تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 21:50
کد خبر : 5427

۱۰۰هزار روستایی و عشایر تا پایان سال بیمه می‌شوند/ پرداخت ۱۱هزار میلیارد تسهیلات به کسب‌وکارهای روستایی

۱۰۰هزار روستایی و عشایر تا پایان سال بیمه می‌شوند/ پرداخت ۱۱هزار میلیارد تسهیلات به کسب‌وکارهای روستایی

به گزارش به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرنگار اقتصادآنلاین، عیسی منصوری در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری استان خراسان رضوی با بیان اینکه طرح اشتغال روستایی دو سال است که در حال اجرا است، ادامه داد: هدف ما این بود که در این طرح‌ به نقاط دورتر از مرکز شهر

به گزارش به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرنگار اقتصادآنلاین، عیسی منصوری در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری استان خراسان رضوی با بیان اینکه طرح اشتغال روستایی دو سال است که در حال اجرا است، ادامه داد: هدف ما این بود که در این طرح‌ به نقاط دورتر از مرکز شهر برویم.

وی افزود: در این پروژه هدف ما حمایت از بنگاه‌های موجود یا ایجاد بنگاه‌های جدیدی با تاکید بر بنگاه‌های خرد و کوچک است و بر مناطق و گروه‌های جامانده تاکید داشتیم زیرا ظرفیتشان بیشتر است.

منصوری ادامه داد: سعی کردیم در هر حوزه از محصولات جدید حمایت کنیم و تاکید ما به ویژه بر حوزه خدمات باشد.

معاون وزیر کار ادامه داد: از سال ۹۶، ۱۱هزارمیلیارد تومان تسهیلات در اختیار فعالین اقتصادی مناطق روستایی و عشایری قرار دادیم و ۱۲۰هزار واحد کسب و کار از این تسهیلات استفاده کردند که از یک نفر خویش فرما تا چند هزار نفر مشغول به کار هستند ولی به طور میانیگن ۳ تا ۴ نفر در هر کارگاه اشتغال دارند.

وی در رابطه با تعداد افرادی که در این طرح مشغول به کار شدند، گفت:در این دو سال ۲۳۰هزارنفر تعهد به اشتغال دادند ولی عملا ۱۹۷هزار نفر شاغل شدند حتی در سال ۹۷ و ۹۸ سهم اصلی اشتغال را در بین برنامه‌ها برنامه اشغال روستایی داشت به طوری که نرخ اشتغال در مناطق روستایی بالا رفته و بیکاری کاهش پیدا کرده است.

معاون شریعتمداری با تاکید بر اینکه این آمار نتیجه داده‌های مرکز آمار نیست بلکه نتیجه تمام شماری خود وزارت کار است، یادآور شد: بر اساس داده‌های مرکز آمار در یکسال منتهی به پاییز ۹۸، ۴۲۷هزار شغل ایجاد شد اما بر اساس داده‌های ما ۴۷۵هزار شغل ایجاد شده است که این تفاوت به این دلیل است که داده‌های مرکز آمار حاصل نمونه برداری است اما آمار ما ثبتی است.

منصوری با بیان اینکه مشکلات‌بیمه‌ای می‌تواند یکی از نقاط ضعیف این طرح باشد، خاطرنشان کرد: تاکید داشتیم افراد یا بیمه تامین اجتماعی و یا صندوق روستایی عشایر باشند.

به گفته معاون شریعتمداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه دارد که از مسیر این طرح تا پایان سال ۱۰۰هزار نفر را بیمه کند.

وی افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که سال گذشته ۷۰درصد افراد شاغل شدند ولی بیمه نه پس تصمیم گرفتیم یک نظام بیمه‌ای ایجاد کردیم به این صورت که هم شاغلان قبلی بیمه شوند هم کسانی که به تازگی شاغل شدند.

منصوری ادامه داد: تصمیم داریم به ازای هر کد ملی اعلام شده پیامی با مشخصات فرد به نظام بیمه‌ای می‌رود و اگر افراد بیمه نشوند تنبیه و تشویق‌هایی برایشان در نظر گرفتیم به این صورت که اگر کارفرما کارگران را بیمه نکند برای تسهیلات بجای سود ۶درصد سود ۱۸درصد از او برای وامش دریافت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....