱۴ هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از اوراق را به فروش برساند. به گزارش اقتصاددان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز سه‌شنبه ۲۸

در هفته سی و نهم مرحله حراج اوراق بدهی، هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان دیگر از اوراق به فروش رسید. با این حساب تا پایان سال دولت باید ۱۴ هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از اوراق را به فروش برساند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می‌رساند، طی برگزاری سی و نهمین مرحله از این حراج، دو بانک و موسسه اعتباری سفارش‌های‌ خود را به ارزش ۶٫۶ هزار میلیارد ریال در سامانه‌ بازار بین‌بانکی ثبت کردند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز ضمن پذیرش یک درخواست با فروش ۶٫۱ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۷۰» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰٫۵ درصد موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق به نهاد مالی برنده در روز سه‌شنبه ۵ اسفند‌ماه ۱۳۹۹ توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد.

طی هفته گذشته، ۱۰٫۸ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۶۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱٫۵ درصد و ۰٫۹ هزار میلیارد ریال اوراق «اراد۷۰» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰٫۵ درصد در بورس فروخته شد. بنابراین در مجموع، ۱۷٫۹ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی طی هفته منتهی به ۵ اسفند‌ماه ۱۳۹۹ توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد

محاسبات اقتصادنیوز نشان میدهد از آنجا که دولت باید از این طریق ۱۲۵ هزار میلیارد تومان از کسری بودجه خود را تا پایان سال جبران کند تا کنون در مجموع سی و نه هفته، ۱۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی به بانکها ونهاد های سرمایه ای فروخته شده است بدین ترتیب هنوز دولت بایدتا پایان سال ۱۴ هزار میلیارد تومان دیگر اوراق بدهی به فروش برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....