تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 دی 1400 - 23:52
کد خبر : 71980

یک گردان شهید شد و فرمانده عذرخواهی هم نکرد

یک گردان شهید شد و فرمانده عذرخواهی هم نکرد

با خنده ای که عکس تو در بر گرفته است دیوار خانه چهره ی دیگر گرفته است بعد از تو برق شور و شعف را هجوم اشک از چشم های خسته ی مادر گرفته است (شعر از طاهره رستمی‌) جنگ اصلا چیز خوبی نیست و بایستی درس بیزاری از جنگ را در تمام مدارس تدریس

با خنده ای که عکس تو در بر گرفته است

دیوار خانه چهره ی دیگر گرفته است

بعد از تو برق شور و شعف را هجوم اشک

از چشم های خسته ی مادر گرفته است

(شعر از طاهره رستمی‌)

جنگ اصلا چیز خوبی نیست و بایستی درس بیزاری از جنگ را در تمام مدارس تدریس کنند، اما آنجا که مهاجمی به خاک میهن هجوم می آورد، دیگر جنگ، جنگ نیست، بلکه دفاع مقدسی است، دفاعی که نه بر دوش فرماندهان، که بر دوش سربازان و دلاوران و فداکاران و شهدای وطن قرار گرفته و بهتر است فرماندهان به تصمیمات غلط شان و عملیات فریبی که فریب خودی بود نه دشمن، افتخار نکنند!

خانواده برخی شهدا فرزندان خود را فرستادند که این فرزندان برای دفاع از وطن و سربلندی این خاک تا می توانند از طرف مهاجم نابود کنند و بعد رنگ شهادت ببینند، تصور نمی کردند تصمیمات غلط برخی فرماندهان که امروز ردای سیاست پوشیده اند، باعث شهادت فرزندان شان شود.

وگرنه فرمانده نظامی که در اوج امنیت و قرارگیری در پناهگاه ها، با تصمیمات غلط و لجبازی خود، باعث شهادت افراد بیشتری از وطن می شوند چگونه می تواند به فرماندهی خود افتخار کند؟چگونه وقتی نمی تواند مسئولیت تصمیمات غلط و خودخواهانه نظامی اش را در زمان جنگ بپذیرد، می تواند تصمیمات غلط و اشتباهش را در حوزه اقتصاد و مدیریت و… بپذیرد؟اصلا چگونه و با چه رویی می تواند خود را در معرض انتخاب مردم و خانواده شهدا قرار دهد؟

شهیدان وطن رفتند و جان شیرین خود را فدا کردند تا سربلندی و استقلال و آزادی ملک و مملکت باقی بماند، نه برای آنکه عده ایی با خون شهدا، سیاست بازی کنند و خون شهداء را به رزومه سیاسی انتخاباتی خود مبدل کنند!

فرمانده واقعی چمران بود، متوسلیان بود، همت بود، شهید کاوه بود، شهید صیاد بود، که در بطن جنگ و بی ادعا درس تواضع و فروتنی و ایثار را به نسل های پس از خود و تمام ایرانیان وطن پرست یاد دادند!

فرمانده واقعی جنگ ناخدا هوشنگ صمدی بود و دیگر فرماندهان عملیات دلاورانه مروارید که یادآوری آن غرور هر ایرانی را به حرکت وا می دارد.

این روزها بسیار کسان و احزاب و جناح ها و سیاست بازان داعیه دار خون و راه شهدا شده اند، شهدایی که خالصانه و از روی عشق به میهن و مملکت خود، جان خود را فدا کرده تا ما امروز در آرامش و امنیت، پاسدار و مدافع واقعی آزادی و حق انتخاب و استقلال میهن و انقلاب باشیم.

ابوالفضل بابادی شوراب

برادرزاده شهید کربلای۴، شهید محمد نظر بابادی شوراب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....