تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 20:54
کد خبر : 87894

یارانه نان و دارو به کدام دهک‌های درآمدی پرداخت می‌شود؟

یارانه نان و دارو به کدام دهک‌های درآمدی پرداخت می‌شود؟

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه تمرکز دولت بر کاهش تورم است، گفت: پرداخت یارانه نان و دارو برای عموم مردم خواهد بود و به‌ صورت دهک‌بندی نیست هم نان و هم دارو برای کل جمعیت کشور پرداخت خواهد شد. مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: تمرکز دولت بر کاهش تورم است و

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه تمرکز دولت بر کاهش تورم است، گفت: پرداخت یارانه نان و دارو برای عموم مردم خواهد بود و به‌ صورت دهک‌بندی نیست هم نان و هم دارو برای کل جمعیت کشور پرداخت خواهد شد.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: تمرکز دولت بر کاهش تورم است و برای مقابله با آن باید رشد مصارف دولت و خلق پول توسط بانک‌ها کنترل شود و دولت برای هر دو برنامه مشخصی دارد.

او اظهار کرد: پارسال نه تنها مطالبات معوق اقشار پرداخت شد بلکه تخصیص اعتبارات عمرانی و اشتغال در پایان سال به بیش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

دولت مانع بالا رفتن پایه پولی شد

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه ادامه داد: در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ دولت محکم ایستاده بود تا پایه پولی بالا نرود و سازمان برنامه‌ و بودجه برعکس سنوات قبل مأموریت داشت تا مانع بالا رفتن پایه پولی در کشور شود. با وجود اینکه در فروردین درآمد‌ها پایین است، اما پرداخت‌های این ماه بدون استقراض و از محل درآمد دولت واریز شده است.

میرکاظمی بیان کرد: از ظرفیت حذف ارز ترجیحی می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد و مهم‌تر اینکه دولت از کف بازار بیرون می‌آید. تولیدکنندگان و بخش خصوصی به‌ تدریج در تنظیم بازار نقش اصلی را به عهده می‌گیرند. توزیع کمک‌ معیشت جدید قطعاً باعث بهبود ضریب جینی خواهد شد.

آخرین وضعیت پرداخت یارانه‌ها

او درباره وضعیت یارانه‌ها اظهار کرد: پرداخت یارانه نان و دارو برای عموم مردم خواهد بود و به‌صورت دهک بندی نیست هم نان و هم دارو برای کل جمعیت کشور پرداخت خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه، بحث صادرات به‌صورت جدی دنبال شود و سهم صادرات استان‌ها و شهرستان‌ها و موانع صادرات رفع شود و هیچ‌چیزی مانع صادرات نشود. باید از جوان‌ها و بخش خصوصی مستعدی که می‌تواند زنجیره‌های صادراتی ایجاد کند، حمایت شود.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه تاکید کرد: ارزیابی عملکرد استان‌ها از امسال، براساس وضعیت شاخص‌های کلان است، مسئولان استانی باید در قبال وضع شاخص‌هایی مانند درآمد خانوار، اشتغال، رشد اقتصادی و بهره‌وری پاسخگو باشند و البته اختیارات لازم هم به آن‌ها داده‌شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....