تاریخ انتشار : دوشنبه 23 تیر 1399 - 11:09
کد خبر : 12191

یک تریلیون دلار بدهی بیشتر برای شرکت‌ها در جهان

یک تریلیون دلار بدهی بیشتر برای شرکت‌ها در جهان

شرکت ها در سراسر جهان در ۲۰۲۰ ، یک تریلیون دلار بدهی جدید ثبت کرده اند، به این ترتیب بدهی شرکتی در سراسر جهان به حدود ۹.۵ تریلیون دلار رسیده است. اقتصاددان به گزارش رویترز، طبق مطالعات جدیدی که بر روی ۹۰۰ شرکت برتر جهان صورت گرفته، شرکت ها در سراسر جهان در ۲۰۲۰ ،  یک

شرکت ها در سراسر جهان در ۲۰۲۰ ، یک تریلیون دلار بدهی جدید ثبت کرده اند، به این ترتیب بدهی شرکتی در سراسر جهان به حدود ۹.۵ تریلیون دلار رسیده است.

اقتصاددان به گزارش رویترز، طبق مطالعات جدیدی که بر روی ۹۰۰ شرکت برتر جهان صورت گرفته، شرکت ها در سراسر جهان در ۲۰۲۰ ،  یک تریلیون دلار بدهی جدید ثبت کرده اند. این شرکت ها سعی می کنند منابع مالی خود را در مقابله با همه گیری ویروس کرونا افزایش دهند.

به گزارش اقتصاددان: بدهی شرکتی در سراسر جهان با این افزایش بی سابقه ۱۲ درصد بالا رفته و به حدود ۹.۵ تریلیون دلار رسیده است.

 شرکت های برتر جهان در سال گذشته میلادی هم ۸ درصد افزایش بدهی داشتند که نتیجه طرح های آنها برای ادغام و مالکیت بود. ولی دلیل افزایش بدهی این شرکت‌ها در سال جاری میلادی کاملا متفاوت است: بقا در بحبوحه بحران کرونا.

 به گفته این شرکت ها ویروس کرونا همه چیز را تغییر داده و حالا هدف آنها حفظ سرمایه ها و متعادل نگه داشتن ترازنامه هایشان است.

 شرکت ها در سراسر جهان در پنج ماه اول سال جاری میلادی ۱۸۴ میلیارد دلار در بازارهای اوراق قرضه فعالیت داشتند. تخمین زده می‌شود این شرکت‌ها طی هفته‌های اخیر رکورد جدیدی در بدهی ثبت کرده باشند.

 شرکت های آمریکایی با ۳.۹ تریلیون دلار بدهی، تقریباً نیمی از بدهی شرکتی جهان را در اختیار دارند و بیشترین سرعت افزایش بدهی را طی ۵ سال گذشته ثبت کرده اند.

 آلمان با ۷۶۲ میلیارد دلار بدهی در رتبه دوم قرار دارد. سه تا از بدهکار ترین شرکت های جهان از جمله فولکس واگن در آلمان قرار دارند. این شرکت با ۱۹۲ میلیارد دلار بدهی فاصله چندانی با کشورهایی مثل آفریقای جنوبی و مجارستان ندارد.

 ولی یک چهارم شرکت‌های حاضر در شاخص جدید هیچ بدهی ندارند و برخی حتی ذخایر بالایی از پول نقد را در اختیار دارند. بزرگترین این شرکت ها با ۱۰۴ میلیارد دلار ذخیره نقدی شرکت آلفابت، مالک گوگل است.

 به نظر می‌رسد بازارهای اعتباری هنوز راه زیادی برای بازگشت به شرایط قبل از بحران کرونا در پیش دارند چون افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان مخصوصا آمریکا همچنان اصلی ترین نگرانی سرمایه گذاران است.ع/ اقتصاد آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....