تاریخ انتشار : جمعه 20 آبان 1401 - 14:55
کد خبر : 106954

یک کارشناس مسائل چین و اوراسیا: چین با جذب سرمایه گذاری خارجی، اشتغال زایی می کند / جذب سرمایه های خارجی راهی برای تداوم و رشد اقتصادی چین

یک کارشناس مسائل چین و اوراسیا: چین با جذب سرمایه گذاری خارجی، اشتغال زایی می کند / جذب سرمایه های خارجی راهی برای تداوم و رشد اقتصادی چین

مهدی خورسند اظهار کرد: بزرگترین کالاها با تکنولوژی های آمریکایی و اروپایی امروز در چین دارای کارخانه هستند و از ظرفیت ها و پتانسیل های چین استفاده می کنند. همین امر سبب شده تا چین در زمینه اشتغال زایی گام بسیار بزرگی بردارد. او با اشاره به افزایش سرمایه گذاری های چین در بازارهای بین

مهدی خورسند اظهار کرد: بزرگترین کالاها با تکنولوژی های آمریکایی و اروپایی امروز در چین دارای کارخانه هستند و از ظرفیت ها و پتانسیل های چین استفاده می کنند. همین امر سبب شده تا چین در زمینه اشتغال زایی گام بسیار بزرگی بردارد.
او با اشاره به افزایش سرمایه گذاری های چین در بازارهای بین المللی، پولی و مالی دنیا، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه های خارجی نیز برای صنایع چین زمینه را برای تداوم و رشد این کشور فراهم کرده است.
این کارشناس مسائل چین و اوراسیا به ابزارهای قدرت ساز چین در حوزه اقتصاد مدیریتی اشاره کرد و افزود: این کشور در طول سال های گذشته در سرمایه گذاری خارجی و سرمایه پذیری توانسته تقاضا و عرضه در دنیا را در زمینه های تهدیدها و فرصت ها مدیریت کند.
خورسند با تاکید بر اینکه چین طی ۲۰ سال گذشته در سرمایه گذاری خارجی بسیار هوشمندانه عمل کرده است، ادامه داد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت فعال این کشور به غذا، کار و درآمد سرانه نیاز دارند که مستلزم این است که چین دارای پویایی اقتصادی باشد یعنی هم سرمایه گذاری خارجی داشته باشد و هم اینکه بتواند سرمایه خارجی را برای توسعه اقتصادی کشور جذب کند.
او بیان کرد: کشوری همچون چین که توانست بر اساس توانمندی خود پروژه های بین المللی ارائه کند، دارای اقتصاد قوی شد و با بازارهای بین المللی کار کرد، به همین دلیل آورده اش قابل ارزیابی است.
این کارشناس مسائل چین و اوراسیا ادامه داد: در وهله اول؛ توان فنی، مهندسی، تکنولوژی و انتقال آن نشان می دهد که چین در چه جایگاهی قرار دارد.
خورسند اضافه کرد: چین در طول ۲۰ سال گذشته با مدیریت عرضه و تقاضای حوزه سرمایه و سرمایه گذاری، توانست هم بازارهای خود را کنترل کند و هم صدها میلیون چینی را ازگرسنگی محض و فقر نجات دهد.
او بیان کرد: این کشور امروز با راهبردها و تاکتیک های متنوعی که در حوزه اقتصاد داخلی خود دارد توانسته است اقتصادش را در دوران کرونا با رشد بالای ۸ درصد حفظ کند که این یک افتخار و ویژگی بزرگ برای حاکمیت چین محسوب می شود.
این کارشناس مسائل چین و اوراسیا با تاکید بر اینکه از سال ۲۰۲۱ درآمد سرآمد مردم چین افزایش یافت و همین امر سبب شد اقتصاد این کشور همچنان رشد بالای ۸ درصد را حفظ کند، خاطرنشان کرد: چین زمانی که کرونا به وجود آمد و بازارهای غربی کوچک شد تلاش کرد با سیاست راهبرد چرخه دوگانه هم بازارهای غرب را حفظ کند و هم درآمد سرانه مردم خود را افزایش دهد تا از این طریق مردم چین بتوانند کالاهای خودشان را بخرند.
خورسند ادامه داد: علی رغم مخابره گذاره های منفی در خصوص اقتصاد این کشور مبنی بر اینکه چین وارد دوران رکود شده است، به طور قطع چین راهی برای خروج از این فضاهای شایعه ای ایجاد و تدبیر می کند تا خودش را همچنان در بالای کشورهای دارای رشد اقتصادی حفظ کند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....