تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398 - 22:02
کد خبر : 5571

۱۰۰۰میلیارد دلار از طلای جهانی در اختیار هند/ تلاش استارتاپ هندی برای جمع‌آوری این فلز گران‌بها

۱۰۰۰میلیارد دلار از طلای جهانی در اختیار هند/ تلاش استارتاپ هندی برای جمع‌آوری این فلز گران‌بها

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ به گزارش بلومبرگ، هندی‌ها بیش از هر کشور دیگری در جهان فلزات گران‌بها را ذخیره می‌کنند و باید اشاره کرد که میزان انباشت طلا توسط آنها هفت برابر بیشتر از کل طلای استخراج شده در جهان در سال ۲۰۱۸ بوده است. در حال حاضر، شرکت Rupeek که

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ به گزارش بلومبرگ، هندی‌ها بیش از هر کشور دیگری در جهان فلزات گران‌بها را ذخیره می‌کنند و باید اشاره کرد که میزان انباشت طلا توسط آنها هفت برابر بیشتر از کل طلای استخراج شده در جهان در سال ۲۰۱۸ بوده است.

در حال حاضر، شرکت Rupeek که در شهر بنگلور هند قرار دارد، در تلاش است که ۲۵ هزار تن طلایی که توسط شورای جهانی طلا تخمین زده شده در اختیار مردم این کشور قرار دارد، افراد بتوانند به وسیله آنها وام دریافت کنند.

گفتنی است که این شرکت توسط دو شرکت قدرتمند سرمایه گذاری Sequoia Capital و Accel واقع در سیلیکون ولی، پشتیبانی می‌شود و باید گفت که به مردم اجازه می‌دهد تا در قبال طلاهای ذخیره شده خود، که اغلب به وسیله هدایای عروسی و یا ارث به آنها رسیده، وام بگیرند.

قابل ذکر است که این میزان طلای انباشته شده در اصل یک دارایی مرده است که اقتصاد کشور را به سختی دچار می‌کند.

با کسب درآمد تنها از یک‌سوم آن، می‌توان به ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی افزود. این کار می‌تواند یک اهرم پنهان برای کمک به چشم‌انداز دولت برای تبدیل هند به یک اقتصاد ۵ هزار میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵ باشد.

شرکت Rupeek، اقدام خود را برای وام دادن از سال ۲۰۱۶ آغاز کرد و وام‌گیرندگان بهره سالانه ۱۰.۶ تا ۲۰ درصد را پرداخت می‌کنند و باید گفت که این میزان، بیشتر از بهره ۱۰.۵ تا ۱۲ درصدی بانک‌های هند است؛ اما سهولت و سریع پرداخت شدن وام از این طریق، می‌تواند سبب نادیده گرفته شدن این ویژگی منفی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....