تاریخ انتشار : جمعه 17 تیر 1401 - 20:59
کد خبر : 93837

یک اقتصاددان:حمایت چین از کشاورزان شین جیانگ برای پیشرفت اقتصادی

یک اقتصاددان:حمایت چین از کشاورزان شین جیانگ برای پیشرفت اقتصادی

حسین محمودی اصل با بیان اینکه همین امر باعث تشویق تولید در کشاورزی این منطقه می شود، اظهار کرد: این مهم کمبودها را جبران می کند و با افزایش تولید، فشار اقتصادی را کنترل و کاهش می دهد. او با تاکید بر اینکه چین به دنبال فرصت هاست و از شین جیانگ به دلیل فرصت

حسین محمودی اصل با بیان اینکه همین امر باعث تشویق تولید در کشاورزی این منطقه می شود، اظهار کرد: این مهم کمبودها را جبران می کند و با افزایش تولید، فشار اقتصادی را کنترل و کاهش می دهد.
او با تاکید بر اینکه چین به دنبال فرصت هاست و از شین جیانگ به دلیل فرصت هایی که برای توسعه اقتصادی دارد، بهره می برد، خاطرنشان کرد: چین با توجه به جمعیت خود برای ایجاد درآمد و شغل در حوزه گردشگری نیز فعالیت می کند و با قدمتی که این منطقه دارد، گردشگران از کشورهای مختلف را پذیرا بوده است به خصوص اینکه زودتر از کشورهای دیگر توانست کرونا را کنترل کند.
این اقتصاددان با بیان اینکه آمریکا اقتصاد چین را رقیب خود می داند، اظهار کرد: آمریکا با شیوه های مختلفی همچون سیاه نمایی اقدامات چین برای توسعه شین جیانگ و یا اجرای مصوبه قانون پیشگیری از کار اویغورها، سعی در پایین کشیدن چین از جایگاه خود و نرسیدن به صندلی نخست اقتصاد جهان دارد. در همین راستا در دوره ترامپ سعی شد با تعرفه های سخت، محدودیت هایی برای واردات چین ایجاد و شیوه نامه های مبادلات رد و بدل شود.
محمودی اصل ادامه داد: وقتی کشوری بازار خود را در اختیار کشور دیگری قرار دهد آن کشور می تواند با تعرفه ها و ابزارهای مختلف هم به تولید خود کمک کند و هم به درامد زایی برسد.
او با اشاره به اینکه آمریکا در سال جاری میلادی، چین را تحریک کرد تا جنگ اوکراین شکل بگیرد، عنوان کرد: آمریکا در همه حال تنها به منافع خود فکر می کند و در این جنگ نیز منافع بسیاری به دست آورد، مهترین آن تضعیف روسیه به عنوان رقیب نظامی یک قطبی است.
این اقتصاددان اضافه کرد: جنگ روسیه و اوکراین ناشی از تحریک از طریق آمریکا و ناتو اتفاق افتاد و ایالات متحده از این شرایط بهره برداری کرد. از طرفی بخاطر افزایش قیمت انرژی کشور چین را تحت تاثیر قرار داد.
محمودی اصل با بیان اینکه چین مصرف کننده انرژی است در حالی که آمریکا تولید کننده است، عنوان کرد: آمریکا حدود ۱۳ میلیون تن نفت تولید می کند و ۲/۲ دهم بشکه صادرات نفتی دارد و با افزایش قیمت انرژی سعی در تضعیف کردن اقتصاد چین دارد. این جریانات به ضرر کشور چین بود و بیشترین بهره را آمریکا برد.

یک اقتصاددان با اشاره به اجرای سیاست‌ های چین و ارائه ماهانه کمک‌هزینه معیشتی به کشاورزان محلی شین جیانگ، اعلام کرد: چین برای پیشرفت در حوزه اقتصادی، کمک های بسیاری همانند کمک هزینه معیشتی ماهانه به کشاورزان شین جیانگ ارائه می دهد تا با توجه به رکود اقتصادی که پیش بینی می شود بتواند اقتصاد کشورش را حفظ کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....