تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 20:38
کد خبر : 125431

یارانه این افراد ۱۰۰ هزار تومان کم شد!

یارانه این افراد ۱۰۰ هزار تومان کم شد!

یارانه معیشتی اردیبهشت ماه برای برخی از افراد کمتر از ماه‌های قبل واریز شد در صورتی که تسهیلاتی دریافت نکرده بودند و حتی از کالا برگ نیز استفاده نکرده بودند. در این گزارش به بررسی این موضوع از زبان مخاطبان پرداختیم. جدیدترین واریزی یارانه کمک معیشتی در مرحله ۱۴۷ طبق دهک‌بندی‌ها به حساب سرپرستان خانوار در ۲۰

یارانه معیشتی اردیبهشت ماه برای برخی از افراد کمتر از ماه‌های قبل واریز شد در صورتی که تسهیلاتی دریافت نکرده بودند و حتی از کالا برگ نیز استفاده نکرده بودند. در این گزارش به بررسی این موضوع از زبان مخاطبان پرداختیم.

جدیدترین واریزی یارانه کمک معیشتی در مرحله ۱۴۷ طبق دهک‌بندی‌ها به حساب سرپرستان خانوار در ۲۰ اردیبهشت واریز شد. طبق روال واریزی یارانه‌ها مبلغ واریزی برای دهک‌ها اول تا سوم، نفری ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم نفری ۳۰۰ هزار تومان است. البته این رقم در صورتی خواهد بود که افراد از کالابرگ الکترونیکی خود استفاده نکرده باشند و در غیر این صورت به میزان استفاده از کالابرگ از یارانه کسر شده و مابقی آن به حساب سرپرست خانواده واریز شده است.

در مورد بعدی گفته شده است که اگر سرپرست خانوار وام قرض الحسنه ۱ میلیون تومانی دریافت کرده باشد، اقساط این وام از یارانه‌ها کسر شده و باقی مانده آن به حساب سرپرستان واریز شده است. لازم به ذکر است که قسط این وام ۲ ماه پیش به پایان رسیده است. همچنین افرادی که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) داشته‌اند، اقساط آن از حساب یارانه سرپرستان خانوار کسر شده است.

با این حال اما برخی از مخاطبان  اعلام کرده‌اند که در هیچ‌کدام از گروه‌های ذکر شده قرار نداشته‌اند اما در آخرین یارانه دریافتی، مبلغ کامل یارانه را بدون هیچ دلیلی دریافت نکرده‌اند و نسبت به این موضوع شکایت داشتند.

اعتراض جمعی از مخاطبان به مبلغ دریافتی یارانه

به گزارش اقتصاددان به نقل از گسترش نیوز  ، یکی از مخاطبان گفت: سلام، یارانه ما کم شده. ما ۵ نفر هستیم ۵تا ۱۰۰هزار تومان کم شده. چرا باید کجا مراجعه کنم؟

شخصی دیگر نیز در این رابطه نوشت: یارانه ما هم کم شده. نه خرید کردیم نه وامی گرفتیم.

مخاطبی دیگر که در دهک ۱ تا ۳ قرار دارد، گفت: چرا یارانه ۴۰۰ هزارتومانی ما به ۳۰۰ هزارتومان رسیده حداقل دلیلش را بگوید. فردی دیگر مشابه به همین شخص نیز نوشت: من تا اردیبهشت یارانه۴۰۰ تومانی میگرفتم اما اردیبهشت ۳۰۰ تومان برام واریز کردن نمیدونم چرا؟ یعنی خرداد ماه هم ۳۰۰ تومان می‌ریزن؟

شخصی دیگر نیز در این رابطه گفت: سلام یارانه ما که چهار نفر هستیم نفری صد کم کردن. چرا آخه؟ به خدا شوهرم دیابتی و به امید یارانه که کی واریز میشه هستیم تو رو خدا رحم کنید.

مخاطبی دیگر در این مورد نوشت: سلام من ۲ تا فرزند دارم کارگرهستم و مستاجر هستم. یارانه من تا ماه قبل جز دهک ۴ بود ولی این ماه ۴۰۰۰۰۰ تومان کم واریز شد، لطفا پیگیری کنید.

فردی دیگر در اعتراض به ناکافی بودن میزان یارانه دریافتی گفت: به بهانه تحریم همه چیز ۱۰۰ برابر گران کردید ولی پول یارانه اندازه ۳ تا شانه تخم مرغ هم نمی‌شود! شخصی دیگر هم در این مورد نوشت: یارانه نمیخوام خسته شدیم. هر روز قیمت اجناس و محصولات رو هر روز میبرین بالا. گندم که هر ۱ ماه ۲ماه گران میکنن و همه چی دنبالش گران میشه!

مخاطبی دیگر در این مورد نوشت: سلام ما یک خانواده ۴ نفره هستیم، برایمان هر دفعه نفری ۴۰۰ واریز میشد. الان این برج نفری ۳۰۰ واریز شد. برای چی؟ ما نه ماشین داریم نه خونه. تو را خدا رسیدگی کنید ممنون میشم.

شخصی دیگر نیز در مورد کم شدن میزان یارانه دریافتی خود گفت: چرا یارانه من از۴۰۰تومان به سیصد هزار رسیده است؟ مگر کسی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی باشد باید یارانه کمتر دریافت کند؟ کسی که ازکارافتاده بخاطر سرطان و بیماری ژنتیکی و از کار افتاده است چرا یارانه از ۴۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است؟

فردی دیگر نیز خطاب به رئیس جمهور نوشت: آقای رئیس جمهور یارانه مثل دیگر حقوق‌ها افزایش بدین. کسانی که ۱۰ برابر حقوق می‌گیرن زیاد میشه ولی یارانه نه! هیچ کاری واسه مردم نمی‌کنند صد میلیون حقوق می‌گیرن ولی مردم حقشون ۴۰۰ تومنه؟ به همه یارانه بگیران هرماه مثل یک کارمند حقوق ثابت هشت میلیون بده خلاص!

مخاطبی دیگر نیز در اعتراض به نحوه دهک‌بندی‌ها گفت: دهک‌بندی شما از پایه واساس اشتباه است. آنقدر تراکنش بانکی الکی ثبت نکنید! آنقدردرآمد را جلوه چند برابر ندهید! فردی مثل من یک پارس داشتم زیرقیمت فروختم ۲۰۰ میلیون تومان ودر بانک سپرده گذاشتم تا ۲۰۰ میلیون تومان دیگر وام بگیرم ودوباره بتوانم همان خودرو فروخته شده رو خریداری کنم بازم نشد! باز دوباره این پول را بنام همسرم، فرزندم در بانک دیگری خوابوندم تا وام جور کنم و خودرو از دست رفتمو بخرم ولی من می‌دوم قیمت‌ها تندتر می‌دوند و نمیشود! آن وقت دولت هم تراکنش‌ها را می‌شمارد و هی کارمزد بانکی، مالیات، کارمزد نقل و انتقال، وشماره تراکنش چند میلیونی درحالی که همان ۲۰۰تومان اولیه بوده!  آقا دهک‌بندی شما به کل اشکال دارد. به خدا اشکال دارد، به خدا ۲۰۰هزارتومان بود که از کارتم تراکنش شد، به خدا همین پول برای نان تراکنش شد، چرا یکبار درمواردی و یکبار در تراکنش خرید محاسبه می‌کنید؟ آقا شغل نیست این هم شکار که تو محاسبه غلط ایجاد کنی و نان بخوری که شغل ایجاد شده! دهک‌بندی خلق الله کاملا دهک‌بندی درست نیست همش هشت من گروه نه منه ولی شما دهک دهک می‌کنید. دهک‌بندی شما را هیچ آدم منصفی قبول ندارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....