تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 20:58
کد خبر : 99586

بیشترین جستجو عبارات در گوگل در مردادماه

بیشترین جستجو عبارات در گوگل در مردادماه

بررسی سرچ‌های گوگل بیان‌گر این است که بیشترین نتایج جست‌وجوها در مرداد ماه مربوط به مداحی، نوحه، زیارت عاشورا و پیاده‌روی اربعین است. شرکت گوگل حوالی سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، سرویس گوگل ترندز (Google Trends) را راه اندازی کرد. یکی از قابلیت‌های خوب گوگل ترندز، امکان مقایسه‌ی حجم جستجو برای واژه‌های مختلف است. کسانی که در زمینه‌ی بهینه سازی

بررسی سرچ‌های گوگل بیان‌گر این است که بیشترین نتایج جست‌وجوها در مرداد ماه مربوط به مداحی، نوحه، زیارت عاشورا و پیاده‌روی اربعین است.

شرکت گوگل حوالی سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، سرویس گوگل ترندز (Google Trends) را راه اندازی کرد. یکی از قابلیت‌های خوب گوگل ترندز، امکان مقایسه‌ی حجم جستجو برای واژه‌های مختلف است.

کسانی که در زمینه‌ی بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو فعالیت می‌کنند، با استفاده از این اطلاعات، می‌توانند در زمینه‌ی انتخاب واژه‌ها، اصطلاحات و ترکیب‌ها در نوشته‌های خود، تصمیم بهتری بگیرند و با این شیوه، در رقابت با سایر وب‌سایت‌ها، جایگاه بهتری پیدا می‌کنند و حتی می‌توانند به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل فکر کنند.

سرویس گوگل ترندز میزان جستجوی کلمات و عبارات مختلف در گوگل را گزارش می‌کند. این سرویس پرجستجوها را به دو حالت نمایش می‌دهد؛ «موضوعات و کلماتی که روند رو به رشد طی بازه زمانی مشخص شده داشته‌اند» و «عباراتی که مجموع تعداد جستجوهایشان در بازه زمانی خاص بالا بوده است».

۱۰ عبارت پر سرچ گوگل مرداد ماه

آمار گوگل ترندز نشان می‌دهد طی یک ماه گذشته، «دانلود»، «آهنگ»، «فیلم»، «عکس»، «بازی»، «ایران»، نوحه»، «کارتون»، «دیوار» و «مداحی» جزو پرتکرارترین عبارات سرچ شده در گوگل هستند. مداحی و نوحه دو واژه‌ای هستند که طی ماه‌‌های گذشته در این فهرست قرار نداشته و مصادف شدن مردادماه با محرم، باعث شده تا جستجوی این کلمات بسیار افزایش یابد.

محرم، مداحی و نوحه

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم  ،  همانند بخش پرسرچ‌ها، در رشد جستجو نیز شاهد افزایش سرچ این سه کلمه در گوگل هستیم. ۱۰ مرداد امسال مصادف با اول محرم شد.

«پروفایل محرم»، «عاشورا و تاسوعا»، «نوحه ترکی»، «مداحی بنی فاطمه»، «نوحه»، «مداحی مهدی رسولی»، «مداحی» و «زیارت عاشورا» از جمله واژه‌ها و عباراتی بودند که با رشد جستجو در مرداد ماه رو به رو شدند.

سامانه سماح

سامانه سماح که مخفف عبارت «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» است توسط سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق جهت زائران مراسم اربعین راه‌اندازی شده است. افرادی که تمایل به حضور در پیاده‌روی اربعین در عراق را داشته بایستی در این سامانه ثبت‌نام کنند از همین رو این عبارت با رشد جستجو در گوگل رو به رو شده است.

هوشنگ ابتهاج

شاعر و پژوهشگر ایرانی متخلص به سایه ۱۹ مرداد ماه امسال دار فانی را وداع گفت. او متولد سال ۱۳۰۶ در رشت بود و آخرین سال‌های عمرش را در آلمان سپری کرد. خبر درگذشت وی باعث شد تا مردم با جستجو در گوگل با این شاعر پرآوازه ایرانی بیشتر آشنا شوند و در پی نتایجی برای زمان و محل خاکسپاری او باشند. او پس از وقفه‌ای طولانی در شهریورماه در ایران به خاک سپرده شد.

کنکور و سازمان سنجش

مرداد ماه هر سال با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسره گره خورده است. دانش‌آموزانی که پس از ۱۲ سال، آینده تحصیلی، کاری و مهاجرتی خود را در یک روز رقم زده‌اند، مرداد ماه را در انتظار اعلام نتایج کنکور سراسری سر می‌کنند.

برجام

برجام هم طی سالیان اخیر به یک برنامه تکراری تبدیل شده که هر از چندگاهی خبری درباره قطعی بودن آن مطرح می‌شود اما دوباره روز از نو، روزی از نو. آش برجام آنقدر شور شده که حتی گاه مقامات ایرانی برای شروع دور جدید مذاکرات هم مذاکره می‌کنند. در آخرین خبرها به نظر می‌رسید سرانجام توافق حاصل شده که این امر موجب رشد جستجوی این کلمه در گوگل شد تا مردم اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنند.

لیگ برتر

فصل جدید رقابت‌های باشگاه‌های فوتبال ایران نیز از مردادماه امسال آغاز شد و کاربران با استفاده از گوگل سعی در کسب اخبار پیرامون بازی‌ها و جدول رده‌بندی این مسابقات دارند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....